CD30 subwoofer aansluiting mogelijkheden

Forumindex Forums Modellen Astra CD30 subwoofer aansluiting mogelijkheden

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228277
    Ruurd01
      Lid sinds:
      9 November 2010

      Hallo Forumleden,

      Ten eerste wil ik mij even kort voorstellen. Ik ben Ruurd een 25 jarige student/taxichauffeur, woonachtig in het hoge noorden. Sinds vorige week heb ik een Opel astra H 1.8 aut4 uit 2005 gekocht(foto’s volgen nog).

      Mijn vorige auto’s heb ik altijd kunnen voorzien van een subwoofer. Dit is omdat ik altijd met “normale” autoradio’s heb gewerkt.

      In deze Opel Astra H zit de CD30(geen MP3) autoradio. Mijn vraag aan iedereen op dit forum is welke mogelijkheden er zijn voor een aansluiting van een subwoofer.
      Ik hoop dat iemand hier al ervaringen mee heeft kunnen opdoen want als je eenmaal een subwoofer gewend bent wil je nooit meer zonder. Hiermee probeer ik te zeggen dat ik ook best een bedrag over heb om het te kunnen bewerkstelligen(evt. verloopstekkers e.d.).
      Verder ben ik benieuwd waar ik de pennetjes(of huis tuin en keuken spullen) kan krijgen om de CD30 tijdelijk uit het dashboard te nemen. Ik mag aannemen dat de evt. aansluiting voor een subwoofer aan de achterzijde van de radio unit zit.

      In afwachting van jullie aller reactie verblijf ik,

      Ruurd

      #17757511
      Raynbow6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2007

        Nee, dat is niet mogelijk.
        Dan zou je een ander type/merk radio hiervoor moeten monteren. Die zijn er wel hoor.
        Daar zijn genoeg draadjes over op dit forum.

        #17757512
        Spacejam
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 November 2006

          ik heb er een kleine subwoofer ingezet:

          Een aardige aanvulling op het geluid, zo’n subwoofer kan je gewoon koppelen aan een normale speaker uitgang. Er zijn overigens ook grotere subwoofers die je kan aansluiten op een gewone speakeruitgang.

          #17757513
          gjkuiper
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 November 2007

            Je kunt dit op 2 manieren aanpakken.
            1. koop een versterker die als ingang de luidspreker uitgang van je radio accepteert. Ik heb op deze manier een Sony versterker explod op een CDR2005 aangesloten.
            2. Koop bij een audio speciaalzaak een verloop stekker die de luidspreker uitgang omzet in een versterker ingang ( tulp stekkers)
            Op deze manier kun je gewoon je orginele radio blijven gebruiken.

            Succes, ik hoop dat je hier iets aan hebt..

            #17757514
            nietzomaariemand
              Lid sinds:
              16 September 2010

              Om je originele radio er uit te halen heb ik indertijd gewoon 4 spijkers gebruikt, insteken tot de vergrendeling los laat spijkers met lichte druk naar elkaar toe drukken en in deze grip de radio er uit trekken, gaat heel goed.
              Mvgr Jan

              #17757515
              IMpY
                Lid sinds:
                18 July 2005

                enige nadeel als je direct op de boxenkabels aansluit is dat je niets apart meer netjes kunt regelen qua geluid.

                groeten Twan

                #17757516
                Spacejam
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2006

                  een beetje subwoofer die op de speakerkabel zit kan je gewoon volledig afstellen (die van mij in ieder geval wel)

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.