Calibra V6 gaat rond maar start niet.

Forumindex Forums Modellen Calibra Calibra V6 gaat rond maar start niet.

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271024
    kim
      Lid sinds:
      6 October 2004

      Beste
      Men calibra heeft een tijdje stilgestaan. Na het aanhangen van startkabels starte hij direct. Na enkele minuten bij het afnemen van de startkabels viel hij stil. Terug kabels er aan en geprobeerd maar ik krijg hem niet meer aan de praat. De motor gaat rond en de toerenteller gaat op en neer tijdens het starten. Weet iemand waar ik zou moeten beginnen zoeken ? Alvast bedankt

      #18277712
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Je motor zou zonder accu alleen op de dynamo kunnen lopen… Dus ik denk dat je dynamo kapot is en dat deze de accu niet bijlaad

        #18277713
        Oenatje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          euh nee tis geen diesel. vervang eerst je accu maar eens of probeer een andere

          #18277714
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            Met startkabels moet ie gewoon lopen lijkt mij.

            Brandstofsysteem goed?

            #18277715
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              @Oenatje wrote:

              euh nee tis geen diesel. vervang eerst je accu maar eens of probeer een andere

              Is bij elke motor.. Als je denkt dat een motor alleen op de accu draait verzoek ik had toch een lesje te nemen.. Want als je je accu of startkabels met een draaiende motor loskoppelt moet je motor op je dynamo blijven draaien… Dua niet alleen bij diesels… No offence…

              #18277716
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                @johanhummer9 wrote:

                Met startkabels moet ie gewoon lopen lijkt mij.

                Brandstofsysteem goed?

                Met startkabels krijgt de motor strom van een andere accu en neem aan dat je niet met startkabrls aan gekoppeld rond rijdt…. Dus ik blijf bij me punt dynamo ( en/of accu)

                #18277717
                johanhummer9
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 May 2011

                  Daarom zeg ik ook lopen en niet rijden ;)

                  En ook aangezien die zegt dat ie wel even heeft gelopen

                  #18277718
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    @johanhummer9 wrote:

                    Daarom zeg ik ook lopen en niet rijden ;)

                    En ook aangezien die zegt dat ie wel even heeft gelopen

                    Ja klopt.. Maar de motor viel uit als hij de kabels los trok.. Dus dan een lege accu en een kapotte dynamo… Ik die dat ook standaard als het accu lampje gaat branden kun je makkelijk vinden of je dynamo kapot is door gewoon de massa pool van je accu los te trekken als dan de motor uitvalt werkt je dynamo niet

                    #18277719
                    remutr
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 August 2012

                      Even kijken of hij wel gaat lopen als je er een andere accu inzet.

                      De dynamo gaat echt niet zo heel snel kapot. Als de accu helemaal plat ligt gaat de dynamo hem echt niet bij laden, een druppellader kan een functie hebben om een hele lege accu weer een boost te geven, maar vaak werkt dat maar kort.

                      Als je een accu van een ander leent, meet je gewoon even de stroom, komt ie tot 14 volt is je dynamo nog goed, gaat ie als je de airco, lampen aanzet naar de 11 volt is je dynamo kapot.

                      #18277720
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        @remutr wrote:

                        Even kijken of hij wel gaat lopen als je er een andere accu inzet.

                        De dynamo gaat echt niet zo heel snel kapot. Als de accu helemaal plat ligt gaat de dynamo hem echt niet bij laden, een druppellader kan een functie hebben om een hele lege accu weer een boost te geven, maar vaak werkt dat maar kort.

                        Als je een accu van een ander leent, meet je gewoon even de stroom, komt ie tot 14 volt is je dynamo nog goed, gaat ie als je de airco, lampen aanzet naar de 11 volt is je dynamo kapot.

                        Kijk huppa we komen in de richting :thumbup :thumbup

                        #18277721
                        kim
                          Lid sinds:
                          6 October 2004

                          Het ventiel op de brandstof rail gaf geen benzine als ik er op drukte. De brandstof relais werkte wan na contact aan te zetten had ik stroom of de stekker voor de pomp. Benzine bak eronderuit gehaald en de pomp uit de bak gehaald. Deze draait niet als ik er 12v op zet. Normaal moet deze toch draaien als ik er stroom op zet. Dus morgen effe een andere pomp halen. Best een nieuwe (Bosch ) of iemand een beter idee? Bedankt voor de reacties alvast

                          #18277722
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            Ja normaal gesproken wel… Als er 12 V op staat tenminste… Kijk eens of de fan in de pomp vast zit.. Als je met een lange pin of iets de schroef in de pomp kan bewegen is de pomp kapot gegaan en anders heb je een vastloper dan kun je die wel even opgang krijgen tot je een nieuwe pomp hebt…

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.