Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra Turbo 360PK
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2011 om 20:32 #17856015
de mijne heb ik 3jaar moeten missen… (amateurs :jerry )
13 mei 2011 om 12:35 #17856075ik mis mijn turbo al 5 jaar, en zal nog wel langer worden :cry :cry :cry
maar mijn tijd zal komen.
word wel een zeer bruut blokkie.
aan welke financele uitgave moet je zo gaan denken, word nogal wat mooi spul aangeschaft.groeten.
16 mei 2011 om 14:07 #17856076Weer een foto update!
Aircofront moet eruit, anders is er geen plaats voor een grotere oliekoeler.
Buis in het front zetten waat de oliekoeler en intercoolers weer aan vast komen
Beugels voor de oliekoeler gemaakt ( er komt een grotere koeler op )
Intercoolertje ook weer vast
Spruitstuk ligt hier ook al te wachten
16 mei 2011 om 16:20 #17856077:wors :wors lekker bezig weer niels :thumbup
16 mei 2011 om 17:00 #17856078jezus wat een project een wat een knaken dat dat wel niet kost
17 mei 2011 om 16:03 #17856079Vandaag de hele dag druk geweest met voorbereidingen, de laatste onderdelen bij elkaar gezocht, gekeken wat er nog besteld moest worden. Vandaag turbo huis uitgelijnd, accurator passend gemaakt, eerste verloopstuk van de downpipe gemaakt. Motorruim heb ik ook nog even afgewerkt zodat alles mooi glad is, nu alleen opnieuw spuiten.
17 mei 2011 om 19:02 #17856080lekker bezig niels hou het project in de gaten
17 mei 2011 om 20:42 #17856081Lekker Niels, heb nu zo een idee hoe het eruit gaat komen te zien. Superbruut. Altijd zie ik dit soort dingen bij een andere, nu eindelijk bij mijn eige auto :jerry. Zonder grap, al het show en shine zit em dalijk under the hoodd :thumb
17 mei 2011 om 21:14 #17856082ziet er goed uit!
de rest van de calibra is ook niet verkeerd!.
maar uhm, als ik vragen mag.
waarom na revisie, eerst menerale olie er in (wat houd dat in?) en daarna 20w60?
19 mei 2011 om 18:01 #17856083Zo vandaag de bak vast klaargemaakt, helemaal gereinigd en in kleur gespoten. De rest van de onderdelen die er op moeten zijn ook al allemaal schoongemaakt. Niet zoveel tijd vandaag gehad want ik had ook nog andere auto’s waar ik aan moest werken :vertag
Vectra OPC
Versnellingbak ontvet, daarna de oxidatie verwijderd
Gespoten
Cilinderkop terug van revisie
Race cat die er onder komt
De pallet waar de schone en nieuwe onderdelen op gaan
De koppeling van Sachs, is nu te koop omdat we een nog zwaarder exemplaar moeten monteren tot 520NM
20 mei 2011 om 09:16 #17856084Meer spul binnen gekregen,
Uitlaat compleet
Oude 63mm pijp naast de nieuwe 76mm pijp
Nog wat kleine onderdelen,
20 mei 2011 om 09:58 #17856085Schittered project! Er wordt hier mooi werk geleverd. :wors
Ik vraag me alleen af of die katalysator niet te klein is. De buitendiameter van dat ding is bijna gelijk aan de nieuwe pijpen. Knijpt hij dan niet teveel? Hij is waarschijnlijk gemaakt voor een 63mm systeem…?
Keep up the good work (and posting of pictures)! :thumbup
20 mei 2011 om 10:15 #17856086Waarom niet gewoon katloos?
20 mei 2011 om 17:12 #17856087Die kat is echt wel voldoende, is een gehomologeerde kat
“HF Race Kat 200 – Ø 76 mm
Universaler „Hi-Flow” Motorsport- und Renn-Katalysator mit 200 cpsi Metall Monolith. Konische Rohranschlüsse und Lambdasonden-Anschluss. Einzeln für Benzinmotoren bis 4.0 Ltr. geeignet. Bis 5.9 Ltr. 2 Stück parallel verwenden. Temperatur-Verwendungsbereich bis max. 1100°C. MIG verschweißte Rohranschlüsse und verlöteter Monolith für höchste mechanische Beanspruchung.
Anschluss-Durchmesser innen 76 mm
Abmessungen (Durchmesser x Länge) 101,6 mm x 115 mm
Gesamtlänge 220 mm”Waarom een kat? Elke APK onder je auto liggen sleutelen zit je ook niet op te wachten.
20 mei 2011 om 17:35 #17856088nee wordt je niet vrolijk van kat vervangen elke apk keuring lekker een kat eronder
23 mei 2011 om 15:44 #17856024Motor vandaag weer opgehaald bij V max, zuigerbodemkoeling zit er in. Morgenvroeg ff naar de revisie boer om de motor te laten boren en honen. Koppeling is morgen als goed is binnen, probeer alles eind van de week weer terug te hebben, kan ik dit weekend bouwen want hij moet eind van volgende week helemaal klaar zijn. Dan heb ik nog een week om dingen te testen mocht er iets aan de hand zijn.
24 mei 2011 om 12:08 #17856089Gaat rete snel zo! Goed bezig! :thumb
26 mei 2011 om 20:48 #17856090zeer mooi project, misschien een idee om ooit ook eens een turbo op de mijne te knallen (Y)
ideaal ghehe
tot nu toe gaat 2.2 150 pk nog snel genoeg :)26 mei 2011 om 21:33 #17856091Subscribed :thumb
31 mei 2011 om 10:32 #17856092Speciale koppeling binnen, bij Sachs gemaakt voor 520NM koppel!
De nieuwe en oude plaat,
Oliekoeler binnen
Nieuwe oliepomp en aanzuigbuis
31 mei 2011 om 13:15 #17856093Mooi spul :thumb
31 mei 2011 om 21:06 #17856094Mooi project :thumbup
Maar wat ik me afvroeg, blijft dit een 4×4? Wat kan een tussenbak eigenlijk aan, of hangt er een versterkte onder?Jeroen
1 juni 2011 om 22:52 #17856025Hey,
Hij blijft gewoon 4×4. Wat ie aan kan geen idee, heb bijna 2 jaar rondgereden met 300 pk ging gewoon goed. Geen rare dingen tijdens het verversen van de bak olie. En ik kan je zeggen die bak heeft wel eens flink op zn donder gehad. met 360 a 370 pk is het gewoon met beleid wegtrekken. Zoiezo ga ik er heel rustig mee rijden strax ;). Gaat een Apexi boostcontroller in dus zal 9 van de 10 x wel op low boost rijden!
Groetjes Ram
2 juni 2011 om 07:38 #17856019Ok, das mooi om te horen… wil zelf ook met zo’n 300-320 pk rond gaan rijden met mn vectra 4×4… En ben zo hier en daar al eens aan het rondkijken wat ik hiervoor allemaal nodig heb ;)
Jeroen
2 juni 2011 om 09:12 #17856017Zoiezo die bussen van gema motorsport om het camber van je achterste wielen te kunnen afstellen en het liefst 4 nieuwe banden! er mag tussen de banden voor en achter niet meer als 2mm verschil zitten!!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.