Forumindex › Forums › Techniek › Cih › cilinder 1, wil niet meedraaien
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2013 om 12:19 #17254084
Motor blijft op 3 cilinders lopen, cilinder 1 doet niets. zowel op benzine en LPG. Het is een 20S blok.
Alles al vervangen; bougies,verdelerkap,bobine,rotor,
verder; kleppen gesteld, compresie gemeten, alle 4 ongeveer 12 bar.
carburateur vervangen door injectie.
Motor heeft nog geen 50d gelopen, (ruilblok)Wie weet raad?
2 januari 2013 om 12:30 #18090187compressie gemeten voor of na het kleppenstellen?
2 januari 2013 om 13:16 #18090188bougieskabels?
2 januari 2013 om 13:43 #18090189Eerst even kijken of de eerste bougie daadwerkelijk wel vonk heeft, lijkt mij de eerste stap.
2 januari 2013 om 15:27 #18090190Bougie kabels zijn ook vernieuwd, compresie gemeten voor en na het afstellen van de kleppen, compresie gelijk. bougie vonkt.
2 januari 2013 om 15:34 #18090191Gokje
verdelerkap
Had zelfde met nieuwe kap zat toch scheurtje in6 januari 2013 om 11:37 #18090192ff met de haarlakbus door de verdelerkap spuiten :D
6 januari 2013 om 12:06 #18090193jij met je haarlak…..
wat is de kleur van de bougie van cilinder 1 ten opzichte van de rest?
mogelijk eens bougietje en kabeltje wisselen.. poosje laten draaien en
het spul weer los, en kijken hoe en wat het er dan uitziet..ontstekingstiming wel zuiver?
contactpunten, of electrisch?
6 januari 2013 om 21:31 #18090194een nok weg van je nokkenas.
6 januari 2013 om 21:36 #18090195ja zoiets zat ik ook aan te denken.
28 januari 2013 om 17:02 #18090196@js 400 wrote:
een nok weg van je nokkenas.
Was bij de Rekord van mijn pa ook, helemaal ingesleten en de klepstoter ook!
30 januari 2013 om 20:32 #18090197ja dat komt heel vaak voor bij de CIH motoren. (vooral de 6 cilinders hebben daar veel last van).
3 februari 2013 om 01:42 #18090198Mercedes V8 ook :(
Dacht ik na het Opel CIH tijdperk van die ellende als ronde nokkenassen af te zijn,blij Mercedes der ook veel last van te hebben bij de V8 motoren die in mijn ding liggen.Nokkenassen van de CIH blokken zijn niet je van het,heb zelf ook al een keer een ronde nokkenas gehad bij een 6cil Opel 30E blok en je hebt dan 2 opties of eigenlijk 3:
1 nokkenas vervangen
2 kop + nokkenas vervangen (gelijk kop revisie bij hoge km standen (op lpg))
3 blok omhangen.Mijn voorkeur gaat uit na nr 3 als je weet welke motor je krijgt maar das zelden,is het snelste gedaan..
Ik heb toen nummer 2 gekozen..Kop laten nakijken bij revisie bedrijf laten vlakken en de oude kop met nokkenas deraf en de geriviseerde kop met goede nokkenas op de 30E romp en draaien..4 februari 2013 om 15:31 #18090199Probleem opgelost, cilinderkop gescheurd tussen in en uitlaatklep. Andere cilinderkop gemonteerd, en loopt weer als nieuw.
4 februari 2013 om 17:06 #18090200@manta2 wrote:
Probleem opgelost, cilinderkop gescheurd tussen in en uitlaatklep. Andere cilinderkop gemonteerd, en loopt weer als nieuw.
Dus met de compressiemeting niks gevonden, maar wel beroerd lopen door een scheur…….vreemd :hmmz
4 februari 2013 om 17:35 #18090201indd.
maaar.. mooi dat het opgelost is !
:thumb
10 februari 2013 om 18:42 #18090202Bij koude motor was de kompressie bij alle 4 bijna gelijk. Bij een warme motor was de kompressie van de eerste cilnder nog maar 4 bar. Scheur was bij demontage van de kop bijna niet te zien.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.