CD30 MP3 met AUX vragen

Forumindex Forums Modellen Astra CD30 MP3 met AUX vragen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369997
    Zdenek
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 August 2005

      Hi!
      Ik heb al wat research gedaan maar kom er nog niet helemaal uit.
      In mijn Astra H twintop heb ik momenteel de CD30 MP3 van Blaupunkt zonder AUX (incl Car Pass code).

      Deze wil ik vervangen door de CD30 MP3 met AUX en als ik het goed heb gelezen moet ik de versie van Grundig hebben.
      Nu is er aardig wat aanbod van deze radio’s in zilver, maar minder in de kleur champagne (die ik dus nodig heb) dus nog even goed zoeken.

      Toch heb ik nog enkele vragen:
      – Ik zie radio’s met, maar voornamelijk zonder de car pass code (eBay), is het moeilijk deze te decoden?
      – Als de code er wel bij zit, kan ik de radio dan inlezen met een Chinese Opcom? En zo ja, hoe?
      – Ik zie 2, eigenlijk zelfs 3 soorten Grundig radio’s, zie afbeelding. Wat zijn de verschillen? De onderste lijkt qua design het meest op mijn huidige Blaupunkt radio.

      Alvast bedankt voor jullie advies!

      Blaupunkt

      #18370002
      Zdenek
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 August 2005

        Na wat meer research heb ik vermoedelijk de Grundig radio 497316088 in de kleur champagne met artikelnumer 13255553 nodig?

        Er zijn maar weinig radio’s te vinden met code, ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn zonder de code van de vorige auto.
        Maakt het nog wat uit als de radio wel is gereset/ontkoppeld maar alsnog zonder code is? De code van mijn eigen Astra heb ik dus wel in bezit.

        –> Een autobedrijf liet me weten dat als de radio correct ontkoppeld is, de car pass code van de vorige auto niet meer nodig is, klopt dat?

        En is de bovenste adapter zo bij de plaatsen of is aanpassing aan de quadlock stekker nodig? Indien ja dan lijkt me de onderste adapter handiger ivm de verloopkabel waar de bluetooth module in is verwerkt.

        Bluetooth

         

         

        #18370024
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Security code is inderdaad nodig om hem te ontkoppen. Je hebt wel je eigen code nodig om een radio weer te koppelen.

          Weet je zeker dat je huidige geen aux heeft?

          Design in een astra heeft een knik in het midden. De bovenste komt vermoedelijk uit een corsa c of vectra c.

          Radios met 6 knoppen hebben geen aux. Met 9 knoppen vrijwel altijd wel. Soms werkt het niet, maar moet het dan softwarematig nog geactiveerd.

          #18370291
          Zdenek
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 August 2005

            Het lukt me niet om de huidige CD30 MP3 de ontkoppelen met mijn Chinese Opcom.
            Krijg steeds de melding ‘Programming failed!’ kan dit aan de Opcom liggen?
            Nog andere zaken die ik eventueel na kan kijken? De software staat op Diagnostic connector ‘MS CAN’

            #18370316
            Ben86
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 September 2018

              Je kunt ook overwegen om een Aliexpress Android head unit te kopen. Heb ik ook in mijn astra liggen en is echt een flinke upgrade en gebruiks gemak. Ook het geluid is tien keer beter, plus je kan er spotify op draaien, navigatie etc etc.

              #18370322
              Zdenek
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 August 2005

                [quote quote=18370316]Je kunt ook overwegen om een Aliexpress Android head unit te kopen. Heb ik ook in mijn astra liggen en is echt een flinke upgrade en gebruiks gemak. Ook het geluid is tien keer beter, plus je kan er spotify op draaien, navigatie etc etc.[/quote]

                Die heb ik een paar jaar geleden ook al gehad (vast een oudere versie) maar was destijds niet overtuigd.
                Heb nu alles in huis, moet dus alleen nog uit- en ingeleerd worden.

                #18463021
                Storuhm
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 February 2022

                  Hallo mensen, ik ben storm en heb het zelfde probleem. Ik kom er nog even op terug op de Bluetooth modules, zouden die werken als je die zou bestellen? Of zou daar ook een Aux aansluiting voor nodig zijn?

                  alvast dank! Storm

                  opel Astra 2005

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.