Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › carterpan lekvrij monteren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 november 2014 om 08:20 #17268881
Voordat de esso hier een jaknikker neer gaat zetten, hoe maak ik mijn carterpan lekvrij!!!!!!!
Na 3 c20xe’s en 1 c20let, begin ik er nogal de schijt van te krijgen.
ik heb de kurken pakkingen al gehad, de rubberen pakkingen al gehad, en met en zonder vloeibare pakking gedaan.
Heb de boutjes al op 8,9,10,11,12 nm aangedraaid, en ze blijven lekken :swear :swear :swear
DUS, HOE MAAK IK HET ZONDER DAT HET WEER GAAT LEKKEN.groeten.
2 november 2014 om 08:47 #18259436Welke rubber pakking heb je gehad, die van een X20XEV? Dat schijnt de beste te zijn, deze zit om de spatplaat gevulcaniseerd.
2 november 2014 om 08:49 #18259437Ja, ook al gehad, en zit er nu ook tussen.
groeten.
2 november 2014 om 09:01 #18259438Vaak zijn die alu pannen krom en dan krijg je hem dus never dicht. Wat evt een optie is mits je een oliekoeler heb, is een stalen pan van een NE. Deze trekken niet zomaar krom.
Wil je dat niet, dan is een spatplaat van een XEV de beste optie. Maar lekken gaat die sowieso, de vraag is alleen na hoe lang
2 november 2014 om 10:30 #18259439je kan eventueel je alu carterpan laten vlakken. de pan zou dan weer mooi aan moeten sluiten ;)
2 november 2014 om 10:31 #18259440@Mr. Bone wrote:
Vaak zijn die alu pannen krom en dan krijg je hem dus never dicht. Wat evt een optie is mits je een oliekoeler heb, is een stalen pan van een NE. Deze trekken niet zomaar krom.
Wil je dat niet, dan is een spatplaat van een XEV de beste optie. Maar lekken gaat die sowieso, de vraag is alleen na hoe lang
is het geen optie dan om die pan te laten vlakken?
2 november 2014 om 10:32 #18259441je was me dan ook maar net voor bd. :jerry
2 november 2014 om 11:11 #18259435Kan ik ook nog eens proberen.
opties en tips blijven welkom :thumbgroeten.
2 november 2014 om 14:25 #18259442Ik gebruik ook extra vloeibare pakking orgineel gm. En olie sensor gaat ook vaak beetje zweten
2 november 2014 om 14:43 #18259443http://www.fsrs-partswebshop.nl/nl/carterpakking-opel-astra-calibra-kadett-omega-vec.html
Die. De Carterpan goed schoon, rand iets opschuren. Onderblok goed schoon, randjes iets opschuren.
Boutjes goed schoon, boutgaatjes ook. Heel zuinig met de vloeibare pakking, looney smeerde het bij mij over carterpan en onderblok met een tandenborstel. Heel weinig, alleen voor de oneffenheden. Teveel vloeibare pakking vergroot juist de kans op lekjes.
goede ring om je aftapdop, ook daar de draden goed schoon maken.
Boutjes kruislings eerst handvast draaien, dan op 10nM kruislings.Heeft bij mij heel lang gezeten, zonder lekken.
2 november 2014 om 15:09 #18259444Vlakken is een optie, maar hoelang blijf die dan vlak. Het blijft gewoon een klote pan.
2 november 2014 om 15:54 #18259445Xev pakking met een klein beetje vloeibare pakking. Zit al jaren kurkdroog onder de motor.
2 november 2014 om 16:03 #18259446Dan ga ik voor een stalen, en xev pakking.
ze hebben de stalen ook met sensorgat zag ik, maar is geen pre.
alvast bedankt voor de hulp mannen :thumbgroeten.
2 november 2014 om 16:04 #18259447Dan ga ik voor een stalen, en xev pakking.
ze hebben de stalen ook met sensorgat zag ik, maar is geen pre.
alvast bedankt voor de hulp mannen :thumbgroeten.
2 november 2014 om 16:25 #18259448Ik heb gewoon een alu versie.
Is goed te doen hoor. Belangrijkste is en blijft goed schoonmaken, droogmaken, beide zijden vloeibare pakking en een xev pakking.3 november 2014 om 19:09 #18259449Die van mij lekte ook en die was door een gerenommeerd bedrijf gemonteerd tijdens de revisie van het blok.
Nadat CarloAstra hem had los gehaald en alles echt super goed had schoongemaakt en licht opgeschuurd en met vloeibare pakking de XEV pakking weer gemonteerd en nu lekt hij niet meer.4 november 2014 om 08:11 #18259450Die van mij was ook een maand of 10 dicht met een xev pakking en vloeibare kit. Na die 10 maanden begint het gezeik weer. Daarom wel bijzonder om te lezen dat sommige al jaren kurkdroog rond rijden. Van de 100 blokken lekken er zeker 85. En die andere 15 komen vanzelf. Blijft gewoon k*t! Bij mij komt er binnenkort ook lekker een stalen pan onder en ben dan van het gezeik af. Een beetje zweet is niet erg, maar als de druppels er aan hangen en de vloer onder zit, wordt het irritant.
4 november 2014 om 13:19 #18259451Echt lekken is toch echt het gevolg van verkeerde montage of schade. Een rechte pan met netjes opgeschuurde randen, een beetje vloeibare pakking en die stalen plaat met gevulcaniseerde rand zal bij juiste montage niet meer gaan lekken hoor.
4 november 2014 om 13:24 #18259452Idd, een RECHTE pan. Ik denk dat het probleem ook is. Maar zoals gezegd, hij is 10 maanden droog geweest. Dan begin het weer langzaam te zweten om vervolgens te gaan lekken. Zelfs icm de originele GM kit en XEV plaat. Ik heb toen ook nog is een rubber pakking van een NE geprobeerd die je om je eigen spatplaat heen vouwt, maar ook dat is geen succes. En uiteraard met de momentsleutel. Maar ik zie het probleem niet van een NE pan?
4 november 2014 om 13:34 #18259453Met een NE pan is je olietemp veel hoger
4 november 2014 om 13:43 #18259454Waardoor de pakking zachter wordt en meer uitzet. Dit kan soms erger zweten of lekken tot gevolg hebben.
Overigens is teveel pakking ook niet goed, en zie ik vaak carterpannen die niet met alle boutjes zijn vastgezet of die niet opgeschuurd zijn. Die zweten altijd.
Wat ik ook altijd doe, is de boutjes met warme motor nog eens natrekken met de momentsleutel.
4 november 2014 om 14:05 #18259455@kiyamizio wrote:
Met een NE pan is je olietemp veel hoger
Vandaar dat in me 1e post al staat; MITS JE EEN OLIEKOELER HEBT! :vertag
:sleeping :sleeping :sleeping
5 november 2014 om 19:13 #18259456Oliekoeler heb ik, groter dan orgineel.
liever de olie wat warmer, dan mun hele inrit vol olie :swear :swear
krijg het er ook niet meer af :crygroeten.
9 november 2014 om 08:56 #18259457Na de tip van de warme motor, gister de kadett maar eens omhoog gekrikt.
alle boutjes van de carterpan eens nagetrokken, en zaten alle op 10a 11nm vast.
van de bak en tussenbak alles nagetrokken, en er zat geen beweging in.
na wat verder zoeken, kwam ik erachter dat het imbusboutje rechtsvoor van de kleppendeksel wat los zat.
was een kwartslag, en zat weer op moment vast.
nu is het bij de krukas senor aardig nat, dus vermoed dat het daar ook niet lekvrij is.
nou heb ik ergens een zakje van die nieuwe ringentjes, maar weet echt niet meer waar ik het neer gelegd heb.
dus maar eens op speurtocht gaan.
binnenkort maar een wat spul gaan bestellen.groeten.
9 november 2014 om 10:17 #18259458Heb je die ringetjes al gevonden mijn c20xe zweet ook bij de krukassensor..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.