CD500 en Bluetooth

Forumindex Forums Modellen Astra CD500 en Bluetooth

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18372541
    kommaardoor64
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 October 2019

      Beste Forumleden,

      In mijn Astra J zit een CD500 radio met navigatie. Ik ben opzoek naar een oplossing om muziek via bluetooth te streamen vanaf mijn Android telefoon met stuurwielbediening.

      Ten tijden dat ik nog een Volvo reed had Volvotech een mooi apparaat dat een MD wisselaar simuleerde. Hierdoor kon ik de knoppen op het stuur gebruiken om een nummer te skippen.

      Nou heb ik wel soortgelijke oplossingen gevonden voor een Astra, maar niet voor de CD500 specifiek. Heeft iemand tips of ervaringen om met mij te delen? Ik heb nu een Bluetooth naar AUX apparaatje in mijn 12volt plug maar dat is behalve dat ik geen controle heb via het stuur ook niet zo’n nette oplossing.

      Groet, Geert

      #18372545
      Max Stulen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 November 2019

        Waarom bouw je geen android radio in met een touchscreen, heb je alles in een en je navi is altijd geupdate :)

        #18372546
        kommaardoor64
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 October 2019

          Dank voor je reactie, Max! Ik heb daar ook zeker naar gekeken en sluit die optie niet uit. Maar ik geef wel voorkeur aan een oplossing mét de originele headunit.
          Reden is dat ik de Android systemen die ik tot nu toe gevonden heb een extreem lelijke en gedateerde interface vind hebben (vooral die Tesla-like units). Ook heb ik nog geen systemen gevonden waarbij vermeld staat dat ze een CD500 kunnen vervangen.

          Heb jij ervaring met een Android radio die je misschien kan aanraden?

          #18372548
          Max Stulen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 November 2019

            Ik snap niet echt wat je bedoelt met vervangen van een cd500, de android units zijn meestal compleet met alles erop en eraan. Je zou evt kunnen gaan voor het vervangen van alleen het schermpje en niet de hele originele unit ombouwen naar een tesla look-a-like.

             

            Hier een voorbeeld van een unit wat ik bedoel, werkt goed en kan je het meeste mee afspelen/gebruiken:
            https://a.aliexpress.com/_rIi0sD

             

            Scheelt je al gauw 150 tot 250 euro met als je hem in nederland aanschaft.

             

            En deze zend vanuit duitsland, is dus btw/invoerrecht kosten vrij…..
            https://a.aliexpress.com/_sPklQh

            #18372553
            kommaardoor64
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 October 2019

              Ik heb op verschillende Nederlandse en buitenlandse sites dingen gelezen als “Geschikt voor CD300/CD400 en CD600 radios. Of dingen als “Niet geschikt voor DVD800”. Vandaar mijn twijfels. Misschien dat pluggen en bekabeling afwijken?

              Moet zeggen dat ik de interface van de radios die je net stuurde niet slecht vind.

              Ik wilde eigenlijk laten inbouwen bij een Nederlands bedrijf aangezien ik extreem onkundig ben op dit gebied en er zo goed als niks af weet. Maar met die 250 euro verschil (met inbouw dus wel 300) is het misschien toch de moeite waart om het zelf te proberen.

              #18372557
              Max Stulen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 November 2019

                Het inbouwen steelt geen fuck voor. Ik had hem ingebouwd in ongeveer 30 minuten. Nu heb ik een andere astra, maar idee is het zelfde.

                 

                Stuur de verkoper van die radio een bericht en vraag of hij wel of niet past.

                #18372558
                kommaardoor64
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 October 2019

                  Misschien dan toch maar eens aan gaan geloven. Ik zie dat ze in Duitsland op het moment uitverkocht is. Maar even in de gaten houden en contact opnemen.

                  Dank voor je tips en het meedenken! :)

                  #18372561
                  Max Stulen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 November 2019

                    #Aliexpress € 254,73 31%OFF | Dsp Android 10.0 Auto Gps Navigatie Dvd Speler Voor Opel Astra J 2010-2013 Auto Stereo Radio Multimedia Speler hoofd Unit Recorder
                    https://a.aliexpress.com/_dUoig9t

                     

                    Deze kan je bestellen vanuit spanje, heb ik zelf ook gedaan, met 1,5 week had ik hem in huis.

                    #18372581
                    kelnyrat
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 February 2020

                      [quote quote=18372548]<span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”>Я не очень понимаю, что вы подразумеваете под заменой CD500, андроид устройства обычно в комплекте со всеми отделками. </span><span style=”vertical-align: inherit;”>Вы могли бы пойти на замену только экрана, а не конвертировать весь оригинальный блок в подобие тесла.</span></span> <span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”>Вот пример устройства, которое я имею в виду, работает хорошо, и вы можете играть / использовать большую его часть: </span></span> <span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”>https://a.aliexpress.com/_rIi0sD</span></span&gt; <span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”>Экономит от 150 до 250 евро, если вы покупаете его в Нидерландах.</span></span> <span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”>И они отправляются из Германии, поэтому НДС / импортные сборы бесплатны … .. </span></span> <span style=”vertical-align: inherit;”><span style=”vertical-align: inherit;”>https://a.aliexpress.com/_sPklQh </span></span>

                      https://www.rabato.com/nl/kruidvat[/quote]

                       

                      Ik gebruik hetzelfde apparaat en ben erg gelukkig. de moeite waard om te kopen

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.