chiptuning 1.7 of 1.9 astra h

Forumindex Forums Modellen Astra chiptuning 1.7 of 1.9 astra h

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210834
    Spacejam
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 November 2006

      Ik ben helaas nog steeds op zoek naar een mooie auto die voldoet aan mijn wensen. nu heb ik mij gericht op een astra h met een 1,7 of 1,9 cdti diesel. Heeft iemand ervaringen met chiptuning voor deze motoren(pk’s, nm’s verbruik en de 0-100). mathijssen zegt namelijk dit te kunnen bereiken:

      1.7 cdti:
      Standaard vermogen: 70pk
      Vermogen na Tuning: 130pk (+60pk!)
      Koppel-toename: 60nm

      Standaard vermogen: 100pk
      Vermogen na Tuning: 135pk
      Koppel-toename: 60nm

      1,9 cdti:
      Standaard vermogen: 100pk
      Vermogen na Tuning: 150pk (+50pk!)
      Koppel na tuning: 355Nm

      Standaard vermogen: 120pk
      Vermogen na Tuning: 160pk
      Koppel na Tuning: 340Nm

      Standaard vermogen: 150pk
      Vermogen na Tuning: 185pk
      Koppel na Tuning: 400Nm

      Zijn deze getallen bij m-tech ook echt haalbaar of moet je ze bij dat bedrijf met een korrel(zak) zout nemen?

      en wat zijn ongeveer de 0-100 tijden bij een astra h met 130pk?

      #17503163
      Raynbow6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2007

        Hoi, hoi,

        ik zit hier dus ook aan te denken. Heb zelf een 1.9 CDTI 150 pk. Ik ben al vrij lang hier mee bezig, ik denk dat het wel waar is wat ze beweren. Ik heb menig expert hiernaar gevraagd. Het schijnt allemaal mogelijk te zijn, en ze doen het op een betrouwbare manier.
        Wat je zeker niet moet doen is 1 of ander kastje ergens plaatsen. Dat werkt wel, maar leid het feitelijke motormanagement systeem om de tuin door andere gegevens daar naar toe te sturen. Dat kan nare gevolgen hebben: te warm, veel olieverbruik etc.

        De prijs van 500 Euro houd me nog even tegen.

        #17503164
        OPC Turbo
          Lid sinds:
          7 June 2009

          Zelf heb ik goede ervaring met ODB-Tuning.nl

          Link:

          http://www.obd-tuning.nl

          Geen powerboxen nemen! alleen echte chip/OBD tuning met een powerbox fop je alleen de commonraildruksensor met een weerstand waardoor de turbodruk niet toeneemt maar alleen de ingespoten hoeveelheid brandstof…

          Effect? iets sneller en na 500 km. je roetfilter potdicht (2000 euro om te vervangen want hij zit dan zo dicht dat ze hem niet meer kunnen regenereren!)

          #17503165
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            weet iemand of de 0-100 tijd van een astra met een 1.7cdti (100pk) ook een stuk omhoog gaat?

            #17503166
            Astranomic
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 May 2007

              V-Max heeft een chip voor de 1.9cdti 150pk uitvoering die hem naar de 210pk toe brengt! :angel Dat lijkt me toch wel 500 euro waard :wors

              Zelf laatst m’n Astra H Station 2.0 Turbo 200pk naar EDS toe gebracht voor’n chip en ’n Z20LEH turbo resultaat 257,3pk dat was me die 500 euro ook dubbel en dwars waard!!! :D:D:D

              Greetzzz!!!

              #17503167
              Spacejam
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 November 2006

                Weet iemand wat het met 0-100 tijden doet bij een astra h met een 100pk sterke 1.7 cdti.

                #17503168
                stefanDTI
                  Lid sinds:
                  10 May 2007

                  Weet iemand wat het met 0-100 tijden doet bij een astra h met een 100pk sterke 1.7 cdti.

                  ongeveer 10 sec…
                  Maar dan wel met sport stand aan

                  ik kan het weten :)

                  #17503169
                  Spacejam
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 November 2006

                    dat is toch een behoorlijk verschil van de orginele tijd. Al neig ik wel een beetje naar een 1,9 vanwege de wat rustigere loop. De 1,7 heeft ook zijn koppel op een vrij hoog toerental zitten waardoor je een beetje een gat krijgt bij het overschakelen.

                    Ik moet zeggen dat ik erg zit te twijfelen tussen de verschilllende motoren. Ik heb nu een corsa b gsi en ik wil er zeker niet op achteruit gaan kwa snelheid.

                    #17503170
                    JoopvanBennekom
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 February 2009

                      Ik heb zelf een astra h 1.7 cdti en is wel iets zuiniger dan de 1.9. Maar inderdaad zit het koppel hoger in toerental. maar ik heb bewust de 1.7 genomen.
                      Als je de 1.9 neemt neem dan de 125 of 150 pk.
                      Ik denk er aan ook mijn astra te chippen en heb een leuke prijs gevonden bij een tuner, maar ben benieuwd of iemand ervaring met dit bedrijf heeft?
                      http://www.tunex.nl/index.php
                      wel heeft mijn astra 161000km gelopen is tunen nog te doen?
                      bedankt!

                      #17503171
                      stefanDTI
                        Lid sinds:
                        10 May 2007

                        wel heeft mijn astra 161000km gelopen is tunen nog te doen?

                        Ik heb mijn vorige astra ( G 2,0 DTL ) met 216,000km laten chippen

                        en tot aan de verkoop 254,000km geen enkel last gehad en zelfs wat zuiniger !

                        Gr
                        Stefan.

                        #17503172
                        JoopvanBennekom
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 February 2009

                          Oke Stefan, dus best te doen. Kent iemand het bedrijf TUNEX? ervaring of het goed bedrijf is?
                          wel heel aantrekkelijke prijs namelijk.
                          groet,
                          Joop

                          #17503173
                          stefanDTI
                            Lid sinds:
                            10 May 2007

                            ik heb het destijds laten doen bij M-tech in oirschot.

                            misschien binnenkort weer ,

                            Heb nu ook een 1,7CDTI 100pk.

                            #17503174
                            Dare
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 August 2009

                              Wat ik me nu afvraag of al die chiptuners dezelfde software gebruiken? De waardes om bijvoorbeeld mijn astra H 1.7 TDCI te tunen naar 130 pk zijn via internet beschikbaar!
                              Dan zou het prijsverschil in mijn ogen onverklaarbaar zijn!!!

                              #17503175
                              pollydor
                                Lid sinds:
                                29 February 2008

                                een Zafira A zou van 100pk naar 132pk gaan Chiptuning voor Zafira 2.0 DTI 16V (Y20DTH) tot bj. 2003. (EDC15)
                                is dit wel genoeg en kan deze wagen dat wel aan met een gewicht van 1500kg? heb nu 163.000km

                                #17503176
                                JoopvanBennekom
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 February 2009

                                  Heb een offerte laten doen door V-tune in Eemnes doen mijn Astra 1.7cdti 74kw voor €299,99 chippen. iemand ervaring met dit bedrijf?
                                  Condities zijn goed. check site http://www.vtune.nl . Ik hoor graag ervaringen van anderen met dit bedrijf.
                                  Ik heb ook bij http://www.tunex.nl leuke prijzen gezien iemand ervaring hier mee?

                                  #17503177
                                  SDeath
                                    Lid sinds:
                                    28 September 2009

                                    origineel gepost door Dare
                                    Wat ik me nu afvraag of al die chiptuners dezelfde software gebruiken? De waardes om bijvoorbeeld mijn astra H 1.7 TDCI te tunen naar 130 pk zijn via internet beschikbaar!
                                    Dan zou het prijsverschil in mijn ogen onverklaarbaar zijn!!!

                                    Waar heb je deze gegevens gevonden?
                                    Heb zelf ook een Astra H 1.7 CDTi.

                                    Is dit uberhäupt zelf ook te doen b.v. door middel van de OP-COM software, ik weet dat je hiermee verschillende dingen uit kunt lezen maar ook aanpassen volgens mij?

                                    #17503178
                                    Dare
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 August 2009

                                      kijk maar eens op ebay.de en dan op odb2 interface zoeken. De op-com software kan niet tunen!

                                      #17503179
                                      SDeath
                                        Lid sinds:
                                        28 September 2009

                                        origineel gepost door Dare
                                        kijk maar eens op ebay.de en dan op odb2 interface zoeken. De op-com software kan niet tunen!

                                        OP-COM is toch een OBDII interface?

                                        #17503180
                                        Spacejam
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 November 2006

                                          Ik heb een tijdje mijn astra, het is overigens een 1.9 geworden met een z19dtj 16v motor met 120pk (een softwarematig teruggeschroefde z19dth).

                                          Heeft er iemand ervaringen met m-tech of autoservice stienen in ospel? Deze 2 liggen namelijk redelijk in de buurt.

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.