CIH 2.2 / 2.0 diverse vraagjes

Forumindex Forums Techniek Cih CIH 2.2 / 2.0 diverse vraagjes

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237110
    lenn0
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 February 2009

      Ik heb een nieuwe aankoop gedaan, welke ik deze week hierheen haal en dan eens goed ga bekijken, maar nu al vraag ik me het een en ander af over de motor.

      De vorige eigenaar heeft hem gekocht als zijnde een 2.2, er zat blijkbaar ook een ingekort 3.0 spruitstuk op, maar dat had ie al eens verkocht.

      Er zou een 2.2 in liggen, maar hoe ga ik bekijken/meten wat de inhoud is?
      Onderblok code zegt namelijk 2.0, maar hoeveel zegt dat?

      Kop heb ik nog niet goed bekeken, maar zit gewoon een 2.0 inlaatspruitstuk op, waarschijnlijk ook 2.0 kop dus.

      Thermostaathuis is wel anders, volgens mij een 2.2, kan dat passen?

      Wat me ook al opviel was dat de pijlstok me persoonlijk wat aan de korte kant leek, niet origineel 2.0, dus dat zegt misschien ook al wat.

      Kort gezegd zou ik graag hoe ik makkelijk kan zien wat ik nou daadwerkelijk in handen heb, wie helpt me op weg?

      #17872764
      js 400
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        op een 2.2 onderblok staat altijd 2.0lmaar kijken even bij het motornummer,daar hoort het bij te staan.

        #17872765
        henk 400rr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          De echte motorcode zoals JS al zegt, zit op dat schuine stukje van het onderblok, vlak onder de rand van de kop aan de bougie zijde, de code van de kop zit aan diezelfde kant naast het vierkante dekseltje op zo’n plat stukje.

          2.0 en 2.2 hadden dezelfde gietmal dus vandaar de 2.0 lcijfers die ingegoten zijn.

          de peilstok zal we voor de motorsteun staan ipv erachter, dus dat moet je even omwisselen, in het blok zit een aluminium prop die tik je er van onder zo uit (carter eraf) en mep je met dezelfde gang in het gat wat nu open is.
          Als d’r een manta carter onderzit, dan is dat vast de reden dat ze hem ingekort hebben.

          #17872766
          lenn0
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 February 2009

            Henk en John bedankt voor het op weg helpen.

            Heb het hele zaakje thuis staan en ben al even aan het kijken geweest.

            De motor komt in elk geval uit een rekord en is zichtbaar nog niet zo lang geleden al wel aangepast voor gebruik in manta, maar niet helemaal zoals t hoort vermoed ik.

            De peilstok is dus al verwisseld naar de achterkant van de steun, bij nader inzien lijkt de peilstok niet ingekort maar is het probleem juist dat deze veel te diep in het carter steekt. Het past eigelijk net niet op een fatsoenlijke manier en het oliepeil zal ook wel niet kloppen.

            Wie kan mij vertellen wat het verschil in afmetingen is van de 2.2 en 2.0 stok?

            De pijlstok zit trouwens gewoon regelrecht in het onderblok, niet in een buis zoals ik ook wel eens zie, vandaar dat ik me ook afvraag; heb ik nu de verkeerde stok, of mis ik juist die buis?

            (Helaas had ik zo ongeveer al m’n cih spul weggedaan en heb ik nu niet eens iets meer liggen om te kunnen vergelijken of gebruiken, stom dus)

            #17872767
            lenn0
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 February 2009

              Nog een vraagje:

              Ik heb een kabelboom van het injectiesysteem wat aan de voorzijde 3 dezelfde stekkers heeft.

              1 bruin
              1 zwart
              1 geel

              er zijn 3 dingen waar ze op passen, de halve maan klep, een temp. sensor met groot goudkleurig zeskant, en een temp sensor met blauwe aansluiting.

              Kan iemand me vertellen welke stekker waar hoort?

              EDIT:

              Ik ben inmiddels een stuk wijzer over wat ik nu heb.
              Onderblok en kop zijn beiden 2.2.
              Op de kop hadden ze een 2.0 inlaatbuis geprutst… Was er dus maar vanuit gegaan dat er een 2.0 kop op zat.
              Nokkenas is 2.0
              Ecu is ook 2.0e, kabelboom denk ik ook. (maakt misschien mijn stekkervraag wat makkelijker)

              Ik wil nu de boel wat aanpassen naar een beter werkende “standaard” opstelling.
              Bedoeling is ingekort 3.0 inlaatspruitstuk met 2.0e injectie te gebruiken.

              Wie nog een ingekort spruitstuk heeft liggen ben ik zeer dankbaar. ;)
              Ook zoek ik nog een 2.0e thermostaathuis en 4 goede injectors.

              #17872768
              2000
              Moderator
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Als het goed is past een 2.0 thermostaat huis niet op een 2.2 (ben er namelijk zelf heel erg mee bezig ;) )

                #17872769
                lenn0
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 February 2009

                  Dat klopt, maar als het goed is valt het wel heel makkelijk pas te maken. ;)

                  http://www.mantablog.nl/manta-22e/

                  Even deze pagina doorlezen, vind je wel interessant aangezien je er zelf ook mee bezig bent.

                  #17872770
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Die site is mijn guide als ik vast loop :thumb
                    Was bekend, Thanks anyway.

                    #17872771
                    lenn0
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 February 2009

                      heeft er niemand een goede (liefst al ingekorte) 3 liter buis over inclusief de grote gasklep?

                      mag ook een complete niet ingekorte zijn, dan laat ik hem zelf wel even dichtlassen.

                      als het maar het goede oude type is met de grote poorten en de juiste gasklep erop, liefst ook compleet met gele injectors want die heb ik ook nodig.

                      geen buis die is aangepast om op 2.0 kop te passen, hij moet op een 2.2 kop komen.

                      #17872772
                      2000
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Nu we toch tot onze oren in de 2.2’s zitten:

                        Ik heb dus ook een 2.2, en zojuist het gekochte 2.2 injectiehuis een beetje begluurd. Nu was het eerste wat me opviel dat de inlaat poorten van het injectiehuis behoorlijk verschillen met de kop……
                        Nu de vraag: klopt dit, is dit gewoon k.u.t. geengineerd, of heb ik weer iets aparts :???: Zo te zien is het zelf wel aan te passen, maar kapot ben ik er niet van.

                        #17872773
                        lenn0
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 February 2009

                          Mooi blokkie.

                          En die 2.2 injectiebuis is dus de reden dat ik een ingekorte 3.0 er op wil. ;)

                          Niks apparts dus, het is gewoon een miskleun.

                          #17872774
                          2000
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Ik heb ‘m net binnen :shock:
                            ik hou al geruime tijd webers in mijn achterhoofd……misschien toch daar is mee bezig. Biesheuvel zei dat dit blok rond de 150 pk komt met webers, lijkt me wel lekker :jerry

                            #17872775
                            jethro
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 February 2008

                              @2000 wrote:

                              Ik heb ‘m net binnen :shock:
                              ik hou al geruime tijd webers in mijn achterhoofd……misschien toch daar is mee bezig. Biesheuvel zei dat dit blok rond de 150 pk komt met webers, lijkt me wel lekker :jerry

                              Das mooi! koop je een set Webers bij Henk en Nico geven ze nog garantie ook dat je 150 trappelende paarden onder de kap hebt. :thumb

                              #17872776
                              2000
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Nog een CIH vraag: Wat voor nokkenas is dit, hij zit in een 2.0 kop. Er lijkt een U in te staan?

                                #17872777
                                2000
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  @jethro wrote:

                                  @2000 wrote:

                                  Ik heb ‘m net binnen :shock:
                                  ik hou al geruime tijd webers in mijn achterhoofd……misschien toch daar is mee bezig. Biesheuvel zei dat dit blok rond de 150 pk komt met webers, lijkt me wel lekker :jerry

                                  Das mooi! koop je een set Webers bij Henk en Nico geven ze nog garantie ook dat je 150 trappelende paarden onder de kap hebt. :thumb

                                  Nee, ik koop ze niet nieuw, voor dat zelfde geld heb ik de helft van mijn (in de toekomst) throttle bodies bij elkaar, vind ik een beetje zonde. ;)

                                  #17872778
                                  lenn0
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 February 2009

                                    U is als ik me niet vergis een originele 2.4 as.

                                    #17872779
                                    2000
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Ik dacht al dat het een standaard as was, maar een 2.4 as in een 2.0 kop…..waarom?

                                      #17872780
                                      lenn0
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 February 2009

                                        Ik weet niet wat het precies doet met het karakter van het blok, maar er zijn er hier wel die je dat kunnen vertellen denk ik. Is vast wel eerder gedaan.

                                        Wat doe je nu met je inlaat?

                                        Ik heb zelf inmiddels alles liggen, 3 liter buis ingekort en gelast, grote gasklep (68mm ofzo) luchtmassameter van een c30se (ook 68mm ongeveer)
                                        Verder aansturing van 2.0, gele injectoren, 3 bar brandstofdrukregelaar erop.

                                        Heb Rik Ophuis z’n oude 180pk 2.2 cih setup min of meer gecopieerd, maar dan met standaard zuigers en niet zo’n wilde nokkenas. (2.0E)

                                        Ben benieuwd of het een beetje wil rijden. :)

                                        #17872781
                                        lenn0
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 February 2009

                                          @lenn0 wrote:

                                          Nog een vraagje:

                                          Ik heb een manta gsi 2.0e kabelboom wat aan de voorzijde bij het injectiegebeuren 3 dezelfde stekkers heeft.

                                          1 bruin
                                          1 zwart
                                          1 geel

                                          er zijn 3 dingen waar ze op passen, de halve maan klep, een temp. sensor met groot goudkleurig zeskant, en een temp sensor met blauwe aansluiting.

                                          Kan iemand me vertellen welke stekker waar hoort?

                                          Niemand?

                                          #17872782
                                          2000
                                          Moderator
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            @lenn0 wrote:

                                            Ik weet niet wat het precies doet met het karakter van het blok, maar er zijn er hier wel die je dat kunnen vertellen denk ik. Is vast wel eerder gedaan.

                                            Wat doe je nu met je inlaat?

                                            Ik heb zelf inmiddels alles liggen, 3 liter buis ingekort en gelast, grote gasklep (68mm ofzo) luchtmassameter van een c30se (ook 68mm ongeveer)
                                            Verder aansturing van 2.0, gele injectoren, 3 bar brandstofdrukregelaar erop.

                                            Heb Rik Ophuis z’n oude 180pk 2.2 cih setup min of meer gecopieerd, maar dan met standaard zuigers en niet zo’n wilde nokkenas. (2.0E)

                                            Ben benieuwd of het een beetje wil rijden. :)

                                            Ik heb de inlaat in de hoek gegooit, en ga waarschijnlijk met webers rijden. Ik krijg ze zondag, ben erg benieuwd.
                                            Het zijn alleen 40-ers, en dat lijkt me wat aan de kleine kant. Maar het is maar voor een jaar of 2,3, en wil er niet te veel geld in stoppen.

                                            Maarre 180 pk uit een 2.2……..hoe/wat in godsnaam?

                                            #17872783
                                            2000
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              @lenn0 wrote:

                                              @lenn0 wrote:

                                              Nog een vraagje:

                                              Ik heb een manta gsi 2.0e kabelboom wat aan de voorzijde bij het injectiegebeuren 3 dezelfde stekkers heeft.

                                              1 bruin
                                              1 zwart
                                              1 geel

                                              er zijn 3 dingen waar ze op passen, de halve maan klep, een temp. sensor met groot goudkleurig zeskant, en een temp sensor met blauwe aansluiting.

                                              Kan iemand me vertellen welke stekker waar hoort?

                                              Niemand?

                                              Ik heb er toevallig een foto van gemaakt, want anders had ik het zelf ook niet meer geweten :???:

                                              #17872784
                                              lenn0
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 February 2009

                                                Bedankt kerel, is me dat ook gelijk duidelijk! :thumb

                                                Maar over die setup, de 180 pk zal ik echt niet halen, maar ik bedoel dat ik Rik Ophuis z’n oude trouwe 2.2 opstelling en tips zoveel mogelijk heb toegepast, met ongeveer het enige verschil dat hij met omega zuigers en een wilde nokkenas 180 pk haalde.

                                                Er staat veel over geschreven in dit topic: http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=22&t=138235 en in zijn eigen topic in het ascona gedeelte.
                                                Wel interessante info vond ik. (bij deze Rik bedankt :thumb )

                                                Dat ga ik met standaard zuigers (stuk lagere compressie) en een 2.0E nok helaas niet scoren, maar het rijd vast wel lekker. Krijgt in elk geval genoeg lucht binnen.

                                                T is jammer dat ze 45mm webers niet bepaald weggeven, anders had ik het zo aangepakt.

                                                Ik weet trouwens niet wat interessanter zou zijn, “de wat kleine” 40mm carburateurs of met 3 liter inlaat en de hele mikmak… Ben er opzich wel niewsgierig naar. :hmmz

                                                #17872785
                                                2000
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Ja, ik ook. Hij had wel 55-ers, maar da’s weer het andere uiterste :shock:

                                                23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.