Cascada op lpg

Forumindex Forums Modellen Cascada Cascada op lpg

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18348465
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Ik heb interesse in het kopen van een Opel Cascada. Ik zou deze graag op lpg zetten. Ik heb contact gehad met een Opel dealer en volgens deze zou het normaal geen probleem mogen zijn om deze op lpg te laten draaien. Opel heeft een motor 1.4 T met 140 pk in de Mokka X die af fabriek op lpg te krijgen is. De 1.4 in de Cascada is volgens de dealer krek dezelfde motor dus dat zou geen probleem mogen zijn. Iemand een idee of er ergens eentje rond rijdt op lpg ? Of er al eens eentje gezien op lpg ?
      Ik moet wel nog eens gaan kijken of de uitsparing voor het reservewiel groot genoeg is om een ringtank in te monteren, waarschijnlijk wel want de Mokka X heeft ook maar een plaatsbesparend reservewiel en daar pas een ringtank van 34 liter in.
      Alvast bedankt.

      #18486881
      Arnoldhees
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 April 2021

        Hallo,

        Jouw bericht is al van een tijdje gelden dus ik weet niet of je dit leest.

        Ikzelf ben nu ook bezig met een lpg tank. De ring tank is over de volle ruimte van het reservewiel alleen er zou een extra meng/olie systeem moeten worden ingebouwd. De tank nippel kan worden ingebouwd naast de brandstof tank dus optisch geen extra gat in het koetswerk.

        Oftewel, ik ga het doen. Heb ook een exemplaar gezien in België.

        Ziet er goed uit

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.