Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › Chippen x30xe
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2011 om 16:25 #17244725
Hai vrienden,
Zit er serieus over na te denken om mijn Omega V6 te laten chippen, in het verleden zeer goede ervaringen met EDS gehad met diverse Opel motoren.
Hoe zit het nu en specifiek met bovenstaande motor? Misschien dat er mensen zijn die het al hebben laten doen? Bij wie?
Hoe is jullie ervaring?Nou loop ik al genoeg tijd mee om te weten dat chippen van een atmosferische motor een stuk minder rendement zal geven dan b.v turbo, ik verwacht een 30 tal pk’s en misschien een 40 Nm koppel.
Het gaat mij meer om de soepelheid en wat meer kracht onderin.Alle info is mooi meegenomen?
Heb even de zoekfunctie gebruikt, maar kwam niet verder dat er in 2008 een discussie was over chip’s gemaakt door iemand van Oettinger……
Mijn dank
31 december 2011 om 16:38 #17966342Datatuning.nl doet aan chiptuning van alle auto’s. Als er geen module bestaat voor jouw auto, wordt deze op maat voor je gemaakt.
Alleen maar tevreden klanten, waaronder ik dus. Ik laat daar mijn auto ook chippen (21 januari).
Ik ga daar heen voor al mijn performance-upgrades.Je kunt daar ook paketten bestellen, puur gericht op performance, gericht op benzinebesparing, gericht op uitstoot, noem maar op en het bestaat.
Combinaties, bijv. Chippen/filter(systeem)/gaspedaal tuning/power bougies enz. halen het maximale uit je auto en haal je er voordeel uit. Apart bestellen wordt een stukkie duurder uiteraard.
Van Chiptuning, filters, cold air systemen, power bougies, gaspedaal tuning, enz. enz. alles is er te krijgen.
Website: http://www.datatuning.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Algemene werkwijze: http://www.datatuning.nl/c-781116/over-ons/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Contactgegevens: http://www.datatuning.nl/c-762570/contact/” onclick=”window.open(this.href);return false;Hoe dan ook, succes met je keus! :thumb
31 december 2011 om 17:57 #17966343loooool @ BleuastraG:
power bougies
gaspedaaltuning…een vonk is een vonk, enne wtf is er te tunen aan een gaspedaal?
@ de TS:
EDS VMAX Klasen tuning
allemaal in duitsland, word je auto op de bank gechipt en word er geen kant en klaar programma geladen
dus de beste afstelling komt eruitmet een standaard x30xe en standaard uitlaat enz zal je op een pk of 20 en 30nm uitkomen,maar wel een soepelere en zuinigere motor
ik heb met de 3 die ik opgeef zelf ervaring, de 1 is wat uitgebreider dan de ander,maar ben over alle 3 zeer tevreden
31 december 2011 om 19:08 #17966344Kijk anders even wat gaspedaal tuning inhoud:
http://www.datatuning.nl/c-1241814/gas-pedaal-tuning/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik geef alleen wat opties weer.
31 december 2011 om 19:17 #17966345En wat betreft performance bougies, die staan bekend meer soepelheid te geven.
Dat is immers wat de topicstarter ook vraagt.
31 december 2011 om 19:22 #17966346Zou bij deze hoog Compressie motoren niet teveel gaan klooien met bougies, voor je het weet heb je een Gat in de zuiger, of andere motorschade……
Bij mij in de V6 zitten nu bosch 4punts bougies welke voorgeschreven zijn voor de Vectra-C 3.2 V6 (zaten in de nieuwe motor, die zou je wel kunnen proberen…
Willem
31 december 2011 om 19:40 #17966347Willem, waarom heb je voor die bougies gekozen?
Dit is interesse en om aan te geven dat een vonk geen vonk is.
Misschien neemt men het wel van jou aan.31 december 2011 om 20:36 #17966348met een vonk = een vonk bedoel ik dat zolang je de motor intern orrigineel houd dat je daar niets aan hoeft te veranderen
mijn vorige motor leverde 489pk ( 2l turbo ) kijk dat daar andere bougies in gaan logisch,
maar met een c20let kan je tot de 260pk gewoon met de orriginele opel bougies werken, ( 1,2 bar overboost ) daarna raad ik pas een set bosch f5dp0r aan ( maar dit noem ik geen power bougies )31 december 2011 om 20:47 #17966349Ze worden ook geen power bougies genoemd, ik noemde ze eenmalig zo :P
Ik snap de ironie ervan. Met de officiele benoemingen kunnen de mensen tenminste nog googlen, power bougies klinkt idd een beetje heel erg el cheapo.Enne….. LOL @ BlueAstraG is niet lief he hahah
1 januari 2012 om 10:30 #17966350@BlueAstraG wrote:
Willem, waarom heb je voor die bougies gekozen?
Dit is interesse en om aan te geven dat een vonk geen vonk is.
Misschien neemt men het wel van jou aan.Zoals al geschreven, ze zaten in de NIEUWE!! motor die ik kocht, welke nu dus inclusief deze bougies in de Vectra-B ligt.
Ik draait er net zo makkelijks Gewone 2 punts in, omdat de motor daar net zo goed op loopt..
Willem
2 januari 2012 om 14:52 #17966351Heb mijn 3.0 hier laten chippen:
http://www.fasttech.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;Ze doen het met de rollenbank tests voor- en achteraf.
Het ging bij mij om een 3.0 blok met 2.5 computer + aanbouwdelen.
We begonnen met 186pk en eindigden op een nette 210pk / 330Nm op euro95.
Ze konden nog een kleine 20pk meer krijgen, maar dan was het advies altijd op super+ / 98 te gaan rijden.2 januari 2012 om 15:03 #17966352@Corsa_GSi wrote:
Heb mijn 3.0 hier laten chippen:
http://www.fasttech.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;Ze doen het met de rollenbank tests voor- en achteraf.
Het ging bij mij om een 3.0 blok met 2.5 computer + aanbouwdelen.
We begonnen met 186pk en eindigden op een nette 210pk / 330Nm op euro95.
Ze konden nog een kleine 20pk meer krijgen, maar dan was het advies altijd op super+ / 98 te gaan rijden.Hai, dankjewel.
186 pk standaard, “oude” V6 blok neem ik aan?Voor de rest tevreden? Geen problemen gehad?
2 januari 2012 om 15:05 #17966353@wim-v6 wrote:
Zou bij deze hoog Compressie motoren niet teveel gaan klooien met bougies, voor je het weet heb je een Gat in de zuiger, of andere motorschade……
Bij mij in de V6 zitten nu bosch 4punts bougies welke voorgeschreven zijn voor de Vectra-C 3.2 V6 (zaten in de nieuwe motor, die zou je wel kunnen proberen…
Willem
Gebruik ook al jaren de Bosch 4-punts, prima dingen, heb trouwens nooit geloofd in die ‘speciale” bougies, zoals Splitfire toentertijd. Niet in een standaardblok in ieder geval.
2 januari 2012 om 17:41 #17966337@ bleuastraG
zo was t eigenlijk ook niet bedoelt :p
ik moest er alleen wel erg hard om lachenof je nou bougies met 1 of 2 of 4 electrodes pakt,maakt niets uit
de vonk volgt de weg van de minste weerstand, t is niet dat die dan 2 of 4x zo hard of veel vonktchippen, ieder zijn eigen voorkeur ( mijn let’s zijn/waren allemaal Vmax powered ) maar ben ook over EDS en klasen zeer te spreken
helaas is mijn nieuwe project van een KMS systeem voorzien, en daar heb je wat minder keus qua tuners in
2 januari 2012 om 20:14 #17966338Ben het niet helemaal eens over je verhaal wat betreft bougies. Bij een beetje extra tijd wil ik dit wel uitleggen.
En wat is een KMS systeem? Kan het wel googlen maar vraag het gewoon aan jou :thumb
2 januari 2012 om 20:54 #17966339> KMS
Kronenberg Motor Sport systeem, een Vrij programmeerbaar systeem> bougies
Enig voordeel van meer massa electroden is een groter vonk garantie..Willem
2 januari 2012 om 22:17 #17966354Hier ook Klasen in Oberhausen. Voor echte v6 tuners moet je toch echt in Duitsland zijn.
2 januari 2012 om 22:35 #17966355@Marc O wrote:
Hai, dankjewel.
186 pk standaard, “oude” V6 blok neem ik aan?Voor de rest tevreden? Geen problemen gehad?
Nope geen oude V6, gewoon een X30XE (onderblok en koppen) met X25XE aanbouwdelen en computer (vectra b 170pk origineel).
Ben er prima mee tevreden.
Auto rijdt prima, zou er alleen iets vaker mee op benzine moeten rijden :angel
Hij heeft in ieder geval geen problemen met een aanhanger van 1500kg.
En rijdt over de 260 kmh op de Autobahn.2 januari 2012 om 23:01 #17966356Thanks Willem.
Zelf heb ik hiervoor een Opel Astra F gereden met Denso bougies (Iridium High performance Bougies), terwijl de standaard Bosch bougies helemaal niet aan vervanging toe waren.
Wat ik persoonlijk merkte, iets betere koppel, rustiger lopende motor en ik heb ze niet meer hoeven te vervangen.
3 januari 2012 om 19:11 #17966357@wim-v6 wrote:
> KMS
Kronenberg Motor Sport systeem, een Vrij programmeerbaar systeem> bougies
Enig voordeel van meer massa electroden is een groter vonk garantie..Willem
Het is overigens Van Kronenburg Motorsport, niet ‘Kronenberg’. ;)
4 januari 2012 om 17:43 #17966358haha, kan gebeuren..
Zal t onthouden..
het word in iedergeval begrepen..
Willem
5 januari 2012 om 12:12 #17966341Zal de div Duitsers eens aanschrijven, kijken hoe de huidige stand van zaken is tegenwoordig.
Ben er wel van overtuigd dat die jongens er meer verstand van hebben en meer op maat werken dan anderen.
Dankjulliewel voor alle tip’s, ik houd jullie op de hoogte!
7 januari 2012 om 22:49 #17966360Hallo Ik heb een gechipte computer liggen van een omega 3 liter, gechipt door M-tech.
Opgegeven vermogen 19 pk wints en 25nm wel op okt,= 98 gaan rijden
Computer nummers moet ik nog opzoeken.Laat maar horen bij intresse
8 januari 2012 om 21:28 #17966361@Marc O wrote:
Zal de div Duitsers eens aanschrijven, kijken hoe de huidige stand van zaken is tegenwoordig.
Ben er wel van overtuigd dat die jongens er meer verstand van hebben en meer op maat werken dan anderen.
Dankjulliewel voor alle tip’s, ik houd jullie op de hoogte!
Kun je ons eens laten weten wat ze voor zo’n afstelling vragen? Ben er wel benieuwd naar.
Er zijn ook wel nederlanders die zo’n chip voor een X30XE op maat kunnen schrijven.
Niet al het goede komt uit duitsland ;)8 januari 2012 om 21:39 #17966362Meestal zo rond de 125 euro per uur.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.