CD70 met andere speakers

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum CD70 met andere speakers

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276456
    BennieC2Stw
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2016

      Hoi allemaal,

      Sinds november zijn wij de trotse eigenaar van een Vectra C2 Stw uit 2008. Voor dit jaar en volgend jaar staan er wat kleine upgrades op de planning waarvan sowieso de geluidsinstallatie.
      Omdat ik een liefhebber ben van alles zoveel mogelijk optisch origineel te laten wil ik de CD70 behouden en de originele speakers vervangen voor betere. Het liefst doe ik dit zonder versterker, dit puur omdat ik niet zo`n hobbybop ben. Vanaf dit forum is het duidelijk geworden dat dit wel kan d.m.v. high/low connectoren of zoiets. Maar eerlijk gezegd is het idee alleen al om zoiets te moeten doen, een stressmomentje. Na redelijk wat te hebben gelezen op dit forum kom ik bijvoorbeeld op de volgende speakers (composet): MTX T6S-652 met 100 watt RMS en Pioneer TS-Q172C met 50 watt RMS.
      Zelf ben ik wel een liefhebber van Dance en als moeders de vrouw met de auto weg gaat wilt zij haar muziek ook wel is hard opzetten dus ja……
      Weten jullie of dat de bovenstaande speakers geschikt zijn of hebben jullie andere opties die goed met de CD70 samengaan en goed vol geluid geven.

      Alvast bedankt.

      Groetjes, Ariën

      #18317890
      turbosix
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 November 2010

        Welkom,
        Bij de MTX speakers zul je nog adapter ringen moeten kopen of maken en moet je in de originele draden knippen, de pioneers zijn daar in tegen pasklaar.
        Dus uiteindelijk zal je met de pioneers goedkoper uit zijn.
        Op papier (niet altijd in de praktijk het geval) zijn de MTXen wat efficiënter en zullen dus wat harder klinken de pioneers zijn beter in de lage frequenties (diepere bas)
        Een silent coat isolatieset doet ook al heel wat, de starterset is zeker de moeite waard.

        #18317891
        BennieC2Stw
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2016

          Dank je Turbosix.
          Ik had idd ook al begrepen dat de Pioneers Opel “klaar” zijn. De Silent coat starterset staat genoteerd.

          #18317892
          speaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 March 2007

            Zonder versterker zal je niet veel verschil merken omdat er in de vectra met cd70 al een redelijk goed geluid zit.
            Persoonlijk zou ik de speaker in het midden van het dashboard los koppelen van het systeem.
            Deze geeft een vertekend geluidsbeeld omdat hij gekruisd aangesloten zit op de achterspeakers.
            En je bedoeld een high/low converter waarschijnlijk. Die heb je alleen nodig als je een versterker neemt.

            Ik heb er een mtx set inzitten en de versterker en sub er inmiddels uitgehaald(ruimte te kort… in een vec :-/ )
            Maar ik hoor geen verschil.

            #18317893
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Kan uit eigen ervaring zeggen dat een goed merk speakers wel degelijk verschil maakt.
              Heb ze vervangen voor het merk Helix echt een hele verbetering.

              #18317894
              BennieC2Stw
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2016

                Mijn ervaring is met de huidige speakers dat deze wat leeg overkomen. Het is net alsof ik iets mis. Zeker over de achterspeakers heb ik dat idee.

                #18317895
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Voor en achter zijn gelijk

                  #18317896
                  BennieC2Stw
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2016

                    Dat dacht ik dus ook al.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.