Chippen, maar waar?

Forumindex Forums Modellen Astra Chippen, maar waar?

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #18299087
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      Minst verlies heb je met een langere F17 bak zoals ik aan gaf.
      Ga je naar een F18 of M32 moet je ook andere (dikkere aandrijfassen). En de bak weegt meer.
      In dat geval komt er dus weer gewicht bij wat ook weer snelheidsverlies oplevert.
      Daarnaast heb je bij de M32 ook nog het probleem dat je schakelmechaniek geheel vervangen moet worden (ook in de auto).

      Langere bak is altijd verlies ergens. Overigens is het verschil in top met de 6 bak ten opzichte van de F17 die ik aan gaf verwaarloosbaar, afhankelijk van welke 6 bak, maar er zijn 6 bakken met een lagere top, met gelijke en met een iets hogere maar dat zal maar weinig zijn.

      #18299088
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Oja, en meer vermogen wil niet per definitie zeggen dat de top hoger wordt, dat claimt men bij chippen vaak wel, maar dat haal je omdat de toeren begrenzer hoger uit komt. Beter is het (zeker met constante hoge snelheid) om een langere bak te nemen en te zorgen dat je lekker kunt cruisen op die snelheid in plaats van moet trappen.

        #18299089
        Sporting-Astra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 October 2015

          Kijk hier heb ik dus heel veel aan, had er nog nooit van gehoord dat een andere bak zoveel verschil kon maken, wat mij betreft verdien je een standbeeld met al je kennis :wors :thumb
          Ik ga eens snuffelen voor zo’n bak, 1000 maal dank voor de tijd en moeite!

        3 berichten aan het bekijken - 26 tot 28 (van in totaal 28)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.