CDR2005

Forumindex Forums Modellen Corsa CDR2005

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337648
    M.K
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 November 2016

      Hallo allemaal,

      In de Corsa C van mijn moeder is gisteren de accu vervangen. Sindsdien werkt de radio (Siemens CDR2005 VDO) niet meer.

      Nu wisten we dat de aan/uit knop ver heen was. Aangezien de radio altijd aan stond en gewoon uit ging als de auto uit ging, was dit geen probleem. Echter is na het vervangen van de accu de stroom er af geweest en start de radio dus niet vanzelf op.

      Nu weet ik dat er “SAFE” of het scherm komt te staan en dat ik dan de radio-code moet ingeven (die hebben we ook want we zijn 2de/semi-eerste eigenaar). Alleen krijg ik de radio niet aan.

      Wat ik heb geprobeerd:
      – Lang en hard op de knop drukken met het contact aan
      – Lang en hard op de knop drukken met het contact uit
      – Lang en hard op de knop drukken met het contact uit en vervolgens het contact aan zetten terwijl ik de knop hard ingedrukt hou
      – Alle knoppen van de stuurwiel bediending
      – Uitwerpen van de CD (ik weet dat bij de Peugeot van m’n ouders de radio aan springt)

      Niks hier van schijnt te werken.

      Ik vermoed niet dat een zekering is gesprongen, want de verlichting in de radio werkt wel als ik de verlichting van de auto aan zet.

      Iemand een idee hoe ik de radio kan forcen om aan te springen, of moet ik eerst de knop zien te repareren?

      #18337664
      M.K
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2016

        Na veelvuldig drukken op de aan/uit-knop werkt de radio weer :D Nu blijft hij mooi aan staan :)

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.