Camber ascona

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207009
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    Hoe kun je het beste je camber gaan verstellen bij ascona/manta. Ik heb de gaten in de bovenstedraagarm al aangepast maar nu komt de fusekogel tegen de schokdemper aan en heb nu nog maar 1.6gr camber. Zijn er nog meer mogelijk heden.

    #17401763
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    heb je dan ook meteen de kogels omgedraaid
    meende dat dat ook iets scheelde;)

    #17401764
    mauscona
    • Topics 68
    • Reacties 430
    Lid sinds:
    27 November 2006

    welke aanpassing heb je gedaan bij de bovenste armen:hmmz
    en inderdaad, de fusee kogels omdraaien geeft meer negatieve camber, betere bochtstabiliteit.

    #17401765
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    huh maar hoe om moet je ze dan zetten voor een betere bochtenstabiliteit heb je er mischien een plaatje van?

    #17401766
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    origineel gepost door mauscona
    welke aanpassing heb je gedaan bij de bovenste armen:hmmz
    en inderdaad, de fusee kogels omdraaien geeft meer negatieve camber, betere bochtstabiliteit.

    Heb van de orginele gaten sleufgaten gemaakt maar kan niet verder naar binnen. De kogel komt tegen de schokdemper aan, moet denk eigen draagarmen gaan maken

    #17401767
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door larsjeG40
    huh maar hoe om moet je ze dan zetten voor een betere bochtenstabiliteit heb je er mischien een plaatje van?

    geen plaatje maar je kunt ze maar op 1 manier andersom monteren;);)

    tenzij je de steel van de stuurkogel naar boven laat wijzen
    maar dan wordt het lastig om t fusee stuk te bevestigen;):P

    ff voor de duidlijkheid
    de kogel zit dus tenopzichte van de
    montage gaten uit het midden
    zet je hem er dus andersom in komt je kogel iets verder naar binnen.

    voor cuupie
    tjah als je ook al sluf gaten gemaakt hebt en de kogels gedraaid
    dan heb je inderdaad met de originel draagarmen aan de boven kant geen spelling meer

    mischien dat je ze onder nog wat naar buiten kan brengen
    maar dan moet je je draagarm ook al geen verlassen;)

    #17401768
    larsjeG40
    • Topics 56
    • Reacties 570
    Lid sinds:
    23 January 2008

    ik heb ze namelijk eraf gehaald zonder te kijken hoe om te zaten
    maar weet dus nu dat het hart van de kogel meer naar binnen moet:)

    #17401769
    cuupi
    • Topics 11
    • Reacties 264
    Lid sinds:
    18 February 2008

    vergeet dan niet je voorwielen weer uit te lijnen als je de bovenste fusekogel naar binnen zet krijg je uitspoor

    #17401770
    ar
    • Topics 5
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    20 November 2004

    Hier nog verder meegegaan?
    Ik ben er nu ook mee bezig en ben mijn bovenste draagarm aan het verbouwen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.