Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra Turbo 360PK
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juni 2011 om 17:40 #17856116
:wub :wub
21 juni 2011 om 20:36 #17856117Morgen begin ik aan de motor te bouwen ! Gister en vandaag nog even met de kabelboom bezig geweest, alles zat onder de olie en het was een grote smeer bende. Heb de hele kabelboom losgetrokken en weer opnieuw ingetaped. Verder heb ik ff een remmetje gepast, velgen passen helaas niet meer dus er moet ff een spacer tussen komen. Nu naar huis, dag was weer lang genoeg !
22 juni 2011 om 05:56 #17856118Die remmerij ziet er echt DIK uit!
23 juni 2011 om 13:13 #17856119Update!
Motorblok weer in kleur
Drijfwerk weer inelkaar bouwen
ARP kopbouten er in
ARP hoofdlagerbouten
Gaten in de lagerschalen boren voor de zuigerbodemkoeling
Verstevigingsplaat passen zonder lagerkappen
Lagerkappen tot de goede hoogte laten afvlakken
Alles op moment vastgezet
Dikke stalen koppakking er tussen
23 juni 2011 om 13:31 #17856120Dikke shit, ziet er puik uit :thumbup
23 juni 2011 om 16:13 #17856121Gaat lekker zo :D Kan niet wachten totdat ik er weer in kan rijden!!!
Groetjes Ram
23 juni 2011 om 16:56 #17856122Alsof je met mecano bezig bent :wtf
23 juni 2011 om 20:01 #17856123Vandaag helaas niet veel opgeschoten, vandaag was zon dag dat alles mis ging wat mis kon gaan. Breek me vanmiddag de dop van de kopbouten doormidden 13mm 12 kant, niemand had zon dopje, na 2 uur zoeken heb ik er zelf een gemaakt door een ring van een steek ring op een andere dop te lassen. Kop zit er iig weer op, het draad in het onderblok voor de montage van de carterpan opgeboord naar M8 zodat de verstevigingsplaat beter vast met M8 ipv M6 bovendien is M6 ook zo dol gedraaid. Ringetjes in de spatplaat opgeboord naar M8 valt me een ringetje weg, spoorloos verdwenen. Nieuw ringetje gemaakt en alles weer monteren. Blijkbaar zat er ergens in de carterpan een klein haarscheurtje of was de pan gewoon broos geworden want met het aandraaien van de carterpan scheurde hij rond om een oog af. Soms zit het mee soms zit het tegen.
Ik had begin van de week de koppelingplaat al binnen moeten krijgen, ik had er een binnen gekregen alleen was die de eerste keer door de post beschadigd. Daar een nieuwe voor besteld alleen is die nog niet binnen, heb er een hard hoofd in dat die morgen nog binnen komt. Loop ik net langs de achterbumper zie ik boven de uitsparing van de uitlaat een scheur zitten, moet gebeurd zijn toen ze van de spuiter de auto kwamen afleveren en hebben hem te hard van de oprijwagen laten rollen. Ik terug naar de spuiter gegaan, morgen ff de achterbumper langs brengen zodat ze die weer kunnen repareren. Ik ga nu naar huis, het is de hele week al 11 uur haha. Morgen ff nieuwe carterpan er op en weer vrolijk verder :angel
24 juni 2011 om 08:47 #17856125Vraagje, wat voor oliepomp wordt er gebruikt? Een nieuwe originele/versterkte C20LET of die van een Z20LET??
Want ik snap t niet meer, de ene zweert bij origineel omdat de Z20LET een te hoge opbrengst zou hebben, de ander zegt dat die van een C20LET weer te weinig opbrengst heeft…???Jeroen
24 juni 2011 om 09:36 #17856126Oliepomp is van een Z20LET. De waarom kan Niels je beter antwoord op geven..
Groetjes Ram
25 juni 2011 om 18:09 #17856127denk ivm de zuigerbodem koeling.
25 juni 2011 om 20:15 #17856128Ja ben wel benieuwd… aangezien ik bezig ben met een A vectra 4×4 turbo. Nu wil ik de motor ook even loshalen voor deze terug ingebouwd wordt. En natuurlijk ook wel de nodige aapassingen, in eerste instantie wil ik met een 300 pk gaan rijden, maar omdat de motor toch los gaat wil ik meteen stalen drijfstangen monteren. Maar sommige aanpassingen lijken wel persoonlijk… De ene zweert bij een C20LET oliepomp, terwijl de ander een Z20LET aanraad. Zelfde als zuigerbodemkoeling, kwaad zal het nooit kunnen, maar vanaf wanneer is het nodig?
En dan zit ik nog met de zuigers.. vanaf wanneer ga je lagere compressiezuigers monteren, anders kan ik misschien beter al op voorhand dit soort zuigers monteren. Of trekt de originele KKK16 het dan niet meer?Jeroen
25 juni 2011 om 20:20 #17856129@ jason: nu je het zegt had het volgens mij idd met de zuigerbodemkoeling te maken!
@ lemmuh: op de site van vmax staat bij elke chip/vermogen wat je nodig hebt. 300 pk is het maximale wat een standaard motor aan kan.
25 juni 2011 om 23:32 #17856130Heb ik inderdaad vaker zien staan, maar als de motor toch open gaat, dan maar beter meteen het een en ander aanpassen… mocht ik in de toekomst nog meer plannen hebben… en als het met minder vermogen draait kan het natuurlijk ook nooit kwaad alles net een maatje sterker te hebben….
Jeroen
26 juni 2011 om 02:40 #17856131Inderaad. Dit blok zou zo een 450pk max moeten aankunnen. Het is altijd handig om een marge te hebben..of inderdaad als alles tog open ligt er beter spul in te gooien! Als het in 1x goed kan waarom dan in 2x . Als je rond 300pk wilt gaan rijden zal je wel een sportkoppeling nodig hebben! Heb mijn ouwe set nu over 
26 juni 2011 om 09:54 #17856132Had het gezien, heb er wel over nagedacht, maar ik was zelf meer aan zo’n organische sportkoppeling aan het denken ivm rijcomfort….
Verder weet ik niet wat het vliegwiel woog wat jij er bij hebt? Ik was zelf namelijk aan een plat C20XE vliegwiel aan het denken.Jeroen
26 juni 2011 om 18:37 #17856133Rijcomfort is precies hetzelfde, en nee het is niet om te verkopen ;). In het begin was het direct aangrijpen maar het word wel weer zoals normaal. Dit bedoel ik dan met wegrijden of file rijden.. Deze vliegwiel weegt volgens mij 5.6 kilo, is van mtech. Reactie op het gas word ook veel beter en gaat makkelijker door zn toeren heen..
Groetjes Ram
3 juli 2011 om 19:06 #17856134Zo als het goed is hangt de motor weer ben erg benieuwd :D :D
Groetjes Ram
3 juli 2011 om 21:40 #17856135Ben ook wel benieuwd :)
8 juli 2011 om 20:58 #17856137Zo weer een update, heedr ff paar dagen moeten duren omdat er nog een aantal onderdelen onderweg waren.
Motor weer samenbouwen
Distributie er weer op
Kabelboom netjes weg werken nu je er nog makkelijk bij kunt
Vlak vliegwiel met ARP boutjes er weer op
Nieuwe koppeling voor 520NM !
De tuf er weer in!
Oliekoelerhuis er op met de nieuwe aansluitingen voor de oliekoeler
Oliekoelerslangen passend maken
Aluminium buis gelast voor de aansluiting van de turbo naar de intercooler
Inlaat van de turbo maken
En zo staat het er tot nu toe bij
8 juli 2011 om 21:07 #17856138Omg, dat wordt echt een pronkstuk man!
8 juli 2011 om 21:11 #17856139super mooi werk :thumb
9 juli 2011 om 07:20 #17856140Dit is het echte werk !! wat een enorme power uit een Calibra blokkie !! Plaats ook een goede alarm op de Calibra ! kunnen de steekassen zoveel NM ers verwerken ?
Dit word een M3 killer hihi !!
Groeten de V6 3,0 Calibra Tol9 juli 2011 om 07:56 #17856141AnoniemLid sinds:
1 January 1970ben zelf nog steeds delen aan het verzamelen
enkel vraag ik me af hoever je kunt gaan met de originele inlaat????en wat gebeurt er met het injectie systeem???
enkel andere chip of komt er toch nog wat anders op????of heb ik der al overheen gelezen?
9 juli 2011 om 09:05 #17856142Originele gasklap gaat volgens mij tot de 430 ergens, ik lever straks ook grotere inlaatspruitstukken met een 80 of 100mm gasklep. Grotere injectoren, andere brandstofdrukregelaar, grotere pomp. Verder zal de software worden aangepast.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.