Cascada kopen met de “bekende” m32 bak

Forumindex Forums Modellen Cascada Cascada kopen met de “bekende” m32 bak

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18339257
    BadBert
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2008

      Medeforummers….

      wij zijn al geruime tijd aan het kijken om een cascada aan te schaffen. Onze astra twintop gaat dan plaats maken.

      Nu hebben we een mooie gezien met de 1.6 turbo 170 pk motor van mei 2013, maar nu lees ik een hele boel over de problemen met de m32 bak, die bak zou ook onder die auto moeten liggen.

      wat is jullie advies hierin? Watvoor afspraken moet ik proberen te maken (als de auto nu nog geen tekenen van problemen toont) als de bak nog niet is voorzien van nieuwe lagers?
      En wat als hij wel voorzien is van nieuwe lagers?
      auto heeft op dit moment ongeveer 85000 km gereden.

      Ik lees namelijk ook opmerkingen van rijders die al over de 1,5 ton gaan zonder problemen met een cascada met de bak van my13 (vanaf my14 zou de bak voorzien zijn van betere lagers enzo als ik het goed begrijp)

      #18339262
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        vraag bij de verkoper of hij papieren heeft dat de revisie uitgevoerd is of niet…
        en met een testrit kom je er wel achter of de bak problemen heeft of niet… dansende pook is 1 van de kenmerken…
        als de lagers ver heen zijn kun je de lagers ook horen…

        #18339263
        BadBert
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2008

          ik heb idd verschillende filmpjes gezien met de symptomen, dus ik weet gelukkig waar ik op moet letten ;)
          Als de rivisie al uitgevoerd is is het nog geen garantie dat de bak lang heel blijft natuurlijk, tenzij ze de “betere” lagers hebben gemonteerd.

          we gaan binnenkort een proefrit maken iig, auto staat bij een opel dealer.

          Thanks voor je reactie!

          #18339264
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            bij de revisie worden en lagers meevervangen…aangezien ze hier al van weten dat het een zwakke plek is..
            bij als de revisie goed is uitgevoerd zijn de lagers meevervangen en kun je via de dealer/revisie bedrijf/ verkoper garantie op de revisie vragen..
            revisie bedrijven waar een onderdeel bij hun in reparatie geweest is geven een aantal jaar garantie of tot een bepaalde km-stand…

            #18339265
            BadBert
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 December 2008

              ok, thanks voor de tips.
              Auto is als ik het goed begreep altijd in onderhoud geweest bij DIE dealer, en daar ook nieuw gekocht.

              We gaan binnenkort eens rijden en praten ;)

              #18339442
              BadBert
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 December 2008

                Goed, we hebben een proefrit gemaakt.

                Bak maakt in alle versnellingen hetzelfde geluid, geen afwijkend “lawaai” in 1/2 of 5/6
                Pook beweegt geen mm…. echt niet, pook blijft super strak op zijn plek.

                Verkoper ging nog navragen of er al iets aan de bak was gebeurd ;)

                Nu onze mini cooper MPI (1997) verkopen, en de astra twintop…. hahahah (vragen? PM!!)

                #18339610
                BadBert
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 December 2008

                  Nou, de cascada die wij op het oog hebben heeft al een versie 2/3 bak met verbeterde lagers volgens de verkoper/werkplaats/technische mensen daar ;)

                  Nu hopen dat we snel onze classic mini verkocht hebben, zodat we over kunnen gaan tot koop (helaas is inruil van een cult/hobby auto niet makkelijk)

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.