Chippen x30xe

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 48 reacties.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244725

    Marc O
    • Topics 8
    • Reacties 113
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 December 2011

    Hai vrienden,

    Zit er serieus over na te denken om mijn Omega V6 te laten chippen, in het verleden zeer goede ervaringen met EDS gehad met diverse Opel motoren.

    Hoe zit het nu en specifiek met bovenstaande motor? Misschien dat er mensen zijn die het al hebben laten doen? Bij wie?
    Hoe is jullie ervaring?

    Nou loop ik al genoeg tijd mee om te weten dat chippen van een atmosferische motor een stuk minder rendement zal geven dan b.v turbo, ik verwacht een 30 tal pk’s en misschien een 40 Nm koppel.
    Het gaat mij meer om de soepelheid en wat meer kracht onderin.

    Alle info is mooi meegenomen?

    Heb even de zoekfunctie gebruikt, maar kwam niet verder dat er in 2008 een discussie was over chip’s gemaakt door iemand van Oettinger……

    Mijn dank

    #17966342

    BlueAstraG
    • Topics 11
    • Reacties 1730
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 December 2011

    Datatuning.nl doet aan chiptuning van alle auto’s. Als er geen module bestaat voor jouw auto, wordt deze op maat voor je gemaakt.

    Alleen maar tevreden klanten, waaronder ik dus. Ik laat daar mijn auto ook chippen (21 januari).
    Ik ga daar heen voor al mijn performance-upgrades.

    Je kunt daar ook paketten bestellen, puur gericht op performance, gericht op benzinebesparing, gericht op uitstoot, noem maar op en het bestaat.

    Combinaties, bijv. Chippen/filter(systeem)/gaspedaal tuning/power bougies enz. halen het maximale uit je auto en haal je er voordeel uit. Apart bestellen wordt een stukkie duurder uiteraard.

    Van Chiptuning, filters, cold air systemen, power bougies, gaspedaal tuning, enz. enz. alles is er te krijgen.

    Website: http://www.datatuning.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Algemene werkwijze: http://www.datatuning.nl/c-781116/over-ons/” onclick=”window.open(this.href);return false;
    Contactgegevens: http://www.datatuning.nl/c-762570/contact/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Hoe dan ook, succes met je keus! :thumb

    #17966343

    otdh
    Participant
    • Topics 46
    • Reacties 1041
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 March 2010

    loooool @ BleuastraG:
    power bougies
    gaspedaaltuning…

    een vonk is een vonk, enne wtf is er te tunen aan een gaspedaal?

    @ de TS:
    EDS VMAX Klasen tuning
    allemaal in duitsland, word je auto op de bank gechipt en word er geen kant en klaar programma geladen
    dus de beste afstelling komt eruit

    met een standaard x30xe en standaard uitlaat enz zal je op een pk of 20 en 30nm uitkomen,maar wel een soepelere en zuinigere motor

    ik heb met de 3 die ik opgeef zelf ervaring, de 1 is wat uitgebreider dan de ander,maar ben over alle 3 zeer tevreden

    #17966344

    BlueAstraG
    • Topics 11
    • Reacties 1730
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 December 2011

    Kijk anders even wat gaspedaal tuning inhoud:

    http://www.datatuning.nl/c-1241814/gas-pedaal-tuning/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ik geef alleen wat opties weer.

    #17966345

    BlueAstraG
    • Topics 11
    • Reacties 1730
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 December 2011

    En wat betreft performance bougies, die staan bekend meer soepelheid te geven.

    Dat is immers wat de topicstarter ook vraagt.

    #17966346

    wim-v6
    Participant
    • Topics 52
    • Reacties 35637
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 August 2005

    Zou bij deze hoog Compressie motoren niet teveel gaan klooien met bougies, voor je het weet heb je een Gat in de zuiger, of andere motorschade……

    Bij mij in de V6 zitten nu bosch 4punts bougies welke voorgeschreven zijn voor de Vectra-C 3.2 V6 (zaten in de nieuwe motor, die zou je wel kunnen proberen…

    Willem

    #17966347

    BlueAstraG
    • Topics 11
    • Reacties 1730
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 December 2011

    Willem, waarom heb je voor die bougies gekozen?

    Dit is interesse en om aan te geven dat een vonk geen vonk is.
    Misschien neemt men het wel van jou aan.

    #17966348

    otdh
    Participant
    • Topics 46
    • Reacties 1041
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 March 2010

    met een vonk = een vonk bedoel ik dat zolang je de motor intern orrigineel houd dat je daar niets aan hoeft te veranderen

    mijn vorige motor leverde 489pk ( 2l turbo ) kijk dat daar andere bougies in gaan logisch,
    maar met een c20let kan je tot de 260pk gewoon met de orriginele opel bougies werken, ( 1,2 bar overboost ) daarna raad ik pas een set bosch f5dp0r aan ( maar dit noem ik geen power bougies )

    #17966349

    BlueAstraG
    • Topics 11
    • Reacties 1730
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 December 2011

    Ze worden ook geen power bougies genoemd, ik noemde ze eenmalig zo :P
    Ik snap de ironie ervan. Met de officiele benoemingen kunnen de mensen tenminste nog googlen, power bougies klinkt idd een beetje heel erg el cheapo.

    Enne….. LOL @ BlueAstraG is niet lief he hahah

    #17966350

    wim-v6
    Participant
    • Topics 52
    • Reacties 35637
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 August 2005

    @blueastrag wrote:

    Willem, waarom heb je voor die bougies gekozen?

    Dit is interesse en om aan te geven dat een vonk geen vonk is.
    Misschien neemt men het wel van jou aan.

    Zoals al geschreven, ze zaten in de NIEUWE!! motor die ik kocht, welke nu dus inclusief deze bougies in de Vectra-B ligt.

    Ik draait er net zo makkelijks Gewone 2 punts in, omdat de motor daar net zo goed op loopt..

    Willem

    #17966351

    Corsa_GSi
    Participant
    • Topics 32
    • Reacties 3995
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    Heb mijn 3.0 hier laten chippen:
    http://www.fasttech.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ze doen het met de rollenbank tests voor- en achteraf.

    Het ging bij mij om een 3.0 blok met 2.5 computer + aanbouwdelen.
    We begonnen met 186pk en eindigden op een nette 210pk / 330Nm op euro95.
    Ze konden nog een kleine 20pk meer krijgen, maar dan was het advies altijd op super+ / 98 te gaan rijden.

    #17966352

    Marc O
    • Topics 8
    • Reacties 113
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 December 2011

    @corsa_gsi wrote:

    Heb mijn 3.0 hier laten chippen:
    http://www.fasttech.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Ze doen het met de rollenbank tests voor- en achteraf.

    Het ging bij mij om een 3.0 blok met 2.5 computer + aanbouwdelen.
    We begonnen met 186pk en eindigden op een nette 210pk / 330Nm op euro95.
    Ze konden nog een kleine 20pk meer krijgen, maar dan was het advies altijd op super+ / 98 te gaan rijden.

    Hai, dankjewel.
    186 pk standaard, “oude” V6 blok neem ik aan?

    Voor de rest tevreden? Geen problemen gehad?

    #17966353

    Marc O
    • Topics 8
    • Reacties 113
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 December 2011

    @wim-v6 wrote:

    Zou bij deze hoog Compressie motoren niet teveel gaan klooien met bougies, voor je het weet heb je een Gat in de zuiger, of andere motorschade……

    Bij mij in de V6 zitten nu bosch 4punts bougies welke voorgeschreven zijn voor de Vectra-C 3.2 V6 (zaten in de nieuwe motor, die zou je wel kunnen proberen…

    Willem

    Gebruik ook al jaren de Bosch 4-punts, prima dingen, heb trouwens nooit geloofd in die ‘speciale” bougies, zoals Splitfire toentertijd. Niet in een standaardblok in ieder geval.

    #17966337

    otdh
    Participant
    • Topics 46
    • Reacties 1041
    • Offline
    • Lid sinds:
      2 March 2010

    @ bleuastraG
    zo was t eigenlijk ook niet bedoelt :p
    ik moest er alleen wel erg hard om lachen

    of je nou bougies met 1 of 2 of 4 electrodes pakt,maakt niets uit
    de vonk volgt de weg van de minste weerstand, t is niet dat die dan 2 of 4x zo hard of veel vonkt

    chippen, ieder zijn eigen voorkeur ( mijn let’s zijn/waren allemaal Vmax powered ) maar ben ook over EDS en klasen zeer te spreken

    helaas is mijn nieuwe project van een KMS systeem voorzien, en daar heb je wat minder keus qua tuners in

    #17966338

    BlueAstraG
    • Topics 11
    • Reacties 1730
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 December 2011

    Ben het niet helemaal eens over je verhaal wat betreft bougies. Bij een beetje extra tijd wil ik dit wel uitleggen.

    En wat is een KMS systeem? Kan het wel googlen maar vraag het gewoon aan jou :thumb

    #17966339

    wim-v6
    Participant
    • Topics 52
    • Reacties 35637
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 August 2005

    > KMS
    Kronenberg Motor Sport systeem, een Vrij programmeerbaar systeem

    > bougies
    Enig voordeel van meer massa electroden is een groter vonk garantie..

    Willem

    #17966354

    Gupy
    Participant
    • Topics 21
    • Reacties 544
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 June 2006

    Hier ook Klasen in Oberhausen. Voor echte v6 tuners moet je toch echt in Duitsland zijn.

    #17966355

    Corsa_GSi
    Participant
    • Topics 32
    • Reacties 3995
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    @marc O wrote:

    Hai, dankjewel.
    186 pk standaard, “oude” V6 blok neem ik aan?

    Voor de rest tevreden? Geen problemen gehad?

    Nope geen oude V6, gewoon een X30XE (onderblok en koppen) met X25XE aanbouwdelen en computer (vectra b 170pk origineel).

    Ben er prima mee tevreden.
    Auto rijdt prima, zou er alleen iets vaker mee op benzine moeten rijden :angel
    Hij heeft in ieder geval geen problemen met een aanhanger van 1500kg.
    En rijdt over de 260 kmh op de Autobahn.

    #17966356

    BlueAstraG
    • Topics 11
    • Reacties 1730
    • Offline
    • Lid sinds:
      24 December 2011

    Thanks Willem.

    Zelf heb ik hiervoor een Opel Astra F gereden met Denso bougies (Iridium High performance Bougies), terwijl de standaard Bosch bougies helemaal niet aan vervanging toe waren.

    Wat ik persoonlijk merkte, iets betere koppel, rustiger lopende motor en ik heb ze niet meer hoeven te vervangen.

    #17966357

    Jerremy
    Participant
    • Topics 17
    • Reacties 2449
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 October 2004

    @wim-v6 wrote:

    > KMS
    Kronenberg Motor Sport systeem, een Vrij programmeerbaar systeem

    > bougies
    Enig voordeel van meer massa electroden is een groter vonk garantie..

    Willem

    Het is overigens Van Kronenburg Motorsport, niet ‘Kronenberg’. ;)

    #17966358

    wim-v6
    Participant
    • Topics 52
    • Reacties 35637
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 August 2005

    haha, kan gebeuren..

    Zal t onthouden..

    het word in iedergeval begrepen..

    Willem

    #17966341

    Marc O
    • Topics 8
    • Reacties 113
    • Offline
    • Lid sinds:
      4 December 2011

    Zal de div Duitsers eens aanschrijven, kijken hoe de huidige stand van zaken is tegenwoordig.

    Ben er wel van overtuigd dat die jongens er meer verstand van hebben en meer op maat werken dan anderen.

    Dankjulliewel voor alle tip’s, ik houd jullie op de hoogte!

    #17966360

    Mcc_807
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 15
    • Offline
    • Lid sinds:
      7 January 2012

    Hallo Ik heb een gechipte computer liggen van een omega 3 liter, gechipt door M-tech.
    Opgegeven vermogen 19 pk wints en 25nm wel op okt,= 98 gaan rijden
    Computer nummers moet ik nog opzoeken.

    Laat maar horen bij intresse

    #17966361

    Miruni
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 249
    • Offline
    • Lid sinds:
      12 February 2007

    @marc O wrote:

    Zal de div Duitsers eens aanschrijven, kijken hoe de huidige stand van zaken is tegenwoordig.

    Ben er wel van overtuigd dat die jongens er meer verstand van hebben en meer op maat werken dan anderen.

    Dankjulliewel voor alle tip’s, ik houd jullie op de hoogte!

    Kun je ons eens laten weten wat ze voor zo’n afstelling vragen? Ben er wel benieuwd naar.
    Er zijn ook wel nederlanders die zo’n chip voor een X30XE op maat kunnen schrijven.
    Niet al het goede komt uit duitsland ;)

    #17966362

    Gupy
    Participant
    • Topics 21
    • Reacties 544
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 June 2006

    Meestal zo rond de 125 euro per uur.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.