Camber ascona

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207009
    cuupi
      Lid sinds:
      18 February 2008

      Hoe kun je het beste je camber gaan verstellen bij ascona/manta. Ik heb de gaten in de bovenstedraagarm al aangepast maar nu komt de fusekogel tegen de schokdemper aan en heb nu nog maar 1.6gr camber. Zijn er nog meer mogelijk heden.

      #17401763
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        heb je dan ook meteen de kogels omgedraaid
        meende dat dat ook iets scheelde;)

        #17401764
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          welke aanpassing heb je gedaan bij de bovenste armen:hmmz
          en inderdaad, de fusee kogels omdraaien geeft meer negatieve camber, betere bochtstabiliteit.

          #17401765
          larsjeG40
            Lid sinds:
            23 January 2008

            huh maar hoe om moet je ze dan zetten voor een betere bochtenstabiliteit heb je er mischien een plaatje van?

            #17401766
            cuupi
              Lid sinds:
              18 February 2008

              origineel gepost door mauscona
              welke aanpassing heb je gedaan bij de bovenste armen:hmmz
              en inderdaad, de fusee kogels omdraaien geeft meer negatieve camber, betere bochtstabiliteit.

              Heb van de orginele gaten sleufgaten gemaakt maar kan niet verder naar binnen. De kogel komt tegen de schokdemper aan, moet denk eigen draagarmen gaan maken

              #17401767
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                origineel gepost door larsjeG40
                huh maar hoe om moet je ze dan zetten voor een betere bochtenstabiliteit heb je er mischien een plaatje van?

                geen plaatje maar je kunt ze maar op 1 manier andersom monteren;);)

                tenzij je de steel van de stuurkogel naar boven laat wijzen
                maar dan wordt het lastig om t fusee stuk te bevestigen;):P

                ff voor de duidlijkheid
                de kogel zit dus tenopzichte van de
                montage gaten uit het midden
                zet je hem er dus andersom in komt je kogel iets verder naar binnen.

                voor cuupie
                tjah als je ook al sluf gaten gemaakt hebt en de kogels gedraaid
                dan heb je inderdaad met de originel draagarmen aan de boven kant geen spelling meer

                mischien dat je ze onder nog wat naar buiten kan brengen
                maar dan moet je je draagarm ook al geen verlassen;)

                #17401768
                larsjeG40
                  Lid sinds:
                  23 January 2008

                  ik heb ze namelijk eraf gehaald zonder te kijken hoe om te zaten
                  maar weet dus nu dat het hart van de kogel meer naar binnen moet:)

                  #17401769
                  cuupi
                    Lid sinds:
                    18 February 2008

                    vergeet dan niet je voorwielen weer uit te lijnen als je de bovenste fusekogel naar binnen zet krijg je uitspoor

                    #17401770
                    ar
                      Lid sinds:
                      20 November 2004

                      Hier nog verder meegegaan?
                      Ik ben er nu ook mee bezig en ben mijn bovenste draagarm aan het verbouwen.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.