centrale deurvergrendeling wil niet op slot

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila centrale deurvergrendeling wil niet op slot

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18342396
    A. Kragten
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 August 2015

      Ik heb een Opel Agila Eco van 2011. De deuren zijn opeens niet meer met de met de sleutel op afstand te sluiten. Ik heb de batterij in de sleutel gecontroleerd en die heeft genoeg spanning. Alle vier de deuren en de achterklep zijn goed dicht. Als de bestuurdersdeur met de sleutel mechanisch op het handvat gesloten wordt, dan gaan alle vijf de deuren dicht. De deuren zijn dan wel met de sleutel op afstand te openen. De vier deuren hebben een drukschakelaar en die zijn alle vier met de hand in te duwen en lijken goed te werken. De achterklep heeft geen drukschakelaar maar ik vermoed dat de detectie of de klep dicht is, in het slot zelf zit en dat hier iets blijft hangen zodat het voor de sleutel lijkt of de klep niet dicht is.

      #18342583
      A. Kragten
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 August 2015

        Omdat de sleutel soms toch nog werkte om de deuren op afstand te sluiten kreeg ik het vermoeden dat het probleem in de sleutel zou kunnen zitten. Ik heb de sleutel open gemaakt en de spanning van de 3 V batterij gemeten. Die was 3,02 V wat aangeeft dat de batterij zijn beste tijd gehad heeft omdat een nieuwe 3 V batterij een open spanning van ongeveer 3,3 V heeft. Op de print zitten twee knik-schakelaars en om de schakelaars zit een rubber mof die alles afdicht. Op de randen zat nogal wat stof dat ik verwijderd heb. De print en de binnenkant van de rubber mof waren helemaal nat. Hoe dat kan is me een raadsel maar ik heb alles goed droog gemaakt en weer gemonteerd. Hij werkt nu weer goed maar ik zal er toch ook nog maar een nieuwe batterij in zetten om safe te spelen.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.