Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra Turbo ’93 *14-05 Overhaulin’: plakplaatjes*
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2012 om 03:29 #17472466
wow, al zo laat, noot gedacht dat ik zo lang in dit topic zou blijven lezen.
Maar was wel intressant om het eens volledig door te lezen.Moet wel heel wat geld in de Calibra steken, maar als hij af is heb je een prachtige wagen.
Wat heel het roest verhaal betreft, ik had altijd gehoord dat de Finse exemplaren helemaal niet roest gevoelig waren, maar de Duitse wel.
Is er dan zo een verschil in productie tussen die twee???11 november 2012 om 15:30 #17472467Zou kunnen, kan vertellen dat mijn calibra uit 91 ook een finse is.
Nergens echt serieus roest ofzo, behalve wat vlieg roest onder. Maar dat is ondertussen ook al weg.Tijd over aangezien motor stuk was :P gisteren net opgehaald :D
11 november 2012 om 19:29 #17472468Dat van die roest had ik jaren terug al eens ergens gelezen.
Maar begrijp eigenlijk totaal niet wat er zo verschillend is tussen de Duitse en de Finse exemplaren :???:11 november 2012 om 20:43 #17472469wat misschien helpt is dat ze in scandinavie nooit met zout strooien. daarom zijn auto’s die daar vandaan komen meestal harder als de europeese.
11 november 2012 om 21:02 #17472470mijne is altijd in NL geweest, alleen in Finland gebouwd :P
11 november 2012 om 21:25 #17472471@ schuitje: In de Opel fabriek in Finland wordt er inderdaad niet gestrooid…..
11 november 2012 om 21:30 #17472472Jij hebt ook niks boeiends te lulle he leipo.. Ga wat doen met je leven ofzo en vervuil ander mans topics niet.. Tjapp
11 november 2012 om 21:31 #17472473:jerry :jerry :jerry
11 november 2012 om 22:37 #17472474Elke calibra heeft ergenst een puntje roest zitten. als je in dit topic kijkt zie je waar het zich verbogen kan houden !
degene die zeg er zit 0 roest aan mijn calibra die liegt :P behalve injectthevenom strax die moet wel roest vrij zijn :jerry :jerry :jerry12 november 2012 om 12:45 #17472475@Vannos: dat is inderdaad de doelstelling van mijzelf en mijn plaatwerker, ik heb er alle vertrouwen in dat we deze gaan halen door zijn hoeveelheid gedegen kennis die op mij over komt als volledig en logisch :D
Hij was bijvoorbeeld bijzonder trots op een zilveren Ascona die ook door hem aangepakt was en uiteindelijk technisch total loss gereden werd. Bij de expertise bleek er nergens ook maar een spatje roest te bekennen op de koets die totaal in de kreukels zat, ben benieuwd of iemand deze auto misschien bekend voor komt?
12 november 2012 om 12:50 #17472476@schuitje wrote:
wat misschien helpt is dat ze in scandinavie nooit met zout strooien. daarom zijn auto’s die daar vandaan komen meestal harder als de europeese.
Hebben ze dat altijd al niet gedaan of pas vanaf een bepaald moment dat je weet?
12 november 2012 om 16:39 #17472477@Vannos wrote:
Elke calibra heeft ergenst een puntje roest zitten. als je in dit topic kijkt zie je waar het zich verbogen kan houden !
degene die zeg er zit 0 roest aan mijn calibra die liegt :P behalve injectthevenom strax die moet wel roest vrij zijn :jerry :jerry :jerryIk zei ook niet dat ie roestvrij is he :P
Maar dorpels en wiel schermen zijn wel roest vrij. Scheelt ook dat vorige eigenaar het ook al heeft laten behandelen.
12 november 2012 om 17:02 #17472478@InjectTheVenom wrote:
@schuitje wrote:
wat misschien helpt is dat ze in scandinavie nooit met zout strooien. daarom zijn auto’s die daar vandaan komen meestal harder als de europeese.
Hebben ze dat altijd al niet gedaan of pas vanaf een bepaald moment dat je weet?
dat hebben ze nooit gedaan, maar of ze dat tot op de dag van vandaag nog niet doen durf ik je niet te zeggen.
12 november 2012 om 20:41 #17472479@schuitje wrote:
@InjectTheVenom wrote:
@schuitje wrote:
wat misschien helpt is dat ze in scandinavie nooit met zout strooien. daarom zijn auto’s die daar vandaan komen meestal harder als de europeese.
Hebben ze dat altijd al niet gedaan of pas vanaf een bepaald moment dat je weet?
dat hebben ze nooit gedaan, maar of ze dat tot op de dag van vandaag nog niet doen durf ik je niet te zeggen.
Dat heeft daar geen nut, ‘t is daar te koud en dus heeft het zout daar geen effect.
15 november 2012 om 13:19 #17472480Oh crap :shock: … volgende week gaat het linker achterscherm er definitief op gelast worden. De wielkuip rand van de foto’s is nu definitief afgelast en staat in de primer, bij het lekbakje moet er nog een stukje nieuwe plaat gelast worden.
Foto’s volgen vanavond.
15 november 2012 om 13:36 #17472481@knight-rider wrote:
@schuitje wrote:
@InjectTheVenom wrote:
@schuitje wrote:
wat misschien helpt is dat ze in scandinavie nooit met zout strooien. daarom zijn auto’s die daar vandaan komen meestal harder als de europeese.
Hebben ze dat altijd al niet gedaan of pas vanaf een bepaald moment dat je weet?
dat hebben ze nooit gedaan, maar of ze dat tot op de dag van vandaag nog niet doen durf ik je niet te zeggen.
Dat heeft daar geen nut, ‘t is daar te koud en dus heeft het zout daar geen effect.
en daarom gebruiken ze daar ei-eren tegen de sneeuw/gladheid.
15 november 2012 om 18:52 #17472482En voilá. Heerlijk trouwens die nieuwe manier om te uploaden bij Imageshack je krijgt nu tenminste een scherm met alle directe links bij elkaar in plaats van dat je ze stuk voor stuk moet kopiëren en plakken :wors
15 november 2012 om 19:10 #17472483AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nice king: :thumb
15 november 2012 om 19:30 #17472484Dat ziet er echt ontzettend goed uit!!!!
15 november 2012 om 19:42 #17472485Mooi :D
15 november 2012 om 21:30 #17472486@lemmuh wrote:
Dat ziet er echt ontzettend goed uit!!!!
Kun je nagaan hoe de gehele auto er straks uit komt te zien als hij dit al zo mooi heeft gekregen :wub
17 november 2012 om 16:32 #17472487Ik ga ervoor zorgen dat deze Calibra hoe dan ook rijdend is vóór deze datum:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150366643273373.412386.744618372&type=3#!/groups/132939090189930/?fref=ts” onclick=”window.open(this.href);return false;
17 november 2012 om 16:49 #174724881 maart :P dan heb je nog heel wat te doen :D
ga je die c20let ook uit elkaar trekken ?
17 november 2012 om 16:55 #17472489Ach dit brengt de nodige druk op de ketel om flink door te werken zullen we maar zeggen, zal aankomende week mijn plaatwerker ook even porren of hij niet samen hier naartoe wil gaan met zijn Triumph :angel
Dan moet de laatste technische preparatie (opsporen oorzaak turbodruk gebrek van 0,2 bar) maar even wachten samen met het plaatsen van zekering 19 en de taxatie, dit is toch net iets té belangrijk om niet bij aanwezig te zijn als ik recht van spreken wil hebben wat betreft het behouden van de belastingvrijstelling.
18 november 2012 om 17:43 #17472490Hoe erg kun je de anticipatie kriebels hebben gister kon ik het niet laten om de oprit en het voorpad alvast grondig schoon te krabben van onkruid en mos, het kan maar gebeurd zijn :lol:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.