Calibra Turbo 360PK

  • Dit onderwerp is leeg.
23 berichten aan het bekijken - 576 tot 598 (van in totaal 598)
  • Auteur
    Berichten
  • #17856587
    16VCalibra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2008

      Vind ik dus ook ;)

      @Vannos wrote:

      @16VCalibra wrote:

      @Vannos wrote:

      dat zou inderdaad heel mooi zijn. Maar je moet het bedrijf de kans geven om dit op te lossen en je kosteloos een degelijk product te geven.
      of het nu het zelfde blok is of een andere blok is de keuze van het bedrijf. Dat is het nadeel er aan

      Dat je niet meer in dit bedrijf vertrouwd is vrij logisch na zo,n misser.

      Er zijn tot nu toe al 3 kansen gegeven dit is nu de 4e keer dat de motor uit elkaar gaat als ik het goed heb. Na drie kansen is het tog klaar heb ik vernomen.

      DAN GELD TERUG !!!

      #17856588
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        @16VCalibra wrote:

        @Corsa_GSi wrote:

        Mijn idee zou zijn:

        Ander onderblok laten reviseren door een ANDER bedrijf dat Niels normaal gebruikt, bijvoorbeeld OMR.
        De onderdelen hergebruiken die herbruikbaar zijn uit het huidige blok, wel nieuwe zuigerveren, pakkingen, lagers etc. natuurlijk.
        Blok ook laten opbouwen door het andere bedrijf.

        Dit zal ongeveer zo’n 2 tot 3000 euro kosten, dan nog de inbouw en afstelling.
        Inbouw kan Niels gewoon doen.

        Persoonlijk zou ik samen met een mediator (goede vriend, familielid die kalm kan blijven in dit soort zaken) langs Niels gaan of op neutraal terrein afspreken.
        Dan spreek je de boel uit en kom je er uit wie wat moet betalen.
        Bijvoorbeeld jij betaalt de onderdelen en Niels de rest?
        Dit leg je vast in een soort contract / overeenkomst, daarin zet je ook de garantievoorwaarden enzo.

        Als de motor is ingebouwd en loopt, dan posten jullie beiden de oplossing en het resultaat.

        Wie gaat die 2 3000 euro plus nog het afstellen betalen dan? Ik vind dat ik heb eenmaal heb betaald voor zo een motor en wil er nu geen cent meer aan uitgeven.. Hoop dat jullie mijn standpunt daarin heel goed begrijpen. Voor iedereen die hier met zulke oplossingen komt is het makkelijk praten, maar ik zit er strax uiteindelijk alsnog mee opgescheept als het niet naar mijn zin is. Je zou zelf maar je auto elke keer kwijt moeten zijn omdat er elke keer wat mis mee is, dan word je er ook leip van geloof mij nouw maar, helemaal na zo een investering.

        Niels……

        Dit lijkt mij ook de beste oplossing voor beide partijen. Het kost Niels dan zo’n 3000 en wat werk ipv 9700 en jij hebt dan vertrouwen in het onderblok. Niels kan dan m.u.v. de opbouw van het onderblok alsnog zijn bekwaamheid tonen en dit tot een netjes einde brengen. De garantie op het onderblok wordt dan gegeven door het revisiebedrijf. Het lijkt mij dat Niels dit probleem het liefst zelf tot goed einde brengt, dan dat hij een hoop geld moet teruggeven, blijft zitten met een berg gebruike onderdelen, en een klant die boos vertrokken is, en op deze manier kan dat.

        #17856589
        16VCalibra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2008

          Nouja nogmaals kansen zijn er zat gegeven, en vind het nu wel mooi geweest. Al zou er een ander onderblok inkomen zou ik nog ergens die “angst” hebben voor tekortkomingen aan de motor. Het zit er gewoon in bij mij. Als ik mijn geld terug krijg vertrek ik niet boos, dan vertrek ik gewoon normaal en kom ik mijn auto zonder motor ophalen op een trailer of iets, dat regel ik dan wel. Vakbekwaamheid tonen heb ik mijn twijfels in.

          Als het vakbekwaam zou zijn allemaal dan had er de eerste keer nadat de cilinderwanden glad waren geworden, opnieuw geboord en gehoond moeten worden met overmaats zuigers..

          Als het vakbekwaam zou zijn zou er niet gezegd worden dat de spie afgebroken is door het vermogen wat er totaal niets mee te maken heeft..

          Het zijn maar enkele voorbeelden, snap je nu misschien waarom ik mijn geld terug wil en door totaal iemand onafhankelijk wil laten opbouwen?? Ik probeer niet lullig te doen tegen niemand niet, maar heb zo een idee dat niemand mij wilt of kan begrijpen. Denk dat jullie het beter zouden snappen/voelen als jullie in mijn schoenen stonden.

          #17856590
          syl-astra
            Lid sinds:
            3 October 2007

            heb je eigenlijk zwart op wit staan wat er gedaan zou worden aan de motor toen je aan dit project begon

            #17856591
            giuliettaevo
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 November 2006

              Het probleem is dat je er met Niels uit moet komen denk ik… Zoals Senatorman al zegt zal hij niet zo happig zijn om een hoop geld terug te geven en met de stukken te blijven zitten. :hmmz

              Persoonlijk kan ik het heel goed begrijpen dat je niks meer met Niels zijn werk te maken wil hebben.

              Wel moet je dat ook zsm bij hem kenbaar maken indien nog niet gebeurt. Het is niet fair als hij verder kosten aan het maken is om de kop bv weer in orde te maken als jij hem toch niet terugwil, dat kun je dan beter stil laten liggen tot jullie er uit zijn wat te doen. :hmmz

              #17856592
              16VCalibra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2008

                @syl-astra wrote:

                heb je eigenlijk zwart op wit staan wat er gedaan zou worden aan de motor toen je aan dit project begon

                Ik heb alle facturen dus dat lijkt mij duidelijk dan. En in dit topic is ook te vinden wat er aan gedaan zou worden en eraaan gedaan is. Ook heb ik fotos van heel de ombouw door..

                #17856593
                16VCalibra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2008

                  @giuliettaevo wrote:

                  Het probleem is dat je er met Niels uit moet komen denk ik… Zoals Senatorman al zegt zal hij niet zo happig zijn om een hoop geld terug te geven en met de stukken te blijven zitten. :hmmz

                  Persoonlijk kan ik het heel goed begrijpen dat je niks meer met Niels zijn werk te maken wil hebben.

                  Wel moet je dat ook zsm bij hem kenbaar maken indien nog niet gebeurt. Het is niet fair als hij verder kosten aan het maken is om de kop bv weer in orde te maken als jij hem toch niet terugwil, dat kun je dan beter stil laten liggen tot jullie er uit zijn wat te doen. :hmmz

                  Klopt kreeg em alleen vanavond weer niet te pakken, hij had mij terug gebeld maar was aan het douchen, belde em direct erna zowat terug maar volgens mij staat ie uit. Ik ga hem morgenochtend als ik wakker ben ff bellen. Kosten die gemaakt worden op dit moment aan de kop zijn voor hem nooit weg dusja. Voorzover ik weet is er nog niks aan het onderblok gedaan.

                  #17856594
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Als jullie er niet samen uitkomen, dan moet je naar de rechter.
                    En daar worden BEIDE partijen niet vrolijk van.

                    Zoals ik al zei ga op neutraal terrein even met elkaar praten (met een mediator erbij) en schrijf duidelijk op wie wat gaat doen en wie wat betaalt.
                    (Het document wat hier uitkomt moet door alle aanwezigen worden ondertekend als zijnde een contract).
                    (Denk hierbij ook aan de redelijkheid etc.).
                    Dit zal een rechter ook altijd eerst voorstellen!

                    De mediator zou bijvoorbeeld een moderator / eigenaar van dit forum kunnen zijn, aangezien het probleem hier breed wordt uitgemeten en DHZ / Niels adverteerder is op het forum.

                    En daarnaast zou mijn persoonlijke advies zijn om hiet op het forum te posten / antwoorden op anderen, totdat je alles hebt opgelost.
                    Feiten posten kan natuurlijk altijd, maar nu heb je veel blah blah er op staan van iedereen!
                    En zo kweek je ook geen goodwill bij de tegenpartij, terwijl je dat wel zou willen.

                    Ook vind ik **persoonlijk** dat je iemand niet kan opzadelen met de kosten van een revisie zolang hij er niet aantoonbaar iets fout heeft gedaan.
                    Zo’n spietje kan afbreken als er iets mis gaat met die bout, ja dat klopt (heb het zelf ook gehad).
                    Maar kan JIJ bewijzen dat DHZ / Niels hem niet goed heeft vast gezet, want ook hier kijkt een rechter naar!

                    Daarom was mijn voorstel ook dat jij de revisie onderdelen zou betalen en Niels alle andere dingen, dit is mijn inziens redelijk en billijk (hier kijkt de rechter naar).

                    #17856595
                    2000
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      @16VCalibra wrote:

                      Denk dat jullie het beter zouden snappen/voelen als jullie in mijn schoenen stonden.

                      Als ik het bedrag zie, dan snap ik het enigzins ;)

                      #17856596
                      16VCalibra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 July 2008

                        Ik post niks meer op het forum heb bedenktijd en jullie zien allemaal vanzelf wel met de tijd wat het uiteindelijk is geworden. Nu goed ;). Dat het mis gaat met de spie is een montageverhaal dat zegt iedereen. Zo ook klasen zo ook Freddy cane voor de zoveelste keer. Nogmaals ik post hier niks meer en jullie zien wel wat het word.

                        Groetjes Ram

                        #17856597
                        Basgsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          succes!

                          #17856598
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Zullen wij het topic nu tijdelijk even sluiten? Dan kunnen de partijen dit gezamelijk oplossen zonder constant nieuwe meningen. En doen wij het topic weer open als een van de partijen dit wenst.

                            #17856599
                            astraTD
                              Lid sinds:
                              9 March 2009

                              Inderdaad hier word zoveel geluld dat er uit eindelijk toch niks van terecht komt.

                              Zoals hij aankondig, we zien en horen het wel hoe het afloop.

                              Succes :thumb

                              #17856600
                              GSI Racer
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 June 2009

                                @astraTD wrote:

                                Inderdaad hier word zoveel geluld dat er uit eindelijk toch niks van terecht komt.

                                Zoals hij aankondig, we zien en horen het wel hoe het afloop.

                                Succes :thumb

                                Precies!

                                #17856601
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  @16VCalibra wrote:

                                  Ik post niks meer op het forum heb bedenktijd en jullie zien allemaal vanzelf wel met de tijd wat het uiteindelijk is geworden. Nu goed ;). Dat het mis gaat met de spie is een montageverhaal dat zegt iedereen. Zo ook klasen zo ook Freddy cane voor de zoveelste keer. Nogmaals ik post hier niks meer en jullie zien wel wat het word.

                                  Groetjes Ram

                                  denk inderdaad dat dit even t beste is

                                  en ik leef wel met je mee
                                  12000 euro heb ik ook niet dagelijks in m,n kontzak

                                  als je zulke bedragen uitmoet geven wil / moet je daar wat voor terug krijgen
                                  simpel genoeg

                                  hoop dat jullie tot n oplossing kunnen komen
                                  waar beide partijen zich goed bij voelen

                                  succes en we horen het wel wat het geworden is

                                  verstandige keus zo denk ik :thumbup

                                  #17856602
                                  16VCalibra
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 July 2008

                                    Gooi maar dicht :thumb

                                    #17856603
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      Wij wensen jullie een goed gesprek en voor beide partijen de beste oplossing.

                                      Topic tijdelijk gesloten.

                                      #17856604
                                      syl-astra
                                        Lid sinds:
                                        3 October 2007

                                        en is dit al opgelost

                                        #17856605
                                        jeffrey6520
                                          Lid sinds:
                                          18 December 2012

                                          ja als ik het zo lees ben ik ook wel benieuwd :jerry hopelijk het beste voor iedereen :thumbup

                                          #17856606
                                          16VCalibra
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 July 2008

                                            Ik zou graag willen dat dit topic weer op slot gaat. Er is tevens geen toestemming gevraagd om em open te gooien? Dus aan u SENATORMAN!

                                            #17856607
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              Hmm dacht ook dat ie op slot zat. Maar bij deze weer nieuw slotje.

                                              #17856608
                                              rallyastra
                                                Lid sinds:
                                                12 July 2004

                                                Normaal had ik het liever stil gehouden en het met de “klant” afgehandeld. Maar aangezien werkelijk iedereen hier een mening had, ik voor rotte vis ben uitgemaakt door mensen die mij nooit gezien hebben. Wilde cowboy verhalen zijn er over mij de wereld in gestuurd door bepaalde sensatie zoekers. Ik wil nu dat dit gezeur voor eens en voor altijd klaar is, geen gezeur en gedram meer. Kinderachtige opmerkingen op het forum, ik ben altijd netjes en correct gebleven tegen iedereen. Dinsdag is de uitspraak van de rechtbank geweest, ik heb de zaak gewonnen. Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken, steun betuigingen en doodsbedreigingen graag in mijn inbox voor dat de dokter Andersen in de “ik weet het toch beter filosofie” dit topic weer vol spammen met onzin.

                                                #17856609
                                                Haasje17
                                                Moderator
                                                  Lid sinds:
                                                  8 September 2009

                                                  @rallyastra wrote:

                                                  Normaal had ik het liever stil gehouden en het met de “klant” afgehandeld. Maar aangezien werkelijk iedereen hier een mening had, ik voor rotte vis ben uitgemaakt door mensen die mij nooit gezien hebben. Wilde cowboy verhalen zijn er over mij de wereld in gestuurd door bepaalde sensatie zoekers. Ik wil nu dat dit gezeur voor eens en voor altijd klaar is, geen gezeur en gedram meer. Kinderachtige opmerkingen op het forum, ik ben altijd netjes en correct gebleven tegen iedereen. Dinsdag is de uitspraak van de rechtbank geweest, ik heb de zaak gewonnen. Ik ga er verder geen woorden aan vuil maken, steun betuigingen en doodsbedreigingen graag in mijn inbox voor dat de dokter Andersen in de “ik weet het toch beter filosofie” dit topic weer vol spammen met onzin.

                                                  Mooi dat het nu eindelijk klaar is en afgerond, dat verhalen dat begeurd helaas overal op fora, facebook enz.
                                                  Success met de verdere projecten!

                                                23 berichten aan het bekijken - 576 tot 598 (van in totaal 598)
                                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.