Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › Camber ascona
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 mei 2008 om 19:00 #17207009
Hoe kun je het beste je camber gaan verstellen bij ascona/manta. Ik heb de gaten in de bovenstedraagarm al aangepast maar nu komt de fusekogel tegen de schokdemper aan en heb nu nog maar 1.6gr camber. Zijn er nog meer mogelijk heden.
4 mei 2008 om 19:49 #17401763AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb je dan ook meteen de kogels omgedraaid
meende dat dat ook iets scheelde;)27 juli 2008 om 17:37 #17401764AnoniemLid sinds:
1 January 1970welke aanpassing heb je gedaan bij de bovenste armen:hmmz
en inderdaad, de fusee kogels omdraaien geeft meer negatieve camber, betere bochtstabiliteit.16 augustus 2008 om 18:25 #17401765huh maar hoe om moet je ze dan zetten voor een betere bochtenstabiliteit heb je er mischien een plaatje van?
2 september 2008 om 08:53 #17401766origineel gepost door mauscona
welke aanpassing heb je gedaan bij de bovenste armen:hmmz
en inderdaad, de fusee kogels omdraaien geeft meer negatieve camber, betere bochtstabiliteit.Heb van de orginele gaten sleufgaten gemaakt maar kan niet verder naar binnen. De kogel komt tegen de schokdemper aan, moet denk eigen draagarmen gaan maken
2 september 2008 om 19:41 #17401767AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door larsjeG40
huh maar hoe om moet je ze dan zetten voor een betere bochtenstabiliteit heb je er mischien een plaatje van?geen plaatje maar je kunt ze maar op 1 manier andersom monteren;);)
tenzij je de steel van de stuurkogel naar boven laat wijzen
maar dan wordt het lastig om t fusee stuk te bevestigen;):Pff voor de duidlijkheid
de kogel zit dus tenopzichte van de
montage gaten uit het midden
zet je hem er dus andersom in komt je kogel iets verder naar binnen.voor cuupie
tjah als je ook al sluf gaten gemaakt hebt en de kogels gedraaid
dan heb je inderdaad met de originel draagarmen aan de boven kant geen spelling meermischien dat je ze onder nog wat naar buiten kan brengen
maar dan moet je je draagarm ook al geen verlassen;)3 september 2008 om 20:56 #17401768ik heb ze namelijk eraf gehaald zonder te kijken hoe om te zaten
maar weet dus nu dat het hart van de kogel meer naar binnen moet:)4 september 2008 om 18:07 #17401769vergeet dan niet je voorwielen weer uit te lijnen als je de bovenste fusekogel naar binnen zet krijg je uitspoor
21 februari 2009 om 11:27 #17401770Hier nog verder meegegaan?
Ik ben er nu ook mee bezig en ben mijn bovenste draagarm aan het verbouwen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.