Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Calibra – V6 X25XE The Untold Story (pag 2.)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2012 om 12:09 #17945968
Klopt idd, helaas wel. Elke dag 150-200 km op een dag. Wordt mij een beetje te duur en vind ik zonde van de calibra. Ben op zoek naar een Leuke diesel(tdi). Maar dan moet eerst deze verkocht worden, anders schors ik hem.
25 januari 2012 om 06:47 #17945969@re2flex wrote:
@81supporter wrote:
Hallo mede Deventernaar.
Je hebt daar aardig de ruimte om te klussen.
Succes met je project.Haha hey, wist niet dat er nog deventenaren hier actief waren op het forum. Nadat Opel Team Deventer ermee is gestopt.
OTD is gestopt, de groep wat overgebleven is , is verder gegaan met DBS , Dutch Blitz Society :thumbup
3 februari 2012 om 13:31 #17945970Hier nog wat updates:
Auto in de poets gezet:
Raambedieningsschakelaar vervangen:
En natuurlijk de Winter snowy foto :D, een beetje laat maar het sneeuwt :
PS: De kentekenplaat is eraf omdat ik die ga vervangen voor luxe kentekenplaten.
19 maart 2012 om 10:38 #17945971Gisteren[18-03-2012] een nieuwe calibra gekocht, de virus laat maar niet los. 3 keer is scheepsrecht
**SOON MORE**
19 maart 2012 om 17:38 #17945972Ziet er niet verkeerd uit zo op het eerste gezicht, wel even de stootlijst op de voorbumper vervangen en de velgen 1 of meerdere keren insoppen met velgenreiniger :D
20 maart 2012 om 09:41 #17945973Thanks, ja de velgen gaan eraf en idd wat schoonheidsfoutje. De auto is ook voorzien van een boekenplank spoiler die ik er als eerste eraf ga halen. **Soon more pics**
20 maart 2012 om 09:53 #17945974Wat fotos van mijn eerste calibra:
20 maart 2012 om 12:09 #17945975Een paar foto’s terug ben je je raambediening schakelaar aan het vervangen, maar waar is dat knopje voor? Bij een vectra A is het om de elektrische ramen achter te beveiligen, maar als je alleen elektrische ramen voor bestuurder en bijrijder hebt heeft dat weinig nut lijkt me?
21 maart 2012 om 09:42 #17945976@lucas- wrote:
Een paar foto’s terug ben je je raambediening schakelaar aan het vervangen, maar waar is dat knopje voor? Bij een vectra A is het om de elektrische ramen achter te beveiligen, maar als je alleen elektrische ramen voor bestuurder en bijrijder hebt heeft dat weinig nut lijkt me?
Dat is je winterstand voor de ramen, voorbeeld:
Zonder het knopje ingedrukt, gaat je raam omlaag zodra de ramen bevroren zijn of als er iets tussenkomt.
Met het knopje ingedrukt gaat je raam omhoog of er nou iets tussen het raam zit of niet.
Of zoals het Hennie Boomkamp het uitlegt:
21 maart 2012 om 09:59 #17945977@re2flex wrote:
@lucas- wrote:
Een paar foto’s terug ben je je raambediening schakelaar aan het vervangen, maar waar is dat knopje voor? Bij een vectra A is het om de elektrische ramen achter te beveiligen, maar als je alleen elektrische ramen voor bestuurder en bijrijder hebt heeft dat weinig nut lijkt me?
Dat is je winterstand voor de ramen, voorbeeld:
Zonder het knopje ingedrukt, gaat je raam omlaag zodra de ramen bevroren zijn of als er iets tussenkomt.
Met het knopje ingedrukt gaat je raam omhoog of er nou iets tussen het raam zit of niet.
Of zoals het Hennie Boomkamp het uitlegt:
Oh dat is grappig, echt nog nooit eerder gezien! Een vingerknipper zeg maar dus:P Is dat gewoon plug en play met dat paneeltje? Zeg maar van paneeltje zonder knopje naar een paneeltje met knopje
21 maart 2012 om 15:47 #17945978Het is in principe wel gewoon plug & play, maar het kan zijn dat deze optie niet beschikbaar is en werkt bij jou.
Wat voor een Opel heb je? k denk een vectra a?
En vergeet niet je moet wel een gedeelte van je middenconsole loshalen, deze zit met 4 parkers vast en je pookhoes moet je loshalen. gr. Reda :thumb27 maart 2012 om 17:13 #1794597924 maart mocht ik uiteindelijk mijn Opel Calibra ophalen uit Pijnacker, met een motorstoring toch het risico genomen om hem terug te rijden:
vandaag 27-03-2012:
Er waren 2 dingen wat mij ergerde qua uiterlijk. De spoiler(boekenplank) en de velgen.
Gelijk de originele velgen van mijn vorige calibra eronder geplaatst. En gekeken waar die verrekte storing
vandaan kwam:De lijst die ik vandaag heb kunnen afwerken:
*Grote Beurt(olie,bougies,luchtfilter,koelvloeistof)
De bougies waren pikzwart, wat duidde op slechte verbranding. of een slechte mengsel*Nieuwe Bobine
*Nieuwe bougiekabelsMorgen uitlezen, om te kijken wat de ECU aangeeft. :thumb
19 juni 2012 om 09:31 #17945980Wat klopt hier niet? :hmmz
De calibra was toe aan nieuwe motor nadat uit onderzoek is gebleken dat de onderblok kapot is gelopen. Verkeerde olie zegt men maar is niet te bewijzen
Dus ging ik aan de slag:
Begonnen met de wiite calibra te strippen, deze had op de bodem veel vochtschade en er zat een kabelbreuk in de kabelboom, ook de computer reageerde niet meer na behoren. Dus deze heb ik gestript als onderdelen voorraad voor de zwarte calibra.
Motorblok met de twingo opgehaald
Oude Motorblok eruitgetakeld
Nieuwe Motorblok Erin en alles overgezet wat nodig is.
Voor de rest heb ik de witte tellers overgezet inclusie oliedruk&volt meter(dient nog wel aangesloten te worden_. T
Tapijt overgezet van de auto.
Speakers,tweeters van JBL en Hertz geinstalleerd.Meer fotos volgen snel.
19 juni 2012 om 11:20 #17945981Weet iemand in welke type opels de c20ne met vsnaar erin zit.
10 augustus 2012 om 13:09 #1794598220 december 2013 om 13:22 #17945983:thumb
20 december 2013 om 13:22 #17945984Zal maar eens hier posten wat er als is gebeurt aan de calibra en wat de status nu is:
**6 september 2013:
Na een korte tijd in een Alfa Romeo 147 JTD / Vectra B te hebben gereden (moet eerlijk zeggen dat ik het geen slechte auto vond) maar het Calibra virus zit gewoon in mij.
Na een tijdje zoeken en 3 vorige Calibra’s te hebben gehad wat mij goed en slecht is bevallen, ben ik een mooie ogende Calibra V6 x25xe uit 1996 tegen het lijf gelopen in Apeldoorn bij een handelaar die ergladjes uit zag met zijn BMW M6. Iets te gladjes maar goed… het liefst wilde ik een handgeschakelde V6, maar deze zag er zo netjes uit dat ik dacht van: Waarom niet?
Zo gezegd zo gedaan, Auto nagekeken, rondje gereden en daar kwamen wat lichte mankementen uit:
*Radiateur was lek
*Oliedruksensor werkt niet goed Oliedruk meter slaat helemaal naar rechts uit
*Wielen balanceren
*Distributieriem +onderhouds vervangingstermijn is onbekend
*Ruitensproeier werkt niet
*Acteruitrij verlichting schakelt niet in.De Auto heeft de volgende extra opties:
*Werkende Airco
*Nette lederen bekleding met werkende stoelverwarming
*Elektrische ramen
*Witte tellers (+ Olievolt en Accuspanning)
*Automaat
*Traction control
*ABS20 december 2013 om 13:23 #17945985**10 september 2013 – Trotse aankoop
Aangezien het onderhoud niet bekend is van de Calibra, en dit geeft mij een onzeker gevoel geeft over de auto. Zo heb ik de volgende onderdelen al besteld:
-Distribiutieriem set van Continental met spanrollen
-Waterpomp
-Multiriem
-Krukas Keerring
-Kleppendekselpakkingen
-6 Bougies Bosch
-Reinigingsvloeistofpomp
-2x oliefilter Febi Bilstein
-Motorflush
-Goedkope Gamma Motorolie
-Castrol Edge 10 w60
-6 liter Automaatbak Olie
-Automaatflush
-KoelvloeistofHieronder een prijsindicatie voor de mensen die nieuwsgierig zijn:
**15 september 2013 – Auto is vochtig van binnen
Bij veel regen beslaan de ramen constant, moet constand met de airco aan rijden. Nieuwe pollenfilter bestelt en dit was hard nodig zo te zien:
20 december 2013 om 13:24 #17945986**24 Oktober 2013 – Foutcode??
Motorstorings lampje brand na 3500 toeren op de snelweg, en de auto begint dan te haperen. Luchtmassa meter schoongemaakt en resonatiepijp uit de luchtfilter bak verwijderd.
ondertussen nog de auto uitgebreid schoongemaakt van binnen, nooit geweten dat ik een museum onder de achterbank zou aantreffen. Bonnetjes uit 1997, een boor, rietjes en een 1 gulden munt.
20 december 2013 om 13:28 #17945987**2 November 2013 – Nationale opel testdag
Met de calibra naar de Nationale opel testdag gegaan, bij Opel dealer smit&Co in Deventer. Erg leuke en gezellig. Bij de auto zijn de volgende punten gevonden:
-Remleiding LA opschuren
-Verkeerde ruitenwissers zijn er gemonteerd
-Aandrijfashoes RV
-Bodem is helemaal roestvrij.
-Koplampafstelling staat verkeerdVoorbereiding word er getroffen op een lektest, hieruit bleek dat koppakking niet lek was en dat de koelsysteem goed druk opbouwt.
Verder was er nog een speciale gast aanwezig bij Opel, namelijk: Albertus Holsheimer (A.J. Holsheimer). Albert heeft bij Opel in Russelheim gewerkt onder leiding van Erhard Schnell(ontwerper van de calibra).
Zijn functie daar was Tekenaar/ontwerper en is betrokken geweest bij de ontwikkeling van de Calibra
Hij vind de calibra een erg mooie auto en heeft mij duidelijk gezegd dat ik er zuinig op moet zijn, nog even op de foto:Wat kan hij mooi tekenen zeg. WOW!
20 december 2013 om 13:28 #17945988**12 November 2013 – Het begin van een bruine weekend
De bruine drap in het koelvloeistof-reservoir en het olieverbuik werd steeds erger. Dit klopt volgens mijn idee niet. Op een gegeven moment deed de kachel het ook niet.
Dus wilde ik snel beginnen om de auto een grote beurt te geven.Dus werd het tijd om de auto een Grote Beurt te geven i.c.m. de d-riem en kleppendeksel-pakkingen, samen met mijn goeie vriend (Alfa Romeo liefhebber speciaal van de 155)
Wij zijn begonnen de koelvloeistof af te tappen en te flushen, dit tot wel 3x maal toe. En wat een zooi krijg je ervan zeg pfff…
Na 3 x het koelsysteem te hebben geflushed met soda water etcc.. bleeft het systeem smerig wat wel de nodige vraagtekens opleverden. Koppakking of..?
Zie topic: [urlhttp://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=7&t=180819[/url]
Alsof iemand heeft gescheten in mijn koelsysteem
Toen ik mede door het opel-forum de hint kreeg dat het weleens de warmtewisselaar kon zijn, zijn wij begonnen deze te demonteren. Dit is niet het makkelijkste onderdeel om bij te komen:
Het was duidelijk dat de warmtewisselaar olie lekte, deze is gelijk vervangen voor een ander exemplaar.
20 december 2013 om 13:29 #17945989**16 november 2013 – De grote beurt
MotorOlie afgetapt, dit was duidelijk in tijden niet gedaan. Dus ik verwachtte al dat de automaatbakolie helemaal nooit is vervangen. Motorolie 2x geflushed en alle vloiestoffen zijn weer mooi heleder.
mijn kameraad kwam op het idee de luchtaanzuiging te modificeren voor een beter luchtdoorstroming. Dit is aardig goed gelukt en het geluid is er ook mooier op geworden.
Deze resonatiebox hebben we niet meer nodig.. laat de v6 maar brullen..
Voorbumper aangepast, hier komt in de toekomst nog een netter oplossing voor.
Angel Eyes gemonteerd met Xenon 8000k, de bedoeling is dat dit weer originele koplampen worden met goeie lenzen en xenon.
Bumper weer erop en morgen gaan we weer verder…
20 december 2013 om 13:29 #17945990**17 November 2013 – De grote beurt pt. 2
Automaatbakolie gereinigd en bijgevuld, wat schakelt de automaat een stuk soepeler over.
Automaatbakolie , of is dit koffie?
Verder het koelsysteem nog een keer geflushed… en wat testritjes gemaakt.
Zie hier Opel Calibra VS Alfa 155. #DTM Rivals
20 december 2013 om 13:29 #17945991**23 November 2013 – De grote beurt pt.3
De originele bougies van GM vervangen was ook een noodzaak, deze dreven in een zee van olie (bekende calibra kwaal als de kleppendekselpakking lek is)
Verder nog de kleppendeksel pakkingen vervangen en het gasklephuis+ inlaatkanalen gereinigd. InlaatPakkingen zijn ook vervangen
20 december 2013 om 13:29 #17945992*24 November 2013 – De grote beurt pt.4
Verder nog wat interieur verlichting vervangen voor LED Verlichting. Ook de kentekenlampjes.
Ecotec kapje, afgeschuurd en rood gespoten:
Koelvloeistof geflushed, ontlucht en bijgevuld.
Nieuwe Aero ruitenwissers voor + Achter
Auto rijd heerlijk, Volgende week maar de distributieriem, spanners, waterpomp en multiriem vervangen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.