CDTI 1.7 rook in lampen achterligger bij gasgeven, normaal?!

Forumindex Forums Modellen Astra CDTI 1.7 rook in lampen achterligger bij gasgeven, normaal?!

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273788
    gameone
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 September 2015

      Hallo,
      Ik rij mijn astra nog niet zo heel lang, maar het
      valt mij de afgelopen tijd op,nu t donker begint te worden en mensen vaker licht voeren, dat als ik een dot gas geef, dat ik deze in de vorm van rook terug zie in de koplampen van m’n achterliggers. Ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder heb gezien bij vorige auto’s
      Mijn vraag, of is dit normaal is, of dat het niet zo zou moeten zijn?
      En Als het niet zo zou moeten zijn, wat zijn dan de gangbare redenen hiervoor?
      IK heb geen storingen verder (hoewel mn uitlaatgassenlampje even heeft gebrand, maar nu al poos niet meer; uitlezen gaf niks)

      Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen
      gr S

      #18298612
      warhamstr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 August 2009

        Dus er komt iets uit de uitlaat wat lijkt op rook, je meent het?

        #18298613
        gameone
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 September 2015

          Eh, ja .. ben je net zo verbaast als ik?
          het iets wat ik voorheen niet had …of me althans nooit opgevallen is bij vorige auto’s..
          Iemands anders een constructievere suggestie?

          #18298614
          warhamstr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 August 2009

            Nee natuurlijk ben ik niet verbaasd! Waarom denk je dat er een uitlaat onder je auto zit?

            #18298615
            gameone
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 September 2015

              Toch heb ik het idee, dat je dat niet zo prominent zou moeten zien. Of vergis ik me?

              #18298616
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Bij een diesel is dit normaal. In het donker en met koplampen achter je valt het wel veel meer op, en lijkt het erger dan het is, maar een diesel, en mijn ervaring zeker de 17 CDTI(welke ik zelf ook al lang rijdt), heeft inderdaad een rookpluim. Maak je geen zorgen, een diesel hoort te roken.. Zolang er geen storingslampjes branden is dit oke, en als de roetmeting goed blijkt(tenzij je VW rijdt ;) ) is er niets aan de hand.

                Kortom, het lijkt erger dan het is, maar diesels roken altijd wat. Door de lichten zie je dit alleen heel goed.

                #18298617
                warhamstr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 August 2009

                  Wat je zo in je spiegel ziet in de koplampen van je achterligger is gewoon damp, vooral nu het wat kouder word. :thumb

                  #18298618
                  SimpleFace
                    Lid sinds:
                    14 July 2014

                    Ja ik merk het ook met mijn benzine motor, omdat het vaak wat kouder is merk je de rook goed op, zeker als iemand zijn lichten er in schijnen. Niet zo heel gek op zich, en als de motor eenmaal warm is, is het veel minder.

                    #18298619
                    corsabc20xe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 June 2011

                      Je zou altijd even kunnen kijken of je luchtfilter niet vervuild is.
                      Waardoor de mengverhouding niet helemaal klopt.
                      Maar wat hier boven ook al gezegd word diesels roken nou eenmaal zeker met vol gas.

                      Andere oorzaken van (extreem) roken zijn vaak verstuivers die wat druppelen.
                      Of een beetje olie wat word verstookt langs klepseals, schraapveren of turbo.
                      Maar als de auto geen olie verbruikt is dat geen probleem.

                      #18298620
                      xladage
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2008

                        ALs ik over ga naar vollast, dus even goed intrappen, dan heb ik een heerlijke zwarte pluim achter me.
                        Lekker zoals het hoort…. ;)
                        Vooral bij bumperklevers is even terugschakelen en gas er op een hele fijne.

                        In de koplampen in het donker is dat nog veel dramatischer dan bij daglicht, en lijkt het veel erger dan het is

                        #18298621
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          @ Warhamster: het moet wel knap koud zijn wil een Roetfilterloze diesel gaan dampen.

                          Omdat de 1.7CDTi 80pk en 100pk geen Roetfilter heeft zal hij zichtbaar wat roet uitstoten.

                          Als je een rustige rijder ben zou ik eens aanraden de diesel voor langere tijd flink te belasten om roetafzetting in de EGR, het inlaat traject, en turbo te verminderen.

                          Bij rustig rijden word de zelfreinigende temperatuur vaak niet behaald.

                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          #18298622
                          rinus747
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            31 May 2010

                            Je rijdt toch niet in een VW …. toch …. :shock:

                            Even serieus….Als je benzine rijdt, laat dan eens een vriend rijden, en ga met zijn auto vlak achter je eigen wagen aan. Als het stinkt is het mis. NO2 en andere troep ruik je meteen. De 40 plussers herkennen die lucht nog wel uit hun jeugd. Toen stonken ook de “goede” wagens nog….zelfs als er geen rook uit kwam.

                            #18298623
                            xladage
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 July 2008

                              ik vind mijn diesel lekker ruiken ;)

                              #18298624
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Mijn ongeregelde Corsa Diesel ruikt heerlijk naar ouwe stadsbus / Vrachtwagen.

                                Niks NoX katalysator.
                                Niks Electrische regeling.
                                Niks vermogens kostende egr rotzooi.

                                Maar wel tussen de 1op18 en 1op28.
                                Wel flinke zwarte walmen bij flink optrekken.
                                Wel in 1 startmotorslag aanslaan, ook bij -5 of kouder na slechts 2a3sec voorgloeien.
                                Wel zonder problemen 350.000km halen.

                                http://youtu.be/EgMuRmCKrt0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.