CD70 NAVI geen updates meer!!

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) CD70 NAVI geen updates meer!!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18335107
    Stoffel07
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 November 2010

      Mijn Zafira B uit 2010 heeft het CD70 NAVI navigatiesysteem. Toen een aardige cent voor betaald, maar ideaal! Ingebouwd en GPS start supersnel op. Hij weet direct waar je bent. Ook de verkeersinformatie wordt in de navigatie verwerkt en bij vertragingen worden alternatieve routes voorgesteld. Fijn systeem.

      Echter…. De laatste update is uitgebracht in 2014 en dan merk je hoe snel het wegennet verandert. Op zoek naar een update kwam ik uit bij navigatie-software.com. Daar wist men te vertellen dat Opel AG was gestopt met het uitbrengen van updates. En dat al drie jaar nadat de laatste Zafira B in Nederland is verkocht. In Duitsland heeft men de Zafira B als Zafira Family nog langer naast de Zafira Tourer gevoerd.

      Na een paar keer met de klantenservice te hebben gemaild en waar ik niet wijzer van werd (vertaalde en nietszeggende mails in slecht Nederlands) maar een brief geschreven. Uiteindelijk wist men te vertellen dat men niets verplicht is en dat het een kwestie van vraag en aanbod is. Er worden volgens Opel te weinig updates verkocht. Ik moest maar een TomTom op mijn dashboard plakken! En daar moet ik het mee doen. Eigenlijk schande voor een merk als Opel.

      Hebben jullie dezelfde ervaringen? Of oplossingen hiervoor?

      #18335326
      pekelvreter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 August 2009

        Hallo Stoffel,
        Ik heb zelf een Zafira 2008, Via Marktplaats in 2015 een complete cd set heel Europa gekocht voor wel € 30,- ? Werkt perfect. Net even gezocht, zie de link hierbij gevoegd. http://link.marktplaats.nl/m1107344817
        En ja, illegaal ect ? Wel betaalbaar en leverbaar. Succes.
        Gr. Jan

        #18335400
        Stoffel07
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 November 2010

          Hoi Jan,

          Ik had ook zo’n adresje ;-) Maar was op zoek naar een versie 2017. Want de laatste versie is van 2014/2015 en de kaartgegevens daarin zijn van het derde kwartaal 2013!

          Maar waar het mij om gaat dat Opel zo snel nadat de laatste Zafira B van de band is gerold, stopt met het leveren van de updates. En Opel verwijst me naar de kaartmakers. Maar daar heb ik mijn auto niet gekocht! Als consument kun je daar weinig aan doen, ben ik bang. Of zou Radar of Kassa er brood in zien om er een onderwerp van te maken? Want als die met een camera langsgaan bij bedrijven kan er plotseling van alles!!

          Groet en fijne feestdagen

          Christ

          #18335498
          pekelvreter
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 August 2009

            Hallo Christ,
            Ik ben met je eens dat het belachelijk is hoe Opel hiermee omgaat. Aan de andere kant helpt het niet om daar te lang bij stil te blijven staan. Met een camera actie gaat m.i. Veel energie veloren. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan het gedoe met Ford en de 2.2 DCI motoren in Campers. Veel publiciteit, maar tot nu toe weinig resultaat.

            Succes met het vinden van een goed cd setje.
            Groeten en voor jiedereennfijne feestdagen!
            Jan

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.