Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Chippen, Klasen of Vmax????
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 juli 2011 om 19:26 #17239477
Beste heren,
Mn blok is klaar en ga em nu inrijden. Nadat ik em ingereden heb wil ik em laten chippen op de bank. Weet alleen niet of ik voor vmax of klasen moet gaan aangezien er tog een behoorlijke prijsverschil in zit tussen die 2, en welke kwalitatief beter is. Heb al wel de afspraak staan bij vmax maar het zou zomaar kunnen veranderen..
Weet ook niet of de ene chipper goed is en welke slecht, en wat kan er fout gaan/gedaan zijn tijdens het chippen??? Jullie snappen vast wel wat ik bedoel…
Help mij eruit…
Groetjes Ram
31 juli 2011 om 21:01 #17898420Hey
veel mensen zijn tevreden over beide en geen van beide is slecht.
Ik heb zelf alleen software van eds en v-max gereden, ikzelf vond de software van eds leuker omdat de boost agressiever inslaat maar andere mensen houden hier weer niet van.
Je zult van beide keuzes geen spijt hebben denk ik.Mvg Maikel
1 augustus 2011 om 12:58 #17898421jongens van vmax ken ik zo niet.
Stephan Klasen ken ik dan wel een klein beetje..
Aardige gast en heeft leuke projecten.Weet ook waar die mee bezig is.
Denk dat het uiteindelijk niet zo heel veel uitmaakt qua vermogen en qua service.
Waar je zelf het beste gevoel bij hebt..Dat is het belangrijkste
1 augustus 2011 om 13:19 #17898422Heb ruim een jaar op de evo310 gereden van vmax, beviel me wel namelijk. Denk dat ik het gewoon bij vmax hou dan..
Groetjes Ram
1 augustus 2011 om 18:26 #17898423heb je die Cali laten maken bij Niels??
komt me bekend voor zo op de foto.
was een dik blokje zeg!! :thumb1 augustus 2011 om 22:02 #17898424Klopt inderdaad. Jij hebt mn calibra volgens mij gezien op t astra gsi forum, zag dat je daar ook actief was haha!
Groetjes Ram
2 augustus 2011 om 14:51 #17898425Je bent toch niet met een standaard programma op een dik getuned blok aan het rijden mag ik hopen :wtf
2 augustus 2011 om 21:39 #17898426Nee draait nu op evo310 software van vmax.. Donderdag ga ik em ophalen :D
Groetjes Ram
2 augustus 2011 om 21:49 #17898427ga je hem inrijden op die evo 310? dan hoop ik dat je op zijn minst een wideband lambda hebt? want je zal niet de eerste zijn waarbij zijn motor te arm loopt :thumb
2 augustus 2011 om 21:56 #17898428Hoezo zou die te arm lopen dan..?? Brandstofdruk en injectoren zijn nog steeds hetzelfde als toen.
2 augustus 2011 om 22:20 #17898429omdat een evo310 geschreven is voor een k16 lader. een gt28 spoelt veel beter als een k16 waardoor er meer lucht in in de motor komt. als je dan niet meer brandstof toevoegt, krijg je een arm mengsel. maargoed, neem aan dat degene die je motor bouwt, wel weet hoe dat werkt ;)
2 augustus 2011 om 22:33 #17898430Maar de lucht massameter die ziet dat tog, regelt de computer dat dan niet bij???
2 augustus 2011 om 22:42 #17898431sja, hij word wel bijgeregeld door je lambda maar, niet bij vollast bij vollast. maar dat ligt er natuurlijk aan hoe dat je hem in rijdt ;)
2 augustus 2011 om 22:46 #17898432zoiezo gaat ik em niet vol gassen joh :shock: !! had vmax al gebeld en gevraagd ook, ze zijden dat je er gewoon mee kunt rijden ook alleen niet vol gas geven, gewoon half gas geven en zoveel mogelijk in het vacuum blijven.
en de apexi booscontroller staat nu ook op 0,5 bar maargoed kan em dan nog iets lager instellen.
dus je zegt eigelijk wel dat het dan te doen is tog hahaha :D2 augustus 2011 om 22:48 #17898433ja, alleen zou ik met inrijden mijn motor juist WEL belasten. maarja, daar moet je zelf maar is voor googlen :thumb
2 augustus 2011 om 22:52 #17898434ja er zijn zoveel discussies over enzo de een zegt planken en de ander zegt rustig inrijden. mja denk dat ik er gewoon normaal mee ga rijden zoals ik altijd doe, alleen geen vol gas..
3 augustus 2011 om 12:54 #17898435je kan gewoon je gang gaan met de 310 software.
rij zelf met een gt28 met eds 3 software zonder problemen.
welke turbo maakt niet echt uit lucht blijft lucht.
als de motor goed gebouwd is moet het goed gaan.
wel een ratio meter gebruiken (wide band)3 augustus 2011 om 22:26 #17898436Dat dacht ik dus ook.. Meende ook dat er eerder op t forum zo een discussie was en daar werd ook gezegd lucht blijft lucht.. Wide band lambda heb ik helaas niet, maar moet gewoon goed zijn. Markus heeft ook gezegd dat je er gewoon mee kan rijden enkel geen volgas ;)
Groetjes Ram
6 augustus 2011 om 22:53 #17898437lucht is lucht, dat klopt, maar de hoeveelheid is hier van belang. je chip is geschreven op een k16 turbolader, welke zijn werk al neer begint te leggen vanaf 6000 toeren.. kijk maar is naar je vermogens uitdraai met een k16 lader, je koppel en vermogens kromme zakken aardig in na ongeveer 6000 toeren.
als je dan ziet dat een gt2871/76 gewoon nog lekker zijn best doet boven de 6000 toeren en dus gewoon nog veel(meer) lucht naar binnen brengt daar waar de k16 lader afzwakt. dan is het niet zo moeilijk om te bedenken dat de motor boven in toeren misschien wel is te weinig brandstof zou kunnen krijgen in vergelijking met je k16 lader.. daarbij zal die turbo normaal gesproken ook eerder en beter opspoelen aangezien het een ballbearing turbo is, en dus eerder meer vermogen zal maken. meer vermogen=meer lucht+meer brandstof! nu komt het probleem, je sensoren meten alles, maar doen niks met die informatie als je op vollast draaid. de ecu draaid dan puur op zijn geschreven mapje(in dit geval dus voor de k16lader).(bij de eds fase 3 heb je dan nog als geluk dat de lambda sensor mee draaid, maar dat is ook vrij beperkt :jerry) . dat wil in mijn ogen dus zeggen: heb je een wide band, dan kan je nog enigszins wat corrigeren, zonder wide band, grote kans op gebbqde zuigers :thumb
7 augustus 2011 om 12:50 #17898438mooi duidelijk omschreven :thumb
14 augustus 2011 om 20:29 #17898439klasen is super!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.