cilinder 1, wil niet meedraaien

Forumindex Forums Techniek Cih cilinder 1, wil niet meedraaien

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254084
    manta2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      Motor blijft op 3 cilinders lopen, cilinder 1 doet niets. zowel op benzine en LPG. Het is een 20S blok.
      Alles al vervangen; bougies,verdelerkap,bobine,rotor,
      verder; kleppen gesteld, compresie gemeten, alle 4 ongeveer 12 bar.
      carburateur vervangen door injectie.
      Motor heeft nog geen 50d gelopen, (ruilblok)

      Wie weet raad?

      #18090187
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        compressie gemeten voor of na het kleppenstellen?

        #18090188
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          bougieskabels?

          #18090189
          mantallica
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 December 2005

            Eerst even kijken of de eerste bougie daadwerkelijk wel vonk heeft, lijkt mij de eerste stap.

            #18090190
            manta2
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              Bougie kabels zijn ook vernieuwd, compresie gemeten voor en na het afstellen van de kleppen, compresie gelijk. bougie vonkt.

              #18090191
              eddepet007
                Lid sinds:
                11 February 2005

                Gokje
                verdelerkap
                Had zelfde met nieuwe kap zat toch scheurtje in

                #18090192
                stationlod
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 March 2006

                  ff met de haarlakbus door de verdelerkap spuiten :D

                  #18090193
                  Ghanz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 July 2005

                    jij met je haarlak…..

                    wat is de kleur van de bougie van cilinder 1 ten opzichte van de rest?

                    mogelijk eens bougietje en kabeltje wisselen.. poosje laten draaien en
                    het spul weer los, en kijken hoe en wat het er dan uitziet..

                    ontstekingstiming wel zuiver?

                    contactpunten, of electrisch?

                    #18090194
                    js 400
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      een nok weg van je nokkenas.

                      #18090195
                      Ghanz
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        31 July 2005

                        ja zoiets zat ik ook aan te denken.

                        #18090196
                        076 wokkel
                          Lid sinds:
                          23 December 2008

                          @js 400 wrote:

                          een nok weg van je nokkenas.

                          Was bij de Rekord van mijn pa ook, helemaal ingesleten en de klepstoter ook!

                          #18090197
                          bettus accu
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 March 2009

                            ja dat komt heel vaak voor bij de CIH motoren. (vooral de 6 cilinders hebben daar veel last van).

                            #18090198
                            GSE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2006

                              Mercedes V8 ook :(
                              Dacht ik na het Opel CIH tijdperk van die ellende als ronde nokkenassen af te zijn,blij Mercedes der ook veel last van te hebben bij de V8 motoren die in mijn ding liggen.

                              Nokkenassen van de CIH blokken zijn niet je van het,heb zelf ook al een keer een ronde nokkenas gehad bij een 6cil Opel 30E blok en je hebt dan 2 opties of eigenlijk 3:
                              1 nokkenas vervangen
                              2 kop + nokkenas vervangen (gelijk kop revisie bij hoge km standen (op lpg))
                              3 blok omhangen.

                              Mijn voorkeur gaat uit na nr 3 als je weet welke motor je krijgt maar das zelden,is het snelste gedaan..
                              Ik heb toen nummer 2 gekozen..Kop laten nakijken bij revisie bedrijf laten vlakken en de oude kop met nokkenas deraf en de geriviseerde kop met goede nokkenas op de 30E romp en draaien..

                              #18090199
                              manta2
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                1 July 2004

                                Probleem opgelost, cilinderkop gescheurd tussen in en uitlaatklep. Andere cilinderkop gemonteerd, en loopt weer als nieuw.

                                #18090200
                                2000
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  @manta2 wrote:

                                  Probleem opgelost, cilinderkop gescheurd tussen in en uitlaatklep. Andere cilinderkop gemonteerd, en loopt weer als nieuw.

                                  Dus met de compressiemeting niks gevonden, maar wel beroerd lopen door een scheur…….vreemd :hmmz

                                  #18090201
                                  Ghanz
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    31 July 2005

                                    indd.

                                    maaar.. mooi dat het opgelost is !

                                    :thumb

                                    #18090202
                                    manta2
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      Bij koude motor was de kompressie bij alle 4 bijna gelijk. Bij een warme motor was de kompressie van de eerste cilnder nog maar 4 bar. Scheur was bij demontage van de kop bijna niet te zien.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.