carterventilatie bij CIH injectiemotor

Forumindex Forums Techniek Cih carterventilatie bij CIH injectiemotor

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347627
    gvy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 September 2007

      Ik snap niet helemaal de opzet van de carterventilatie bij een 2.2E of 2.0E CIH motor.
      Mijn Opel GT is een naar injectie omgebouwde GT met het kleppendeksel van de GT en ik heb geen duidelijk beeld hoe de buizen horen te liggen.

      Volgens mijn begrip is het zo :

      Dikke buis uit kleppendeksel gaat naar de luchtfilter
      Dunne buis uit het kleppendeksel gaat naar een ingang op de gasklep ( zit in de flow net voor de gasklep zelf ?)

      Ik snap dat de dunne slang bedoeld is om onderdruk te creeren onder het kleppendeksel en dat de dikke slang de eigenlijke ventilatie is .

      Maar wat ik niet snap is het feit dat vermits beide slangen onder het kleppendeksel uitkomen, je feitelijk via de dunne en dikke slang een verbinding maakt tussen lucht uit het luchtfilter rechtstreeks naar de inlaatcollector en dus een vacuumlek creert?
      De lucht door de dunne buis aangezogen vanuit het carter in de inlaatcollector wordt immers niet gemeten door de luchtmassameter?

      Wie kan me dit uitleggen? Ik pieker hier al een tijdje op en wil dit gewoon begrijpen.

      Geert

      #18347957
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Niet zo moeilijk doen!
        Gij willen weten hoe een aluminium GT kleppendeksel op een 2.0/2.2E motor moet zitten?
        Heb zelf het grote gat afgedopt, en alleen via het kleine gat een buisje er in met de slang naar de inlaatspruitstuk.
        Net als origineel af de OPEL fabriek.

        Simpel!

        #18347977
        Motormuis
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 March 2005

          zo heb ik het ook gedaan grote gat af doppen en de kleine slang naar het gasklephuis

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.