Carol Shelby (11 januari, 1923 – 10 mei, 2012)

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint Carol Shelby (11 januari, 1923 – 10 mei, 2012)

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248457
    HOT ROD
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 March 2009

      Ik lees net het volgende bericht op Telegraaf.nl:

      De Texaanse autosportlegende en bedenker van de Cobra racewagens is donderdagnacht (lokale tijd) in Dallas overleden. Hij was opgenomen in het Baylor ziekenhuis voor een longontsteking.

      Shelby heeft veel roem vergaard met de Shelby Mustang en de Shelby Cobra racewagens. Hij was ook betrokken bij de GT40 waarmee in 1966 drie podiumplaatsen tijdens de 24 uur van Le Mans gescoord werden en dit betekende een eind aan de hegemonie van Ferrari.

      Ford is dan ook met een officiële verklaring gekomen uit monde van bestuurslid Edsel B. Ford II, achterkleinzoon van oprichter Henry Ford. ‘Vandaag hebben wij een legende uit de geschiedenis van Ford Motor Company verloren, en ik en mijn familie hebben een trouwe vriend verloren. Carroll Shelby is een van de meest bekende namen uit de wereld van autosport en sportauto’s en hij was succesvol in alles wat hij deed. Hij was een groot innovator en zijn legende zal voortleven binnen Ford.’

      Shelby begon als amateurracer in de jaren vijftig en heeft ook een niet onverdienstelijke carrière in Europa gehad bij onder andere Aston Martin en Maserati. Zijn grote doorbraak kwam echter als ontwerper van bijzonder snelle racewagens toen hij in de jaren zestig met Ford ging samenwerken.

      In 1991 werd de beroemde Texaan, die meestentijds een typische cowboyhoed droeg, opgenomen in de International Motorsports Hall of Fame voor zijn verdiensten en bijdragen aan de internationale autosport.

      #18016763
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Ik las het op nu.nl. Hulde aan deze man. Heeft een zeer respectabele leeftijd berijkt :cry

        #18016764
        kadett4x4
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 July 2004

          ik hoorde er ook van, een groot man.
          hij zal mij altijd bij blijven, mijn dochter heet shelby namelijk, en is vernoemd naar hem.

          groeten.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.