carterbeschermplaat?

Forumindex Forums Modellen Corsa carterbeschermplaat?

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230350
    corsageak
      Lid sinds:
      28 October 2009

      hallo,

      ik ben vanplan om een carterbeschermplaat te gaan monteren op de corsa, maar nu was mijn vraag hoe die nou gemonteerd zit…

      ik wil namenlijk ook een beetje stugheid in me auto gaan creëren maar moet ik dan alsnog een stabistang voor onder hebben, of zit de carterbeschermplaat ook op die punten gemonteerd zodat dat niet meer nodig is?

      greetz
      corsageak

      #17787031
      DarkNL08
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2010

        volgens mij is een carter beschermplaat meer voor het beschermen tegen zaken waar je overheen rijdt.

        #17787032
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Komt gemonteerd op de bouten van de stabistang aan de frontbalk en achter op aan de carrosserie.

          Ik heb een schroefset, en heb bussen tussen de stabstang bevestiging ivbm de 2L ombouw….
          als ik nu nog zon plaat monteer raak ik continu de weg. Als ik nu iets raak komt alleen de stang op de weg.

          Is mischien voor jou ook wel een idee, de stabstang verlagen. Ipv zon beschermplaat. als de stang de grond raakt kan die toch niet verder in zakken.

          #17787033
          corsageak
            Lid sinds:
            28 October 2009

            maar zo`n stabistang, breekt die niet op ten duur? als die steeds klappen op vangt? want de stabistang klapt natuurlijk steeds op een drempel oid. en een beschermplaat schuift er alshetware overheen..

            #17787034
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Die stang is massief, je schaaft m af en toe. Dat went wel, en dan neem je de drempel de volgende keer minder hard.

              Zon plaat gaat slijten en op een gegeven moment is die ook wel door.

              #17787035
              corsageak
                Lid sinds:
                28 October 2009

                oke dan.. thanx voor de tip:thumbup dan ga ik dat maar doen.. nu had ik ook nog bij een site een normale stabistan en een sport stabistang gevonden die sport was geloof ik 2mm dikker. maakt dat veel verschil uit of niet? wat is een betere optie..

                en kan je m alleen met die bussen verlagen of zijn daar ook andere opties voor?

                #17787036
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Ik weet niet wat voor stang jij bedoeld?

                  Ik heb het over de originele grote tussen de beide draagarmen, die van een Gsi is dikker als een std corsa…dat weet ik wel.

                  Deze zit van voren vast op de trekstangen, daar heb ik dan 2 vierkante kokers tussen. Om hem te verlagen, want anders stond de stabstang op de uitlaat te rammelen.

                  #17787037
                  corsageak
                    Lid sinds:
                    28 October 2009

                    ik kan de site ff niet meer vinden. maar t was dus dat ze een orginele hadden van 22mm en een sportstabistang van ik geloof 24 of 25mm dat bedoelde ik.. maar ik ga is ff de corsa op de brug proberen te krijgen om is ff aan de onderkant te gaan kijken en meten.. :P

                    corsageak

                    #17787038
                    Honza
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      [rquote=1829634&tid=139556&author=Fearless]Komt gemonteerd op de bouten van de stabistang aan de frontbalk en achter op aan de carrosserie.
                      [/rquote]

                      Ligt er aan wat voor een beschermplaat je hebt.

                      Probleem met zo een plaat is idd dat icm met verlaagde auto’s, het wel heel erg laag wordt…

                      #17787039
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        Heb dr zelf ook ooit eens 1 gemaakt voor tussen de stabstang. Maar nooit meer gebruikt….Is bij mij dus ook niet echt nodig want ik raak toch alleen die stang maar

                        #17787040
                        corsaboy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          mijn plaat zat altijd strak tegen de stabistang.
                          en komt ook gewoon weer terug als mjn auto helemaal klaar is.

                          wil geen ellende ook niet op de strip.
                          daar wodt alleen niets stugger van.

                          #17787041
                          mantamartin
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            19 September 2005

                            Ik heb ook een carterplaat van de hoofdsponsor onder mijn verlaagde corsa, raakte eigenlijk voor de tijd vrij weinig, maar uit voorzorg er onder gezet, raak nu genoeg… vind dat er behoorlijk wat ruimte tussen de plaat en de motor zit, tevreden ben ik daarom nou niet echt, maar misschien dat die zijn nut ooit nog bewijst..

                            #17787042
                            corsaboy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              ja maar die van mtech heeft echt veel ruimte tussen blok en plaat.
                              zelf bouw kun je er veel strakker en met een veel beter oppervlak eronder plaatsen.

                              #17787043
                              Fearless
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 January 2005

                                Met een 4 tal verlengde moeren op de bevestiging van de stabstang heb je al een mooi punt om een plaat aan te maken. Dan heb je hem niet te laag.
                                Zo had ik het ook, met een stuk traanplaat.
                                Ik vond het irritant om telkens dat ding weg te halen als ik ergens bij moest. Heb hem er af gelaten en kan niet zeggen dat ik hem mis. Blok en uitlaat blijven iig ongeschonden bij mij doordat de stabstang dus zo laag hangt.

                                #17787044
                                Honza
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  Pak zeker geen traanplaat of zomaar een stuk alu, dan heb je het alleen voor de sier…
                                  Het eerste wat je een keer raakt en je traanplaat plaatje scheurt zo uit elkaar of deukt zomaar uit en het knalt dan nog net zo hard tegen je carterpan

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.