Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Carterventilatie en EGR Z18XE
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2010 om 20:18 #17727452
zo ligt het bij mij…
Als het maar uit het zicht is, anders is het APK afkeur.
Willem
24 november 2010 om 20:32 #17727453hallo,
Is er al test-nieuws over de carter ventilatie ?
ik ben wel benieuwd hoe de test afloopt.
Hallo,
Ik kan je daar helaas nog niet op antwoorden. Ik heb het namelijk nog niet aangesloten.
Ik zit met een paar andere projectjes waar ik mee bezig ben en even voor gaan.Ik heb al wel een paar mooie RVS catchtankjes op maat laten maken hiervoor. (zie plaatjes en let bv ook op gebogen bodem om mooi af te kunnen tappen)
Wat ik uiteindelijk doe, is gewoon tussen beide slangen (dik en dun) een aparte catchtank zetten.
Dan verstoor je 100% zeker het systeem niet dat Opel eventueel heeft bedacht en daarnaast vang je alle troep af waar iedereen hier problemen mee heeft doordat dingen vervuilen en tenslotte verstoppen.Dit vond ik uiteindelijk de makkelijkste oplossing om toch onderdruk te houden op beide aansluitingen op het kleppendeksel (zodat afgezogen wordt want ventileren is natuurlijk nodig), zonder troep en niet te ingewikkeld (zoals met een extern electrisch pompje en dan naar de buitenlucht bijvoorbeeld).
Gr,
The DukeP.S.
Als ik het in het voorjaar heb gemonteerd, laat ik nog wel een berichtje achter..1 december 2010 om 21:11 #17727454Dat ziet er goed uit!!
Zo gaat het inderdaad Prima werken…
Willem
22 juli 2011 om 19:07 #17727455Heb je deze inmiddels gemonteerd en heb je hier foto’s van?
23 juli 2011 om 09:01 #17727427Ik heb ondertussen een vloeibare LPG injectie installatie in laten bouwen (Vialle LPI), waarvoor sommige componenten helaas net op de plek moesten waar ik de catchtank wilde hebben.
http://imageshack.us/photo/my-images/560/lpgblock2.jpg/Daarom ga ik dit niet meer doen (voorlopig).
Heb toevallig gisteren de aanzuigbuis eraf gehaald om eens naar de gasklep te kijken en dat ziet er allemaal ook nog zo netjes en schoon uit na 30.000 km, dat het tankje nu ook echt ongeveer niks af zou vangen. Even wachten tot de motor wat verder versleten is en dan misschien een op zoek naar een ander plekje voor de tankjes.Gr,
The Duke4 september 2011 om 22:33 #17727456schopje omhoog.
Willem, zou je van die “catchtank” een schematische tekening kunnen maken?
Het dikke slang, dunne slang verhaal zal misschien niet voor iedereen duidelijk zijn.
En anders kan het gelijk in het How-To gedeelte in een nieuw draadje?4 september 2011 om 22:37 #17727457dunne slang kan blijven zitten waar ie zit.
De dikke kan je vanaf het kleppendeksel aan de catchtank ( aan het pijpje met het pijpje naar beneden als deze in het catch tankje zit), en op de andere aansluitig van het Catch tankje, terug naar lucht aanzuigbuis.
Mijn home made catch tankje bevat al een aardig laagje olie haha..
Motor is dan ook wel aardig aan zijn eind.
Willem
4 september 2011 om 23:01 #17727458Ik heb nog geen catch tankje, Ik zoek een manier om de carterdampen af te voeren, met behoud van de juiste drukken.
Een vriend van me heeft een C20NE in een Astra F, en die dikke slang vanaf het kleppendeksel naar de wielkast toe. De carterdampen worden in de buitenlucht afgevoerd.
Nu heb ik begrepen dat dit voor de APK niet mag?Ik vraag me af welke slangen ik moet verplaatsen.
Met een schematische tekening zou het voor iedereen duidelijk kunnen worden.4 september 2011 om 23:06 #17727459haha, dat heb ik ook inderdaad.
alleen komt bij mij de olie wel in een flesje terecht.
met de APK druk ik de slang weg tussen de andere slangen, valt ie niet op.
Ik heb gewoon GEEN aansluiting meer voor die slang (mantsel powerbox)
natte neus:
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.