Forumindex › Forums › Techniek › Cih › cih 2.0n blok vast
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 april 2017om 00:41 door jacobnoorlander.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2017 om 22:37 #18340110
ik heb net een cih 2.0n blok gekocht. deze gaat mijn 2.3 diesel in een bedford bus vervangen. Alleen het blok blijkt vast te zitten. Het kan een klein stukje heen en weer. Naar mijn idee is het geen roest of vuiligheid. Als ik flink heen en weer druk zie ik de nokkenas net heen en weer gaan. Ik hoor geen mechanische tikken o.i.d.
Is er iemand die een suggestie heeft voordat ik het blok in z’n geheel uit elkaar haal
7 maart 2017 om 22:41 #18340112Volgens de verkoper komt deze uit een Manta met een kilometerstand van 80.000. Is er lopend uitgehaald en heeft 25 jaar stil gelegen. Wat ik wel zag was, na het loshalen van het kleppendeksel, dat er een tuimelaar verdraaid was.
12 maart 2017 om 15:26 #18340383Zou de kop demonteren zal wel roest in de cilinderwanden zitten
Tuimelaars draaien enkel ook wel een zelf los gewoon afstellen.
Wat je ook kan doen bougie’s verwijderen en de cilinders vol kruipolie zetten paar dagen laten weken en weer proberen de krukas te draaien.als hij los is wel olie verversen
Succes20 maart 2017 om 10:51 #18340800Oorzaak is gevonden van het vastzitten van het blok. Heb het blok op z n kop gelegd en de drijfstanglagers losgehaald. De zuigers gaan vrij op en neer. Alleen zit de drijfstang bij 3 cilinders vast op de pistonpen deze gaat dus niet heen en weer. Iemand een idee.
Ik heb nu de zuigers vol staan met olie. Moet er alleen uit om er kruipolie in te zetten.28 maart 2017 om 19:57 #18341277Weet iemand hoe ik de drijfstang los kan halen uit de zuiger. Deze zitten bij mij geperst.
Eén van de drijfstangen is gewoon los. Dan draait de pen in de zuiger, hoort dit zo??28 maart 2017 om 21:55 #18341292de zuiger hoord in de zuiger te draaien en zit geperst in de drijfstang die moet verwarmt worden om de pistonpen er uit te krijgen
29 maart 2017 om 13:40 #18341310zuiger kan alleen koud eraf geperst worden en is dan niet meer bruikbaar
bij montage van nieuwe zuigers moet het smallend van de drijfstang verhit worden en dan snel de pen op zijn plaats duwen29 maart 2017 om 20:15 #18341327Ik had op het internet inderdaad al het één en ander gevonden. Het is wel jammer het probleem is alleen dat de drijfstang niet meer kan draaien.
De zuigers zien er nog als nieuw uit, de hoongroeven zitten nog in de cilinderwand, als het niet anders kan dan maar andere zuigers.
Ben nu aan het proberen de boel soepel te krijgen. door het verwarmen van de zuiger met drijfstang in de oven. Dan gaat deze wel met moeite heen en weer. Heb ze nu in de kruipolie staan29 maart 2017 om 21:35 #18341332is er nog iemand die een paar goede standaard zuigers heeft liggen
30 maart 2017 om 12:23 #183413551 zuiger is voldoende.
30 maart 2017 om 13:19 #18341357De pennen zitten geperst, je kunt deze eruit persen en een nieuwe plaatsen.
Als er enig zins beweging in zit zijn ze eruit te persen.Ik heb hiervoor een malletje gemaakt waarmee je de zuiger niet beschadigd en je de pennen er toch uit kunt persen.
3 april 2017 om 15:51 #18341530Ik heb nog 4 goede zuigers met drijfstangen van een 2.0n over, zuigerveertjes zijn nog heel en lagerschalen zitten erbij. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar van mij mag je ze zo op komen halen.
5 april 2017 om 21:45 #18341681Hoi Jacob,
dat is wel een heel interessante. Inmiddels heb ik de zuigers wel los gekregen zonder de pennen eruit te persen, maar als ik je zuigers over kan nemen graag. Helemaal vertrouwen doe ik het niet Hoe kunnen we in contact komen6 april 2017 om 00:41 #18341686Je hebt een pm.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.