Check Remvoeringen

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Check Remvoeringen

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214290
    plas43
      Lid sinds:
      19 November 2009

      Hallo,

      Ik heb afgelopen zomer mijn remschijven en remblokken aan de voorzijde van de auto (Zafira 1.6, bouwjaar 2001, kmstand 149.000) laten vervangen, niet bij officiele Opel dealer. Nu geeft mijn boordcomputer aan de ik de remvoeringen moet checken. Ik heb begrepenn dat de sensoren eigenlijk ook vervangen hadden moeten worden (gelezen ergens). Geldt deze melding alleen voor de voorremmen? Of kan dit ook te maken hebben met de trommelremmen aan de achterzijde van de auto?
      Ben namelijk een beetje zat van het onderhoud bij de Zafira, kort geleden mijn waterpomp kapot, dus gelijk maar db-riem, multiriem, spanrollen etc laten vervangen (á € 435.-), remschijven krom, dus nieuwe remschijven en blokken (á 245.-) nieuwe uitlaat van voor tot achter en ga zo maar door.. maarja, repareren is goedkoper dan nieuwe auto..

      Paul.

      #17553189
      stillekracht
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 May 2007

        Welkom hier op ’t Forum….

        Remvoeringen zitten in je trommelremmen dus achter, en die zullen moeten worden vervangen.
        Jammer dat je zoveel reparatie werk aan je Zapf heb gehad, Er zijn toch ook wel positive ervaringen?

        Je moet het maar zo zien, alles is nu zodanig vervangen, ze kan hierdoor weer jaren mee

        #17553190
        plas43
          Lid sinds:
          19 November 2009

          Enig idee wat dat geintje weer gaat kosten? remmerij achter is niet echt duur toch?
          Verder wel redelijk positief hoor, zit veel ruimte in. Ik had alleen niet de 1.6 moeten kopen, te weinig vermogen/trekkracht en verbruik is te hoog voornamelijk op lange afstanden. bij 120 km/uur draait de motor op 4000 toeren, heel irritant.. maar goed, leer je wel mee te leven.

          #17553191
          ErikB
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 October 2004

            Zou wel mooi zijn als er op de trommelremmen een sensor zit. Bij de 1.8 zit er achteraan geen sensor op de remblokken (schijfremmen).

            Remschoenen (trommelremmen) vervangen is niet al te ardbeidsintensief, maar je moet weten wat je doet. Prijskaartje moet dus meevallen, maar echt goekoop is het nooit hé.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.