CD70 Navi: wat voor aansluiting is dit?

Forumindex Forums Modellen Astra CD70 Navi: wat voor aansluiting is dit?

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262968
    astrid_fahrer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 March 2010

      Ik heb het hele forum af gezocht voor een antwoord voor mijn vraag en ook eindeloos gegoogled maar ik kwam er niet uit.
      Momenteel heb ik in mijn GTC 2.0 Turbo een CD30 Mp3 met 6 toetsen en de sleuf onderaan.

      Ik heb onlangs via Ebay een vrijgeschakelde CD70 Navi gekocht van een Duitser die erg netjes was met zijn service (instructieboekje, language cd en Benelux en DE 2013 gaf hij erbij).
      Hij wist me te vertellen dat deze CD70 uit zijn Zafira kwam en beschikt over AUX en Twin audio.
      Die Twin audio interesseert mij wat minder maar de AUX functie zou ik graag benutten indien mogelijk.

      Hieronder de foto’s van mijn CD70.
      Nu is mijn vraag waar is die aansluiting voor met 10 pinnen? (links van de witte FM aansluiting onder de blauwe fakra).

      Dit was overigens zijn advertentie toen ik hem gewonnen had.

      http://www.ebay.de/itm/Opel-Zafira-B-Astra-H-CD-Radio-Navigation-CD70-Navi-entheiratet-/251403888755?pt=CE_Auto_Hi_Fi_Autoradios&hash=item3a88d6e873

      #18203634
      StinG
        Lid sinds:
        27 May 2011

        ik kan me vergissen, volgens mij is die voor een externe cd wisselaar
        voor toch cd te kunnen luisteren als de navi gebruikt

        #18203635
        astrid_fahrer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 March 2010

          Als ik het goed begrepen hadden DVD90 en CD70 nooit een externe wisselaar toch?
          Het ging inderderdaad wel door mijn hoofd heen toen ik de aansluiting zag maar bij mijn weten hebben Astra H’s nooit een wisselaar.

          #18203636
          Vega
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 November 2006

            Is die niet voor de RGB kabel voor naar het display voor de kaart aansturing.

            #18203637
            StinG
              Lid sinds:
              27 May 2011

              mijn ex baas had toch een wisselaar erop
              ik weet alleen niet meer welke radio hij erin had.

              Was de werk combo c, had daarom ook navi erop

              Maar wat Vega zegt kan natuurlijk ook, had de combo ook, een klein display

              #18203638
              Patje gts
                Lid sinds:
                27 May 2013

                De is voor de rgb kabel die naar het scherm loopt.
                Heb je de blauwe gps antenne er ook bij en het scherm ?
                Wat betreft de aux deze zit in de grote zwarte stekker, kun je ook boven op de sticker zien.

                Gr patrick

                #18203639
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Is idd voor de RGB kabel, en is alleen voor de kleur/kaart weergave als je een CID display hebt, als je een GID display hebt blijft deze leeg.

                  #18203640
                  Nick-GSI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    is idd voor de rgb kabel, aan de voorkant zitten 2 sleuven, 1 voor de navi cd, en de ander voor de gewone cd

                    #18203641
                    astrid_fahrer
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 March 2010

                      Natuurlijk de RGB aansluiting :) Bedankt voor de antwoorden.
                      Helaas heb ik nog geen CID en RGB kabel maar dit hoop ik in de toekomst wel te kunnen bemachtigen.

                      Ik zie zo op de sticker niks over AUX staan maar ik weet dat dit per fabrikant nogal verschilt wat ze wel of niet op de sticker afbeelden.
                      Heeft iemand een idee wat ik nu nog uit zou moeten voeren om de originele AUX aansluiting te kunnen maken?

                      Mocht een originele AUX teveel werk zijn dan zit ik eerder aan dit te denken:

                      http://www.ebay.de/itm/AUX-Adapter-Kabel-3-5mm-Klinke-Stecker-Auto-Radio-iPod-iPhone-MP3-f-Opel-CD30MP3-/200987898344?pt=CE_Auto_Hi_Fi_Autoradios&hash=item2ecbcff1e8

                      Zoiets zou toch ook moeten werken gok ik wanneer de AUX geactiveerd is in de CD70?

                      #18203642
                      Patje gts
                        Lid sinds:
                        27 May 2013

                        Dat zou moeten werken idd deze pas op 1 manier in je radiostekker dus plug en play

                        #18203643
                        astrid_fahrer
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 March 2010

                          Ok dan denk ik dat ik voor deze optie ga.

                          Als ik een originele AUX aansluiting bij mijn handrem zou willen hebben dan moet dit zeker ook de de stekker aan de radio voorbereid zijn
                          en er ook een kabelaansluiting aanwezig zijn naast de handrem onder de middenconsole denk ik?

                          #18203644
                          opel-mark
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2011

                            Als er geen aux in de radio zit zou ik hem niet nadehand inbouwen, het nadehand inbouwen is een lastig klusje wat je aardig wat tijd kost en waarbij je verdomd goed smd moet kunnen solderen, ik heb het wel eens gedaan en doe het zeker geen tweede keer meer.

                            Mark

                            #18203645
                            Dave440
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 September 2013

                              Mocht je toch het (wilde) idee krijgen om het origineel te maken: Ik heb nog een middenconsole liggen met de 3,5 mm aansluiting. De kabel is wel doorgeknipt (het blijven slopers, en dat kabeltje vrij maken kostte waarschijnlijk teveel tijd), maar die kan eenvoudig weer hersteld worden.Ik wilde het gaan doen op mijn CD50 Phone, maar die blijkt geen Aux-aansluiting te hebben. En zoals opel-mark al aangeeft, ik zou de radio niet erop aanpassen.
                              :thumb

                              Edit: ik heb op een ander forum een aantal types radios gevonden die in ieder geval over de aux-ingang kunnen beschikken.
                              CD30mp3 die AUX fähig sind: (The aux is capable on)

                              Farbe champagner (Color Champagne): 13 255 553 Kennung (ID): AT
                              Farbe silber: (Color Silver) 13 255 554 Kennung (ID): AU
                              Farbe Klavier lack: (Color Piano Black) 13 255 555 Kennung (ID): AW
                              Farbe anthrazitColor Anthracite/[Gun Metal]) 13 255 557 Kennung (ID): AX

                              CD70 die AUX fähig sind:

                              Farbe silber: 13 271 254 Kennung: CO
                              Farbe anthrazit: 13 271 252 Kennung: CM
                              Farbe champagner: 13 271 253 Kennung: CN
                              Farbe Klavier lack: 13 271 255 Kennung: GD

                              DVD90 die AUX fähig sind:

                              Farbe silber: 13 272 815 Kennung: DX
                              Farbe anthrazit: 13 272 813 Kennung DY
                              Farbe champagner: 13 272 814 Kennung: DW
                              Farbe Klavier lack: 13 272 816 Kennung: EA

                              #18203646
                              astrid_fahrer
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 March 2010

                                Nee ik wilde hem niet achteraf inbouwen. Dat setje met het solderen etc. daar vindt ik inderdaad teveel risico aan zitten.

                                Volgende verkoper heeft de radio AUX en gezien de lijst van Dave440 wordt dit ook bevestigd.
                                Heb je misschien nog een foto van die middenconsole en waar de kabel is doorgeknipt? Het laatste stukje was namelijk maar 15 cm lang en die plugde je dan weer
                                op de originele kabelboom achter de handrem.

                                Als je evtentueel een prijs zou kunnen PM en dan heb ik evt wel interesse :wink:

                                #18203647
                                iquick
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 July 2011

                                  Dat SMD gedoe weten ik en Mark als geen ander beter, is echt klote dat soldeer werk, het werkt pefect alleen de risico’s die er aan verbonden zijn wil je niet hebben, ik heb hier nog een AUX kabel liggen ook nog in verpakking, zouden wij gebruiken maar achteraf zijn we toch voor een male aux gegaan.

                                  http://www.ebay.co.uk/itm/280563379688?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_136wt_1121″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  Deze heb ik liggen dus als je er iets aan hebt laat maar weten via PM. Deze hoort bij de handrem gedeelte.

                                  #18203648
                                  astrid_fahrer
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 March 2010

                                    In principe heb ik wel interesse in die kabel ja. Maar dan zal ik wel eerst moeten controleren of de voorbereiding al achter de handrem ligt neem ik aan?
                                    Of kan die kabel ook via een andere manier worden ingebouwd?

                                    #18203649
                                    iquick
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 July 2011

                                      In eerste instantie wilde ik deze in mijn dashboard kast bouwen omdat deze kabel dan dicht bij de radio was, deze kabel kan je dus overal inbouwen waar je wilt. De voorbereiding had ik zelf ook niet, ik ga ervan uit dat jij dat ook niet hebt omdat je vanuit een CD30 komt zonder AUX. Wij hebben compleet een male aux aangesloten met speciale bevestigingspinnen in de lege pinnen van de stekker van de radio kabelboom. Jij moet dus de pinnen 18 AUX signal Ground, 24 AUX left input en 25 AUX right input, nog voorzien van een AUX kabel. Dan ben je klaar. Ik heb een goede handleiding hiervoor die je meer duidelijkheid geeft, die kan ik je eventueel doorsturen.

                                      #18203650
                                      astrid_fahrer
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        26 March 2010

                                        Als je die handleiding eens door zou kunnen sturen dan zou ik hiervoor zeer dankbaar zijn :)

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.