Chippen Z19dth met M32 Bak

Forumindex Forums Techniek Ecotec Chippen Z19dth met M32 Bak

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #18195858
    Miruni
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 February 2007

      @Jones Newton wrote:

      Ik heb vandaag een run met een log gedaan maar ik kan er eigenlijk weinig wijs uit maken een groot exel bestand waar alle losse parameters niet over kolommen zijn verdeeld.

      Ik heb mn beslissing genomen overmorgen ga ik weer terug naar de stock software van opel.

      Ik ben er niet content genoeg mee en mn vriendin vind het ook niet bepaald harmonischer aanvoelen.
      De karakteristiek voor de tuning was vele malen fijner!

      Zou je me je log-file willen toe sturen?

      Dat de karakteristiek voor het tunen vele malen fijner was ligt aan de manier van programmeren.
      Het is ook maar net wat de klant wilt.
      In principe kun je alle kanten op. Je zou hem zelfs zo kunnen programmeren dat hij tot 80 of 90%
      (wat je maar wilt) van je gaspedaal gewoon nog origineel is.
      Normaal gesproken is juist de verandering van de karakteristiek van de motor het pluspunt
      van chippen (Minder terug schakelen. Makkelijker oppakken vanuit lager toerentallen. Vermogen breder
      uitstrijken over het toerental waardoor hij ook door blijft trekken in de hogere toerentallen. Minder aan/uit effect.)

      Dat de slijtage hoger is naar het chippen snappen we denk ik allemaal.
      Alleen de marge waarin het hoger is o.a. afhankelijk van de manier van programmeren.
      Bij mijn auto zit rond 2600 tpm. het max. koppel. Terwijl de motor het al bij 2000 – 2100 tpm. kan leveren.
      Hierdoor bespaar je de bak en de koppeling incl. massavliegwiel.

      Als je niet tevreden bent en je vriendin moet er ook mee rijden. Dan kan ik wel begrijpen dat je weer
      terug naar origineel wilt.

      #18195859
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        De meester heeft gesproken :thumb
        Kan jij hem niet helpen met een goed programma Miruni?

        #18195860
        Jones Newton
        Deelnemer
          Lid sinds:
          20 September 2013

          Ik ben afgelopen dinsdag terug geweest bij de tuner, bij de eerste testrit vond de collega chipper hem ook al terughoudend in de lagere toeren.
          toch op hun initiatief op de testbank gegaan en ik mis 20 pk en 30 NM in de originele mapping…
          rond de 2700 toeren haal ik mn maximum koppel.

          Hun vermoeden gaat uit naar de variabele turbo omdat hij hoger in de toeren wel een mooie kromme heeft.

          morgen even op de brug kijken of de stang van de turbo nog vrij wilt bewegen

        3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.