Chippen, Klasen of Vmax????

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Chippen, Klasen of Vmax????

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239477
    16VCalibra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2008

      Beste heren,

      Mn blok is klaar en ga em nu inrijden. Nadat ik em ingereden heb wil ik em laten chippen op de bank. Weet alleen niet of ik voor vmax of klasen moet gaan aangezien er tog een behoorlijke prijsverschil in zit tussen die 2, en welke kwalitatief beter is. Heb al wel de afspraak staan bij vmax maar het zou zomaar kunnen veranderen..

      Weet ook niet of de ene chipper goed is en welke slecht, en wat kan er fout gaan/gedaan zijn tijdens het chippen??? Jullie snappen vast wel wat ik bedoel…

      Help mij eruit…

      Groetjes Ram

      #17898420
      angel-2000
        Lid sinds:
        9 January 2007

        Hey

        veel mensen zijn tevreden over beide en geen van beide is slecht.
        Ik heb zelf alleen software van eds en v-max gereden, ikzelf vond de software van eds leuker omdat de boost agressiever inslaat maar andere mensen houden hier weer niet van.
        Je zult van beide keuzes geen spijt hebben denk ik.

        Mvg Maikel

        #17898421
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          jongens van vmax ken ik zo niet.
          Stephan Klasen ken ik dan wel een klein beetje..
          Aardige gast en heeft leuke projecten.

          Weet ook waar die mee bezig is.

          Denk dat het uiteindelijk niet zo heel veel uitmaakt qua vermogen en qua service.
          Waar je zelf het beste gevoel bij hebt..

          Dat is het belangrijkste

          #17898422
          16VCalibra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 July 2008

            Heb ruim een jaar op de evo310 gereden van vmax, beviel me wel namelijk. Denk dat ik het gewoon bij vmax hou dan..

            Groetjes Ram

            #17898423
            GSI Racer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 June 2009

              heb je die Cali laten maken bij Niels??
              komt me bekend voor zo op de foto.
              was een dik blokje zeg!! :thumb

              #17898424
              16VCalibra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2008

                Klopt inderdaad. Jij hebt mn calibra volgens mij gezien op t astra gsi forum, zag dat je daar ook actief was haha!

                Groetjes Ram

                #17898425
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Je bent toch niet met een standaard programma op een dik getuned blok aan het rijden mag ik hopen :wtf

                  #17898426
                  16VCalibra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2008

                    Nee draait nu op evo310 software van vmax.. Donderdag ga ik em ophalen :D

                    Groetjes Ram

                    #17898427
                    bd.
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 July 2009

                      ga je hem inrijden op die evo 310? dan hoop ik dat je op zijn minst een wideband lambda hebt? want je zal niet de eerste zijn waarbij zijn motor te arm loopt :thumb

                      #17898428
                      16VCalibra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 July 2008

                        Hoezo zou die te arm lopen dan..?? Brandstofdruk en injectoren zijn nog steeds hetzelfde als toen.

                        #17898429
                        bd.
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 July 2009

                          omdat een evo310 geschreven is voor een k16 lader. een gt28 spoelt veel beter als een k16 waardoor er meer lucht in in de motor komt. als je dan niet meer brandstof toevoegt, krijg je een arm mengsel. maargoed, neem aan dat degene die je motor bouwt, wel weet hoe dat werkt ;)

                          #17898430
                          16VCalibra
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 July 2008

                            Maar de lucht massameter die ziet dat tog, regelt de computer dat dan niet bij???

                            #17898431
                            bd.
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 July 2009

                              sja, hij word wel bijgeregeld door je lambda maar, niet bij vollast bij vollast. maar dat ligt er natuurlijk aan hoe dat je hem in rijdt ;)

                              #17898432
                              16VCalibra
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 July 2008

                                zoiezo gaat ik em niet vol gassen joh :shock: !! had vmax al gebeld en gevraagd ook, ze zijden dat je er gewoon mee kunt rijden ook alleen niet vol gas geven, gewoon half gas geven en zoveel mogelijk in het vacuum blijven.
                                en de apexi booscontroller staat nu ook op 0,5 bar maargoed kan em dan nog iets lager instellen.
                                dus je zegt eigelijk wel dat het dan te doen is tog hahaha :D

                                #17898433
                                bd.
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 July 2009

                                  ja, alleen zou ik met inrijden mijn motor juist WEL belasten. maarja, daar moet je zelf maar is voor googlen :thumb

                                  #17898434
                                  16VCalibra
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 July 2008

                                    ja er zijn zoveel discussies over enzo de een zegt planken en de ander zegt rustig inrijden. mja denk dat ik er gewoon normaal mee ga rijden zoals ik altijd doe, alleen geen vol gas..

                                    #17898435
                                    jason
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      je kan gewoon je gang gaan met de 310 software.
                                      rij zelf met een gt28 met eds 3 software zonder problemen.
                                      welke turbo maakt niet echt uit lucht blijft lucht.
                                      als de motor goed gebouwd is moet het goed gaan.
                                      wel een ratio meter gebruiken (wide band)

                                      #17898436
                                      16VCalibra
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 July 2008

                                        Dat dacht ik dus ook.. Meende ook dat er eerder op t forum zo een discussie was en daar werd ook gezegd lucht blijft lucht.. Wide band lambda heb ik helaas niet, maar moet gewoon goed zijn. Markus heeft ook gezegd dat je er gewoon mee kan rijden enkel geen volgas ;)

                                        Groetjes Ram

                                        #17898437
                                        bd.
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          11 July 2009

                                          lucht is lucht, dat klopt, maar de hoeveelheid is hier van belang. je chip is geschreven op een k16 turbolader, welke zijn werk al neer begint te leggen vanaf 6000 toeren.. kijk maar is naar je vermogens uitdraai met een k16 lader, je koppel en vermogens kromme zakken aardig in na ongeveer 6000 toeren.

                                          als je dan ziet dat een gt2871/76 gewoon nog lekker zijn best doet boven de 6000 toeren en dus gewoon nog veel(meer) lucht naar binnen brengt daar waar de k16 lader afzwakt. dan is het niet zo moeilijk om te bedenken dat de motor boven in toeren misschien wel is te weinig brandstof zou kunnen krijgen in vergelijking met je k16 lader.. daarbij zal die turbo normaal gesproken ook eerder en beter opspoelen aangezien het een ballbearing turbo is, en dus eerder meer vermogen zal maken. meer vermogen=meer lucht+meer brandstof! nu komt het probleem, je sensoren meten alles, maar doen niks met die informatie als je op vollast draaid. de ecu draaid dan puur op zijn geschreven mapje(in dit geval dus voor de k16lader).(bij de eds fase 3 heb je dan nog als geluk dat de lambda sensor mee draaid, maar dat is ook vrij beperkt :jerry) . dat wil in mijn ogen dus zeggen: heb je een wide band, dan kan je nog enigszins wat corrigeren, zonder wide band, grote kans op gebbqde zuigers :thumb

                                          #17898438
                                          GSI Racer
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 June 2009

                                            mooi duidelijk omschreven :thumb

                                            #17898439
                                            Pieter Slingerland
                                              Lid sinds:
                                              4 July 2009

                                              klasen is super!

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.