Carter onderdruk

Forumindex Forums Modellen Astra Carter onderdruk

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18378533
    dennis2016v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 August 2011

      Goedemiddag,

      Naar aanleiding van mijn vorige vraag over misfires en toerental ben ik gaan zoeken naar PCV. Dit was een tip wat iemand mij gaf. Nu kun je dit controleren wordt er gezegd door te kijken of de oliedop vacuüm wordt gezogen met draaiende motor. Dat doet hij dus en de pijlstok wordt ook vastgezogen. Garage zegt dat dit is om de pijlstok niet eruit te laten schieten. Tja.  Ik weet niet beter dat de carter overdruk genereert.

      Kan iemand mij zeggen of dit klopt?  Ooh ja Astra 1.4 T 2012 140pk

      Dennis

       

      #18378540
      the-duke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2007

        Hallo,

        het klopt dat er bij stationair aan de peilstok wordt gezogen / dat er onderdruk is. Dat helpt ervoor te zorgen dat het blok niet op allerlei plekken gaat lekken.
        Om te kijken of je PCV nog goed is (met andere woorden: er nog in zit en niet eruit is gezogen), goed kijken naar die filmpjes waarvan ik laatst een link op het forum heb gezet.
        Je moet die slang op je inlaatspruitstuk loshalen, met lampje in schijnen en kijken of je het oranje (soms ook groene) stipje ziet zitten. Dat is het “rubberen” PCV klepje (is een soort champignonnetje qua vorm, waarvan jij alleen “het steeltje” kan zien). Dat is echt stap 1.
        Gr,
        The Duke

        #18378545
        dennis2016v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 August 2011

          Oke, dankje is dat uit de wereld. Maar de PCV zit in het kleppendeksel zeggen ze of wordt dat stipje in het inlaatspruitstuk ook zo genoemd? En als die kapot is krijg je ook foutmeldingen volgens de video’s. Heb jij andere ervaringen?

          #18378546
          the-duke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2007

            Wat de garage zegt is onjuist.
            PCV zit in inlaatspruitstuk  (en nog een tweede trouwens in de buurt van de turbo, maar die zal geen problemen geven denk ik)
            Membraan zit in kleppendeksel
            Zie anders ook eens deze link https://stillrunningstrong.com/car-specs-problems/opel-vauxhall/astra-j/  en klik dan op het PCV gedeelte, dan zie je een plaatje en wat uitleg  (ook hoe je kan checken of de PCV of het membraan eventueel kapot is)

             

            Nog even wat extra achtergrond info:

            Ik heb het net nog even bij mezelf gecheckt (koudstart toerental): ongeveer 1250 rpm in eerste instantie  (voordat hij na een tijdje zakt). Ik heb een Mokka B14NET

            Ik zie wel dat het bij anderen met een 1.4 turbo (dus misschien ook bij jou astra) een hoger toerental ook zeker geen uitzondering is. Zie deze link https://www.cruzetalk.com/threads/high-idle-on-cold-start.7874/

            Misfires-verhaal is lastiger. Ik heb daar zelf ook veel problemen mee gehad, maar dan vooral omdat ik hem opgevoerd heb en dan bij zware belasting voelbare misfires kreeg. Uiteindelijk was dit alleen op te lossen met een betere bobine (MSD blaster) en een bepaald type NGK bougies.
            Jij hebt het over misfires bij 1) gas loslaten en 2) overschakelen.   Normaal zou hij toch echt geen misfire mogen geven in situatie 1), omdat dan de brandstoftoevoer wordt afgesloten, dus er is dan niks te ontsteken…

            Gr,
            The Duke

            #18378557
            dennis2016v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 August 2011

              Wat dat membraan betreft heb ik zelf uit de filmpjes. Daar zeggen ze ook dat het vacuüm waar ik het over heb dus aangeeft dat de PCV kapot is of het membraan.

              Ik heb net toevallig bij mijn buurman met een Mokka 1.4 turbo gekeken en die doet hetzelfde inderdaad. Ook het vacuüm gedeelte.

              Dat is dus het vreemde, ik laat het gas los en hij geeft misfires. Met E10 benzine hetzelfde. Normaal zo je denken dat alles dicht gaat wat brandstof betreft en de bougies ook geen vonk meer geven als je het gas los laat. Zeg het maar.

              Ik denk dus dat de ontstekingsmodule misschien in de war is. Hij geeft geen foutmelding verder. Nu is mijn ervaring dat een bobine niet altijd een melding hoeft te geven terwijl hij kapot is.

              #18378618
              the-duke
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2007

                Dus als ik het goed begrijp het je gecheckt en is je PCV en membraan in orde ?
                Zo ja, dan zou ik 2 dingen doen als ik jou was:

                1) Jouw torque app op de auto van de buurman proberen en kijken of deze hetzelfde probleem heeft. Zo ja, vertrouw ik die app niet helemaal om eerlijk te zijn, dan heb je dat uitgesloten.
                2) Als stap 1 laat zien dat de buurman dit probleem niet heeft, de bobine van de buurman op jouw auto monteren (boutjes met 8nm vastzetten en heel netjes rechtstandig eruit trekken.Google verder even voor een filmpje van hoe je het stekkertje los moet halen, zonder het palletje af te breken) Als het probleem dan niet optreedt is het zeker je bobine. Dit zijn niet al te degelijke delen. Als je hem moet vervangen, en geen plannen hebt om verder op te voeren, zou ik een bobine van NGK kopen, die hebben een zeer goede levensduur en geven geen problemen qua compabiliteit met je Opel. (vele andere aftermarket-merken wel)

                Ben benieuwd wat je ontdekt, maar sowieso eerst de bron van het probleem vinden, voordat je iets gaat vervangen.
                Gr,
                The Duke

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.