CD30 vervangen door CD70 inleren hulp nodig

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie CD30 vervangen door CD70 inleren hulp nodig

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18401909
    BrianNLD
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 December 2020

      Hallo allemaal,

      Ik heb een Opel Meriva uit 2005 waar een CD30 in zat. Deze heb ik vandaag geprobeerd te vervangen door een CD70 Navi met bijhorend scherm. De radio heb ik gekocht bij een onderdelen dealer die hem correct heeft afgemeld. Na installatie van het scherm en de radio zie ik “head unit safe” en “display safe” op het scherm staan. Ook hoor ik om de 10 seconden een biep uit de speakers komen. De verkoper zegt dat de radio ingeleerd dient te worden. Nu heb ik ook het volgende topic gezien en dit lijkt te kloppen:  https://opel-forum.nl/forums/topic/cd70-vrijgeven/

      Ik vroeg me af of iemand dit voor me kan doen in de buurt van Brabant. Uiteraard tegen een vergoeding. Ik heb er zelf geen verstand van en kom zo niet verder. Garages lijken hier niet aan te willen beginnen. De Opel garage wilt het wel doen maar die vragen er de hoofdprijs voor (meer als 200 euro). Andere garages sturen me door naar de opel garage.

      Klopt het bovenstaande een beetje? Is het enkel een kwestie van inleren? De codes van de radio/scherm heb ik niet. Deze horen wel bij elkaar. Ik heb voor nu mijn CD30 met scherm weer terug erin gedaan. Hier heb ik overigens ook geen code van. Maar deze lijkt meteen te werken.

      Alvast bedankt!

      #18401912
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Hij moet inderdaad ingeleerd worden, heb je de cd30 wel afgemeld in je auto? heb je de cd30 nog? En heb je de security code  / carpas van de auto?

        #18401916
        BrianNLD
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 December 2020

          [quote quote=18401912]Hij moet inderdaad ingeleerd worden, heb je de cd30 wel afgemeld in je auto? heb je de cd30 nog? En heb je de security code / carpas van de auto?[/quote]

          Ik heb de CD30 niet afgemeld. Ook geen idee hoe dat moet. Heb hem net wel weer terug aangesloten.

          Heb geen security code of carpas van de auto. Is dit benodigd voor het inleren van de radio? Zou ik deze moeten opvragen alvorens de radio ongeleerd kan worden?

          Alvast bedankt voor je advies.

          #18401919
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Ik kan het niet voor je inleren zonder de security code van de auto, opvragen kost ongeveer 30 euro blij de dealer.

            #18401921
            BrianNLD
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 December 2020

              [quote quote=18401919]Ik kan het niet voor je inleren zonder de security code van de auto, opvragen kost ongeveer 30 euro blij de dealer.[/quote]

              Ik zal dan eens informeren. Kunnen ze die direct doorgeven als je langs gaat?

              Met security code zou je me wel verder kunnen helpen? Uiteraard tegen vergoeding.

              #18401923
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                als je beide radios hebt, en de security code wil ik ze voor je uitleren en inleren.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.