Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › Chevrolet 1.6 Opel motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2016 om 09:48 #17274688
Hallo en goede morgen,
Wellicht verkeerd geplaatst maar dit is volgens mij het enige forum wat antwoorden kan geven op mijn vraag.
Ik wil een Chevrolet cruize 1.6 kopen uit 2009 met 77 gelopen.
Hij welke stand moet de distributie riem zijn vervangen?
Auto is Opel dealer heerenveen onderhouden maar kan niet herleiden of dit is gedaan.
Kunnen jullie mij een advies hierin geven misschien?Groetjes mark
3 januari 2016 om 10:01 #18305711Hoi Mark,
Het gaat vast om de Cruze die in Bolsward staat, of niet?
Ik ben al jaren klant bij Siton Heerenveen en ik weet dat ze daar erg zorgvuldig zijn.
Dus als het niet in het boekje staat dat hij is vervangen dan is dat waarschijnlijk ook niet gebeurd.
Ik weet zo niet wat de interval is maar grote kans is dat hij na aankoop binnen korte tijd moet met 80 of 90dkm?
Anders even een telefoontje naar Heerenveen doen.3 januari 2016 om 10:13 #18305712Het gaat om die auto ja, nou de man geeft aan dat deze niet vervangen is en dat dit pas bij 120 dient te worden gedaan. Boekjes geven aan om de 60 maar mij lijkt toch dat een Opel dealer dit zal weten en gewoon dient te hebben vervangen als dit nodig is?
Vind het spannend dat wel, het is een mooie auto daarom.3 januari 2016 om 10:18 #18305713Is volgens mij dezelfde motor als de Z16XER, hiervan gaat de riem om de 150.000km of 10 jaar, dus dan kan ie nog effe.
3 januari 2016 om 10:22 #18305714Dat valt dan weer mee.
Mijn moeder rijd ook een Chevrolet maar dan iets kleiner, prima auto!3 januari 2016 om 10:23 #18305715Waar kan ik dit nummer vinden?
Ja mij lijkt dat een Opel dealer hier niet op gaat sparen. Hij is daar 5 naar in onderhoud geweest.
Ga deze auto morgen ophalen vandaar.
Ben ford rijder en ga nu naar Opel dus wil me er ook in verdiepen3 januari 2016 om 10:26 #18305716Het is een F16D4 motor.
3 januari 2016 om 10:28 #18305717Oké en in welke Opel ligt deze motor? Astra? Misschien via daar te herleiden
3 januari 2016 om 10:29 #18305718D4 staat idd op onderhoudskaart
3 januari 2016 om 10:30 #18305719F16D4 heet deze motor in de cheverolet, in opel de Z16XER of A16XER, hiervan is de interval zoals ik al zei 150.000km of 10 jaar.
3 januari 2016 om 10:49 #18305720Oké maar mijn twijfel is gekomen door het Chevrolet cruize handleiding.
Hier staat
Lxt 60 duizend of 4 jaar
Lde of 2ho 150 duizend of 10 jaar.
Maar wat bedoelen ze daarmee.3 januari 2016 om 10:51 #18305721Het is een LXV(F16D4) motor, maar ik weet zeker dat je 150K en 10 jaar kan aanhouden.
3 januari 2016 om 11:09 #18305722Oké hardstikke bedankt.
Hieruit kan ik concluderen dat Chevrolet een goedkopere auto neer wilt zetten wat netjes afgewerkt is met goede motor.
Maar met onderhoud zijn voertuig de kosten wat wil compenseren.
Als het 150 is maakt dat wel echt een verschil met 60.
Sommige op mp hebben hem met 80 al vernieuwd.3 januari 2016 om 12:59 #18305723Lxt is 80 kw
Lde is 92kw
F16d4 is 83kw
Dus eigenlijk bevind deze specificatie niet in het boekje
Dan is het 150d inderdaad niet echt te vinden ergens maar kan er wel vanuit gaan3 januari 2016 om 13:06 #18305724Motor is exact hetzelfde als de Z16XER, dus daar kan je wel vanuit gaan ja.
3 januari 2016 om 13:08 #18305725Zelfs de Europese race motoren van Chevrolet zijn Opel’s
3 januari 2016 om 13:24 #18305726Bedankt heren nu ga ik morgen een stuk relaxter de auto halen.
Weinig km dus moet goedkomen eerste eigenaar geen schade auto.
Zal morgen even posten5 januari 2016 om 18:09 #18305727Nou de Chevrolet opgehaald een pracht auto.
Alle luxe erop en eraan.
Motor is zeer stil sta ik van te kijken.
Boekje geeft idd 160.000 aan de riem vervangen, bedankt nogmaals voor het meedenken.17 januari 2016 om 22:32 #18305728Even terug komend op mijn 1.6 Opel blok.
Vandaag viel mij op dat aan de koppeling zijde het wat nat was.
Nu heb ik alles droog gemaakt en lijkt langs de carterpan pakking wat te zweten.
Is dit een bekend probleem bij opel?
Is tussen het vliegwiel einde en de carterpan in waar het lekt naar onder.
Vandaag dus de boutjes m10 op 17nm vast gezet deze stonden op 10nm en valt gelijk op dat
Het niet meer lekt.
Echter bij snelheden rond de 140 en dan afstanden van 30km, zie ik weer dat hij wat heeft gelekt.
Het is heldere olie en dezelfde kleur als de carter olie.
Mij lijkt dus een lekke carter pakking of denken jullie misschien toch het vliegwiel keerring?
Al lijkt het bij een lekke keer ring dat die olie niet precies dezelfde kleur heeft als carter olie.
Motor heeft 70 duizend gelopen dus moet niet kunnen eigenlijk. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.