CD wisselaar/versterker

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie CD wisselaar/versterker

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208561
    Caravan-E
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 June 2008

      Hallo allemaal!

      Ik heb een wat oudere philips cd-wisselaar liggen met een autoradio erbij, maar deze radio heeft geen versterker uitgang, dus ik wil graag de wisselaar op een radio zetten waar wel een versterker uigang op zit.

      Nou ben ik aan het zoeken geweest, bij verschillende merken gekeken, maar ik kan nergens, van geen één merk vinden hoe de stekker van de cd-wisselaar eruit ziet.

      Heeft iemand een idee in hoeverre cd-wisselaars uitwisselbaar zijn tussen verschillende merken radio’s? Of zijn er misschien verloopstukken verkrijgbaar?

      Een tweede opties is een hoog/laag converter ofzoiets en de bijbehorende radio gebruiken. Ik las dit in het meestgesteldevragen-topic. Maar hoe ziet dit eruit, waar koop je dat en klinkt het een beetje of treed er geluidsverlies op.

      #17461765
      Roelof
        Lid sinds:
        30 June 2004

        De wisselaar moet je ook bedienen, daar zorgt de radio voor.
        Zomaar een wisselaar aansluiten op een willekeurige radio gaat niet zomaar dus sta je voor een dilemma.
        Ik geloof dat er wel converterkastjes bestaan om de wisselaar van 1 merk op een ander merk aan te sluiten.

        Een hoog-laag converter zoals jij bedoeld is om een speaker uitgang naar een line signaal te brengen. Daar zijn vele soorten in te vinden en de uiteindelijke geluidskwaliteit zal en optelsom van de kwaliteit van je radio, de converter en de versterker worden, met name ruis kan hoorbaar zijn.

        #17461766
        RonaldH
          Lid sinds:
          30 June 2004

          connects2 heeft interfaces die werken met sony wisselaars,maar dat is voornamelijk voor fabrieks radio’s van diverse merken.

          #17461767
          Caravan-E
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 June 2008

            origineel gepost door Roelof
            De wisselaar moet je ook bedienen, daar zorgt de radio voor.
            Zomaar een wisselaar aansluiten op een willekeurige radio gaat niet zomaar dus sta je voor een dilemma.
            Ik geloof dat er wel converterkastjes bestaan om de wisselaar van 1 merk op een ander merk aan te sluiten.

            Een hoog-laag converter zoals jij bedoeld is om een speaker uitgang naar een line signaal te brengen. Daar zijn vele soorten in te vinden en de uiteindelijke geluidskwaliteit zal en optelsom van de kwaliteit van je radio, de converter en de versterker worden, met name ruis kan hoorbaar zijn.

            Ik snap dat je de wisselaar ook moet bedienen, maar als je een radio hebt met een cd-wisselaar uitgang, dan kan dat toch sowieso? Anders heeft die uitgang ook zo weinig zin.

            Mijn vraag was eigenlijk of de aansluiting van een wisselaar standaard en/of uitwisselbaar is. Als ik jouw verhaal zo zie, begrijp ik van niet.

            Heeft iemand ervaringen met een bepaalde hoog-laag converter?

            #17461768
            RonaldH
              Lid sinds:
              30 June 2004

              ja hoor van Dietz zijn ze wel aan te raden,die creeert ook gelijk een remote mocht je die nodig hebben

              #17461769
              astra-99 dti
                Lid sinds:
                23 March 2008

                bij mijn weten moet je persee zelfde merk hebben,
                heb je pioneer wisselaar dan ook pioneer radio.
                sony op sony

                puur omdat jij je pulse singalen door moet gaan geven,
                dan zou jij de stekker van je wisselaar op je blokje moeten aansluiten, dan de stekkervan je radio ook op dat blokje en dan moet dat blokje hem ook nog om gaan zetten,

                frees dat dit er niet is

                #17461770
                RonaldH
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  idd dat is er niet,enkeld voor originele fabrieksradio’s is het er wel

                  #17461771
                  Caravan-E
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 June 2008

                    OK bedankt voor de reacties, ik ga er even over nadenken.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.