Centrale deurvergrendeling op afstand

Forumindex Forums Modellen Tigra Centrale deurvergrendeling op afstand

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208028
    Nikita71
      Lid sinds:
      1 August 2008

      Hallo, ik weet niet of ik het zo goed formuleer maar ik wil graag de deuren van mijn tigra op afstand kunnen openen en sluiten, kan iemand mij hier meer over vertellen en hoe duur dit ongeveer is om te laten doen, ik lees het graag, bedankt voor de moeite ;)

      #17448205
      utregone
        Lid sinds:
        24 June 2005

        Hoi!
        ik heb een jaartje geleden ook afstandbediening ingebouwd voor mijn Tigra en werkt echt perfect.
        Ik heb het van Waeco (http://www.waeco.com/nl/296.php). Zij maken het onderandere voor de Tigra.
        Het is een kwestie van de module aansluiten op je centrale deurbediening en het werkt (die bediening zit wel achter je boordcomputer, waar je lastig bij komt). Daarna nog even de draden van je knipperlicht zoeken (bij het stuur is het het makkelijkst) en dan is het helemaal klaar. Ze sturen een redelijk duidelijke beschrijving bij, maar heb hier op het forum nog wel wat moeten vragen.
        Ik was toen volgens mij €75,- kwijt, niet slecht vond ik.

        Ik hoop dat je hier wat aan hebt! :D

        #17448206
        jeroenbreuer
          Lid sinds:
          28 September 2004

          Heb dit systeem in mijn Astra F ook! Zeker aan te raden!

          Succes!

          #17448207
          Nikita71
            Lid sinds:
            1 August 2008

            Bou,het wordt voor mij niet zelf inbouwen, daar heb ik geen kaas van gegeten, ook niet als ik er een goede beschrijving bij heb maar ik denk wel dat het op mijn tigra komt, wat ik me wel afvraag, ik heb centrale deurvergrendeling, is het dan normaal dat ik mijn bijrijders deur niet van slot kan krijgen met de sleutel, maargoed, daarom wil ik dus ook zon afstand geval, thx voor jullie reactie :wors

            #17448208
            1985
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2006

              je hebt ook voor weinig autostyle alarm en/of cv op afstand. moet je even kijkt wat het betaalbaarste is :D

              #17448209
              utregone
                Lid sinds:
                24 June 2005

                origineel gepost door Nikita71
                wat ik me wel afvraag, ik heb centrale deurvergrendeling, is het dan normaal dat ik mijn bijrijders deur niet van slot kan krijgen met de sleutel, maargoed, daarom wil ik dus ook zon afstand geval, thx voor jullie reactie :wors

                dat had ik ook bij mijn Tigra. Nu is dat opgelost met de afstandbediening!

                #17448210
                Nikita71
                  Lid sinds:
                  1 August 2008

                  Hoi, ik ben nu aan het zoeken naar waar ik deze zo goedkoop mogelijk kan kopen en laten inbouwen, in de kop van Noord Holland tussen alkmaar en Den Helder, ik lees het wel als iemand dit weet, groetjes en thx

                  #17448211
                  utregone
                    Lid sinds:
                    24 June 2005

                    Bij Waeco kan je ze volgens mij online bestellen.

                    inbouwen is echt goed zelf te doen. Je kan het altijd eerst zelf proberen. Mocht het niet lukken dan kan je het altijd nog laten doen…

                    #17448212
                    Rbin
                      Lid sinds:
                      26 October 2008

                      Kijk op http://www.cargoods.nl die hebben dezelfde soort sleutels als de opel vectra stationwagon (de nieuwste)
                      Ze heten klapsleutels.

                      Let me know als het wat is :thumbup

                      #17448213
                      pascall_1
                        Lid sinds:
                        27 October 2004

                        kan je met dat setje van waeco ook alarm eropzetten. Moet nu met sleutel doordraaien en dan gaat alarm erop. Maar heb dit het liefst ook met Ab

                        #17448214
                        utregone
                          Lid sinds:
                          24 June 2005

                          volgens mij heb je die ook voor alarm inderdaad. check ff de site van waeco, daar staat alles op :vertag

                          #17448215
                          groenetijger
                            Lid sinds:
                            13 December 2007

                            origineel gepost door Nikita71
                            ik heb centrale deurvergrendeling, is het dan normaal dat ik mijn bijrijders deur niet van slot kan krijgen met de sleutel, maargoed, daarom wil ik dus ook zon afstand geval, thx voor jullie reactie :wors

                            Ja dat klopt.. Ligt aan de stand van het linkerslot ;)
                            Er zit een soort van ‘dubbele’ beveiliging in, waardoor je de mogelijkheid hebt om vanuit beide deuren te openen, of vanuit alleen de linkerdeur. ;)

                            #17448216
                            Nikita71
                              Lid sinds:
                              1 August 2008

                              Hoi groenetijger, inderdaad als ik de sleutel in de linkerportier een kwart omdraai klikt hij de deuren op slot en als ik hem een half draai dan klikt hij hem dubbel op slot, nooit geweten maar na jouw reactie ben ik er achter gekomen dat als ik de sleutel 1 kwart omdraai ik de rechter portier wel van slot kan halen, wat een ontdekking zeg, hahahaha wel zo handig, maar wil toch nog een afstandsbediening, is hiervoor nog ergens uitleg te vinden, ik lees het wel weer, super hoor zon forum, leer je nog wat van, groetjes en thx, Nikita

                              #17448217
                              utregone
                                Lid sinds:
                                24 June 2005

                                er zit een uitleg bij het pakketje van de afstandbediening, maar hier even een korte uitleg.

                                – De module sluit je aan op de unit van je centrale deurvergrendeling. Haal de stekker van de centrale deurvergrendeling los, zet de module er op en steek de stekker van de cv in de module. De unit van je cv kan je vinden “in” het voorspatbord aan de kant van de bijrijder. Je zal de boordcomputer even los moeten schroeven om er bij te komen.
                                – Als je dit hebt aangesloten kan je het kapje onder je stuur los schroeven. Dan vind je een aantal draden die naar de unit van je knipperlichtschakelaar toe lopen. Ik meen dat het de groen-zwarte en groen-witte draad moet hebben. Deze knip je door en sluit aan op de 2 draadjes die bij de afstandbedieningsmodule zitten.

                                En dan even op het blauwe knopje drukken van je afstandbediening en voila! Je deuren gaan op slot!

                                Ik hoop dat je er zo uit komt en anders maar weer ff op het forum vragen

                                #17448218
                                groenetijger
                                  Lid sinds:
                                  13 December 2007

                                  origineel gepost door Nikita71
                                  Hoi groenetijger, inderdaad als ik de sleutel in de linkerportier een kwart omdraai klikt hij de deuren op slot en als ik hem een half draai dan klikt hij hem dubbel op slot, nooit geweten maar na jouw reactie ben ik er achter gekomen dat als ik de sleutel 1 kwart omdraai ik de rechter portier wel van slot kan halen, wat een ontdekking zeg, hahahaha wel zo handig, maar wil toch nog een afstandsbediening, is hiervoor nog ergens uitleg te vinden, ik lees het wel weer, super hoor zon forum, leer je nog wat van, groetjes en thx, Nikita

                                  Ik heb het van me broer, die vertelde het mij ook toen ik de tigra net had.. ;)

                                  #17448219
                                  Nikita71
                                    Lid sinds:
                                    1 August 2008

                                    Te ingewikkelt voor mijzelf, nou ik heb nu in ieder geval een lastig iets opgelost want weet nu na een paar maanden dus eindelijk hoe het slot werkt, hahahaha, thx voor jullie reacties, groetjes van Nikita

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.