Calibra Turbo 360PK

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 598)
  • Auteur
    Berichten
  • #17856512
    Onderbroekie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2007

      Hij is helemaal niet stil hij kan alleen niet inloggen op zijn telefoon. Zijn reactie komt zeker weten.

      Buiten het forum heeft hij nog een leven.

      #17856513
      astraTD
        Lid sinds:
        9 March 2009

        @hdenisen wrote:

        Wat wordt dit een vervelende en nare topic. Nu ga ik me nog een keer tegen aan bemoeien. Techniek die veel te verduren heeft gaat ook eerder stuk. Niemand stelt hier vragen over de rijstijl v/d bestuurder. Tuurlijk wordt het onderste uit de kan gehaald. Kijk F1, rally, WTCC en ga nog maar even door. Ook die auto’s gaan eerder stuk dan normale straatauto’s ook omdat het veel lichter materiaal is. Hoewel dat vergeleken met vroeger tegenwoordig veel meer kan hebben. Geen wonder dat die Calibra stuk gaat. En dan ook nog garantie krijgen. B/d dealer wordt niets vergoed als men ontdekt dat er als een bezetene met een auto gereden wordt. (in geval van garantie gevallen.) Je mag in je handen knijpen dat je zo behandeld wordt ! Mensen willen van een normale auto een racer maken dat gaat niet zomaar zonder slag of stoot ondanks die talloze aanpassingen, die het er allemaal niet simpeler en betrouwbaarder op maken.

        Dit zijn feiten :thumb :thumb :thumb

        #17856514
        Patrick24
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Jongens nee we weten niet hoe ram er mee heeft gereden.
          Maar neem aan dat hij wel rustig de auto warm rijd.

          En dat verhaal van die spie en dat cillinderwanden steeds glad worden blijft vreemd.

          Volgens mij is het belanrijkste dag beide partijen een oplossing vinden waar ze mee kunnen leven.

          #17856515
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            @Patrick24 wrote:

            Jongens nee we weten niet hoe ram er mee heeft gereden.
            Maar neem aan dat hij wel rustig de auto warm rijd.

            En dat verhaal van die spie en dat cillinderwanden steeds glad worden blijft vreemd.

            Volgens mij is het belanrijkste dag beide partijen een oplossing vinden waar ze mee kunnen leven.

            Heb t net eens doorgelezen
            En dat het voor beide partijen kloten is is wel duidelijk
            Begrijp ook wel de frustraties van beide kanten

            Ik geef zelf geen oordeel want dat vind ik te moeilijk

            Wat ik wel even kwijt wil. Is dat ik als ik rallyastra was
            En ik van plan was om alles voor garantie te doen

            Ik daar toch anders over ging denken als ik alles leez wat er hiero gepost werd

            Van andere kant snap ik ook wel dat je verwacht als je 12rug investeert
            Dat je daar ook wel heel wat voor krijgt.

            Mij lijkt het beter om t forum ff te laten rusten en er zamen t beste van te maken
            Krijg je ook geen 3e4e5e prtijen erbij die de boel opruien

            De boel op het wereld weide web zetten kan altijd nog mocht je der zamen niet uitkunnenkomen ;)

            #17856516
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              @louwe 16 klepper wrote:

              Mij lijkt het beter om t forum ff te laten rusten en er zamen t beste van te maken
              Krijg je ook geen 3e4e5e prtijen erbij die de boel opruien

              De boel op het wereld weide web zetten kan altijd nog mocht je der zamen niet uitkunnenkomen ;)

              Heb me buiten deze discussie gehouden om zo min mogelijk verwarring in dit topic te geven, maar volg het ondertussen nu volledig.

              Ook wij moderators hebben achter de schermen bovenstaande optie besproken om bijvoorbeeld op verzoek van beide partijen het topic even te sluiten zodat zij hier in alle rust tot een oplossing kunnen komen.
              Echter zien wij nu dat dit topic een opening is voor partijen om hun frustratie en mening te kunnen delen zonder dat de er onozele reacties van buitenstaanders het topic verstoren. We hebben dus de optie nog niet voorgelegd aan de beide gedupeerde.

              Voor beide partijen is even vervelend en we hebben hier te maken met 2 gedupeerde die enorme schade hebben opgelopen. Hetzij financieel hetzij in uren.
              Wel bemerkt ik dat beide partijen de schade gedeeltelijk op zich willen nemen, maar voor beide geldt hier uiteraard een grens. Zo heeft de Tuner hier vele malen meer uren aan (uit)besteedt wat waarschijnlijk veel meer heeft gekost dan opgeleverd, en ongetwijfeld zijn niet al deze uren toe te wijzen aan een “garantie”waar de klant recht op zou hebben.
              Ook lees ik dat de klant bereid is om in te leveren. Zo lees ik dat hij een voorstel aan tuner heeft gedaan om 3/4 van het betaalde (€ 12500) terug te ontvangen, waarbij de tuner het blok, en alle door tuner ingebouwde onderdelen mag houden.

              Zelf vindt ik dat beide partijen 50% risico lopen als er motoren worden opgevoerd met onderdelen (onderblok, krukas, enz )die daar van oorsprong niet voor zijn gemaakt. Beide partijen weten dan dondersgoed dat ze het risico op een crash enorm aan het verhogen zijn.
              Zowel de montage als het rijgedrag bepalen hier hoelang het blok het volhoud om het extreme vermogen te kunnen blijven geven, en hoelang het duurt voordat de techniek het laat afweten. Tuner vertrouwd op klant dat hij het blok op de afgesproken manieren hanteert, deze inrijdt zoals het hoort en uitsluitend belast als het aan de door tuner gestelde voorwaarde heeft voldaan ( voldoende opgewarmd, niet onbelast over zijn toeren heen laat lopen, enz)
              Klant vertrouwd echter op een vakkundige montage van de motor, gebruik van meest vertrouwde en hoogwaardige onderdelen en dat tuner het maximale heeft gedaan wat binnen zijn vakgebied mogelijk is om de risico’s van een crash tot een minimum te beperken.

              Een 50% schikking tussen beide partijen lijkt mij hier dan ook de beste oplossing.
              Hoe dit exact ingevuld dient te worden weet ik zo even nog niet, maar hier kunnen beide partijen ongetwijfeld uitkomen.

              Misschien dat er mensen zijn die een passend schikkingsvoorstel kunnen voorrekenen.

              #17856517
              Patrick24
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                @senatorman denk inderdaad dat jou oplossing om het 50 50 te doen misschien wel de beste oplossing is.

                #17856518
                16VCalibra
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2008

                  Stil ben ik niet, als je me vorige post’s had gelezen had je kunnen zien dat ik niet kan inloggen op mijn telefoon. Buiten het forum heb ik ook nog werk en wat vrije tijd, dus ik zit niet te wachten op reacties waar ik gelijk op kan reageren..

                  Rijstijl van de bestuurder meneer hdennisen: Wat je daarmee probeert te zeggen? Geen idee. Ten eerst rijd ik de auto minimaal een kwartier tot 20minuten warm in de zomer, swinters is dat nog langer. Bijna 5 jaar geleden begon ik auto te rijden met mijn xe die ik ook altijd netjes warm heb gerede. Heb ik een jaar lang mee lopen knallen zonder dat er iets stuk aan ging. Goed is maar 150 pk. Maar ja die had ook veel te verduren.. Wat is er allemaal van lichter materiaal aan mijn auto/motor dan?? Enige wat ik zo kan bedenken zijn de zuigers.

                  Als jij niet weet of ik als een bezetene rijd of niet dan moet je ook niet komen praten want je kent me helemaal niet. Weet niet wat jij voor auto rijd maargoed. En eerlijk is eerlijk jij zou ook geen 12000 euro betalen om een motor mee te laten bouwen om ermee te kakken.. Af en toe wil je het vermogen gebruiken. Ik zie niet wat daar mis mee is of zou kunnen zijn aangezien ik de motor als een parel behandel en heb behandeld.. Altijd de duurste van de duurste onderdelen en op tijd ook. Een racer kan ik het niet noemen want ik rijd er tot slot geen circuit mee. Wat ik nog steeds ook sneu vind is dat toen ik de motor liet bouwen er werd gezegd dat het een 450PK BULLIT PROOF MOTORBLOK zou zijn met deze specs.. Ik ziet het, een pakje boter zou er nog doorheen gaan pfff..

                  @hdenisen wrote:

                  Wat wordt dit een vervelende en nare topic. Nu ga ik me nog een keer tegen aan bemoeien. Techniek die veel te verduren heeft gaat ook eerder stuk. Niemand stelt hier vragen over de rijstijl v/d bestuurder. Tuurlijk wordt het onderste uit de kan gehaald. Kijk F1, rally, WTCC en ga nog maar even door. Ook die auto’s gaan eerder stuk dan normale straatauto’s ook omdat het veel lichter materiaal is. Hoewel dat vergeleken met vroeger tegenwoordig veel meer kan hebben. Geen wonder dat die Calibra stuk gaat. En dan ook nog garantie krijgen. B/d dealer wordt niets vergoed als men ontdekt dat er als een bezetene met een auto gereden wordt. (in geval van garantie gevallen.) Je mag in je handen knijpen dat je zo behandeld wordt ! Mensen willen van een normale auto een racer maken dat gaat niet zomaar zonder slag of stoot ondanks die talloze aanpassingen, die het er allemaal niet simpeler en betrouwbaarder op maken.

                  #17856519
                  hdenisen
                    Lid sinds:
                    29 May 2012

                    Ik heb het niet over warm lopen, dat weet iemand nog met een corsa, met alle respect. Met 360Ps ga
                    je niet 100 rijden en netjes het bochtje om en weet ik wat allemaal nog meer. Ik heb vaak genoeg gezien hoe auto’s behandeld worden op meetings en mn daar in Lburg op eoa circuit. En dan nog met straatauto’s. Om maar te zwijgen wat er uitgespookt wordt met opgevoerde gevallen. Heb n normale turbo met 204Ps helemaal origineel, v/d 1e tot de laatste schroef met 130Tkm. En zelfs dan voel je al hoe de vorige eigenaar er mee omgegaan is. Mn. bak en versnellingspook hoes, die is totaal doorgesleten van het vele schakelen. Dat is nou eenmaal kicken. Mijn standaard turbo rijdt 1:10/12 en rijd ik 100. En trek op tot max 2000toeren. Als ik even doortrek in 6 ja dan wordt het een op 6. Inderdaad als ik flink gas geef met optrekken, remmen, en weer opschakelen tot 6000toeren dan wordt het 1 op 5/6. En jij beweert dat je 1/10-12 rijdt ?! ja constant even o/d snelweg 100Km/uur. Als ik dat doe rijdt ik 1:15. Dus dat verhaal is ook totaal uit de lucht gegrepen. En zo zet ik bij alle (opgeblazen) verhalen hier mijn zeer grote vraagtekens. En wordt het een topic van uitdagen en zaken opreutelen. Of een wedstrijd hoe krijg ik mijn langste topic. Oja af en toe vermogen gebruiken, dan gaat het niet stuk, voor af en toe 12 neertellen ?! Tuurlijk hoop ik dat alles goed komt, maar enige zelfreflectie is op zn plaats. Je wilt iets uitzonderlijks, wat men ook niet dagelijks bouwt en al met al is en blijft het een aparte en moeilijke zaak.

                    #17856520
                    16VCalibra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 July 2008

                      Om onduidelijkheden te voorkomen zal ik reageren op het bericht van Niels..

                      @rallyastra wrote:

                      Nog even een reactie van mijn kant. Garantie op tuning geven doet bijna geen enkel bedrijf. Ik geef garantie dat alles goed in elkaar is gezet, er zijn bepaalde dingen die niet zomaar stuk mogen gaan.

                      De motor is dus niet goed in elkaar gezet, althans de krukaspoulie want anders zou de spie nooit afbreken. Zelfs opel monteurs en andere mensen die ik heb gesproken met ervaring met deze motoren, zoals zelfs klasen, botter, en een opel monteur die ik ken, zeggen allemaal dat het komt doordat ie niet goed vast heeft gezeten voor de zoveelste keer..

                      Kleprubbers hebben een keer gelekt, oke mag niet voorkomen ook niet bij een getunde motor.


                      Correctie, de kleprubbers hebben tot 2 x toe gelekt!!!

                      Ik laat mijn motoren reviseren bij de Twense motor revisie, bedrijf heeft al meer dan 50 jaar ervaring en die weten echt wel waar ze mee bezig zijn.

                      Ze weten blijkbaar helemaal niet waar ze mee bezig zijn. Daarom lekken de kleprubbers tot 2 x toe. Ik vraag me af ook jij zegt dat de krukas er niet uit is geweest om de wanden te honen bij jouw aan de zaak toen de wanden de eerste x glad waren gedaaan. Zat de krukas er nog in dan en alleen de zuigers eruit? Dat lijkt mij niet aannemelijk omdat er dan alleen stukjes ijzer de motor in komen.. Dan is het op een beun manier gedaan

                      Wat het olie verbruik betreft. Probleem zit hem hier gewoon in dat de cilinderwanden nu weer glad zijn geworden. De eerste keer was na een kilometertje of 2/3000, cilinderwanden worden niet zomaar glad. Ik heb nu meerdere bedrijven gevraagd o.a. Twense motoren revisie, Overijsselse motoren revisie, Zomer motorentechniek, Bosch tuning en Freddy Cane en allemaal komen ze met de conclusie dat het aan de afstelling ligt.

                      Nu komt mijn kers op de taart. Ik heb 1 minuut geleden contact gehad met ja ja Freddy Cane. Ook ik heb em de vraag gesteld hoe die cilinderwanden na twee keer glad kunnen worden. Daarbij heb ik hem OOK verteld watvoor zuigers erin zitten wat door Niels niet is verteld (want dat heb ik nagevraagd of er iemand had gebeld toen zij die ja, maar hij zij dat er niet bij is verteld watvoor zuigers erin zaten).. Hij vertelde me dus net zoals klasen, dat die zuigerveren overmaats zijn en dat die door de tuner op maar gemaakt moet worden PER CILINDER. Buiten dat heb ik ook gevraagd of het kan komen doordat die te rijk stond. Zijn antwoord was ja, MAAR dan zou de motor warm of koud zwart moeten roken door teveel benzine omdat er benzine op de zuiger blijft liggen en het niet verbrand of kan verbranden omdat die te rijk staat… Hij vertelde mij ook uit kennis dat de zuiger in het midden van het motor het hardst gaat en dat waarschijnlijk de cilinder in het midden breder is dan boven en onder.. Ook heb ik hem verteld over hoe het de eerste x dat de cilinderwanden glad waren is gedaan.. Hij zij dat het eigenlijk niet mocht, en dat er opnieuw geboord en gehoond zou hadden moeten worden met overmaatse zuigers…… Wat Botter mij ook al had verteld.. De sporen die op de zuiger te zien zijn komt dus door het spul wat vrij komt van de wanden wat dus gaat vreten tussen de wand en zuigers..

                      Toen vroeg ik Freddy hoe de spie op de krukaspoelie kan afbreken. Hij zij ook doordat die bout los is gaan komen. Hij zij dat het vermogen van een motor de spie niet kan doen laten afbreken.. Voor de mensen die Freddy Cane niet kennen, hij is een bekende motorenbouwer waar geen enkel slecht verhaal op het internet over terug te vinden is..

                      Cilinderwanden kunnen namelijk niet na die kilometers glad zijn. Motor heeft mineraal olie gehad in de inloop periode. Daarnaast zie je dat de zuigers ook zijn begonnen met vreten. Een vretende zuiger heeft als oorzaak warmte, dat kan komen door teveel of te weinig brandstof.

                      Ook hier correctie: Toen de motor in elkaar werd gezet was er uiteraard ingelopen op mineraal olie. Toen de wanden de eerste x glad waren is er gehoond, nieuwe zuigerveren erop en de 10w60 olie er weer in die erin zat.. Zuigerveren zijn beide keren gewoon zo gemonteerd zonder op maat te maken of niet goed op maat gemaakt..

                      Koppakking is er 2x door gegaan, en nog wel een versterkte cometic koppakking. Nu hoorde ik al van meerdere mensen dat er problemen waren met Cometic koppakking. Uiteraard bij de leverancier niets van bekend en uiteraard ook geen garantie. Ik heb tot nu toe alles nog onder garantie vervangen. En ik vind de hele situatie ook erg vervelend. Ik doe ook wel liever iets anders met mijn tijd.

                      Dat vind ik een pluspunt, vind ik ook klantvriendelijk van je :thumb Maar voor 12000 euro vind ik tog dat ik een paar keer terug zou mogen komen kosteloos!

                      Ik wil dit wel oplossen, maar ik heb ook mijn limiet ik ga geen dingen onder garantie repareren waarvan ik geen schuld heb. Dat de spie in de poulie is gebroken is heel erg vervelend, maar hoe kan ik garantie geven op een onderdeel dat origineel van de motor is? meer dan 15 jaar our is en oorspronkelijk niet gemaakt voor bijna 400pk. Ja in de meeste gevallen gaat het goed, maar alles wat mechanisch is kan stuk gaan.

                      Onderdeel is inderdaad origineel maar het gaat niet om de onderdeel maar dus om de montage wat gewoon niet goed is gedaan en dat is gedaan door jouw, dus verwacht ik daar uiteraard garantie op.. Nogmaals ook Freddy Cane zij dat het breken van de spie en het vermogen wat het levert totaal los van elkaar staat. Ik heb em verteld dat mijn motor 385pk doet, maar dat deed em niks omdat die ervan overtuigd is dat het vermogen nogmaals niets met het breken van de spie te maken heeft!!! Buiten dat zij die dat alles ook uitgewogen moest worden, weet alleen niet of dat is gedaan.

                      De motor is denk ik nu 1.5 jaar geleden gereviseerd, toen is de krukaspoulie met locktite en 250nm + 50 graden vastgezet. Daarna is deze nooit meer verwijderd, is ook niet nodig want de riem kun je ook zo monteren. Auto heeft 2x op een testbank gestaan, als die bout niet heeft vastgezeten was die al veel eerder losgelopen.

                      Motor is 13 maanden geleden gereviseerd terug gegaan naar mij. Jij kijkt volgens mij naar de tijd wanneer ik de auto naar je bracht, maar nadat ik de auto terug had waren er ook weer 5 maaanden voorbij. Als ik die rekensom aanhoud kom ik ook uit op anderhalf jaar. Maar het is dus gewoon 13 maanden :thumb . Nogmaals de vraag hoe zijn die wanden gehoond dan toen ddie wanden glad waren geworden? Lijkt mij tog egt dat alles eruit moest? Zo dat de cilinders helemaal leeg zijn? Als de krukas er nog in heeft gelegen dat is dat een beunbedrijf..

                      Hoe dan ook, cilinderkop ligt alweer bij de revisie voor nieuwe geleiders. Ik ben echt niet te beroerd om te helpen, ik heb nog genoeg kleppen en onderdelen liggen dus die ben ik dan nog wel bereid om weg te geven.

                      Nou hartstikke bedankt joh! :wors

                      Maar ik KAN op een brekende spie geen garantie geven. Iedereen kan hier wel hard lopen roepen dat ik vanalles moet, maar bel het gemiddelde bedrijf maar eens op en vraag of je garantie krijgt als je het dubbele motor vermogen hebt en na 1,5 jaar breekt er een spie af. Niemand maar ook niemand zal je hier garantie op geven.

                      Natuurlijk niet, kunnen en willen zijn 2 aparte dingen. En buiten dat, als ik al die ruggen verdiend zou hebben zou ik ze oook niet zo makkelijk weer willen verliezen ;) . Eerlijk is eerlijk, krijg ik ook door steeds meer mensen bevestigd behalve door dhz, de spie kan niet breken door teveel vermogen maar door montage king:

                      Als ik af laat wachten op mijn reactie dan kan ik nogmaals niet reageren via mijn telefoon. Laat dat duidelijk zijn! Graag heb ik ook dat dit topic gewoon open blijft ;) Ik doe hier alleen mn verhaal en dat moet kunnen vind ik!

                      Nu zeg ik AMEN!

                      Fijne dag allemaal,

                      Groetjes Ram

                      #17856521
                      hdenisen
                        Lid sinds:
                        29 May 2012

                        4 of 5 partijen ? Iedereen mag toch reageren, al zijn het er 10. Maar ik houd het echt voor gezien, want het wordt anders een eindeloze discussie met constant woord en wederwoord. Natuurlijk mag iedereen een mening hebben, die wil ik niemand ontzeggen, maar het houdt gewoon een keer op, zonder dat ik mij wil onttrekken van datgene wat ik geschreven heb.

                        #17856522
                        16VCalibra
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 July 2008

                          Ik vind het zo geweldig om op jouw in te gaan he hahaha!!

                          @hdenisen wrote:

                          Ik heb het niet over warm lopen, dat weet iemand nog met een corsa, met alle respect. Met 360Ps ga
                          je niet 100 rijden en netjes het bochtje om en weet ik wat allemaal nog meer.

                          Ik zal wel 100 moeten rijden want dat mag je hier vaak in nederland. Ten tweede ken jij mijn auto niet, ALS je die zou kennen zou je zeggen wat een dikke bak. Is ook te zien Als ik op meetings ben krijg ik veel b ekijks en complimenten, want JA ik ben ook zuinig op mijn auto. Dat kan iedere mochool wel concluderen. Buiten dat ken jij mij niet persoonlijk dus ik vind dat jij daar ook geen recht over hebt iom daar uitspraak over te doen!

                          Ik heb vaak genoeg gezien hoe auto’s behandeld worden op meetings en mn daar in Lburg op eoa circuit. En dan nog met straatauto’s. Om maar te zwijgen wat er uitgespookt wordt met opgevoerde gevallen. Heb n normale turbo met 204Ps helemaal origineel, v/d 1e tot de laatste schroef met 130Tkm. En zelfs dan voel je al hoe de vorige eigenaar er mee omgegaan is. Mn. bak en versnellingspook hoes, die is totaal doorgesleten van het vele schakelen.

                          Wie weet is die turbotje wel veel stadsverkeer mee gereden dat moet je ook veel schakelen. Als die je niet bevalt moet je het onderhouden zoals ik , en anders lekker de deur uit, hebbie ookj niks meer te klagen. Maak desnoods je eigen topic aan met je auto, zou ik leuk vinden als mede turborijder ;)

                          Dat is nou eenmaal kicken. Mijn standaard turbo rijdt 1:10/12 en rijd ik 100. En trek op tot max 2000toeren. Als ik even doortrek in 6 ja dan wordt het een op 6. Inderdaad als ik flink gas geef met optrekken, remmen, en weer opschakelen tot 6000toeren dan wordt het 1 op 5/6. En jij beweert dat je 1/10-12 rijdt ?! ja constant even o/d snelweg 100Km/uur. Als ik dat doe rijdt ik 1:15. Dus dat verhaal is ook totaal uit de lucht gegrepen.

                          Je hoeft geen gebruiksaanwijzing te geven over hoe je er mee rijd of wat. Eindconclusie is dat ik met snelweg, en stad en af en toe volgas gemiddeld 1 op 10 tot 1 op 12 kan rijden..Dus mijn verhaal is niet uit de lucht gegrepen maar het is gewoon een feit. Botter rijd ook zo een 1 op 10 gemiddeld met zn kadett en die rijd ook niet altijd als een opoe netjes 50 of 100 :ass

                          En zo zet ik bij alle (opgeblazen) verhalen hier mijn zeer grote vraagtekens. En wordt het een topic van uitdagen en zaken opreutelen. Of een wedstrijd hoe krijg ik mijn langste topic. Oja af en toe vermogen gebruiken, dan gaat het niet stuk, voor af en toe 12 neertellen ?! Tuurlijk hoop ik dat alles goed komt, maar enige zelfreflectie is op zn plaats. Je wilt iets uitzonderlijks, wat men ook niet dagelijks bouwt en al met al is en blijft het een aparte en moeilijke zaak.

                          Als je graag vraagtekens zet kan je beter bij de recherche gaan werken. Misschien kun je ze dan ook oplossen!? Wedstrijd voor langste topic haha.. Als jij zo doorgaat gaat ik em winnen! Wat is de prijs? eem nieuwe let met de specs van de huidige motor!? Ik vind dat als er gezegd word dat het een bullitproof blok word met deze specs die het ook zou moeten kunnen uithouden..

                          #17856523
                          16VCalibra
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 July 2008

                            Klopt dat is het nu al dus tjaa. Ik heb overal antwoord op terug en dat is omdat ik weet dat ik sterk sta ;)

                            @hdenisen wrote:

                            4 of 5 partijen ? Iedereen mag toch reageren, al zijn het er 10. Maar ik houd het echt voor gezien, want het wordt anders een eindeloze discussie met constant woord en wederwoord. Natuurlijk mag iedereen een mening hebben, die wil ik niemand ontzeggen, maar het houdt gewoon een keer op, zonder dat ik mij wil onttrekken van datgene wat ik geschreven heb.

                            #17856524
                            syl-astra
                              Lid sinds:
                              3 October 2007

                              Beste allemaal,

                              Nadat mn 4×4 is stuk gegaan heb ik de verdeelbak eraf laten halen en een sper in de bak laten bouwen. Nou heb ik wat sprintjes getrokken maar ik was gewoon nergens omdat ik het vermogen niet de weg op kreeg….

                              Groetjes Ram

                              Normaal optrekken doe ik wel met een Corsa 1.4 ofzo.. Ik rij geen 400 pk auto om er als een opoe mee te rijden want dan kon ik idd een corsa 1.4 kopen :jerry

                              Trok ook in zn 2 volgas weg maar dan blijf ik ook staan :jerry



                              zo even wat stukken tekst opgezocht wat je zelf gepost hebt ram
                              en in de 2 optrekken met zoveel vermogen vind je koppeling niet leuk hoor
                              zeg het maar even voordat je gaat klagen bij niels dat de koppeling stuk is
                              en was de auto al ingelopen toen je die sprintjes ging maken ??

                              kijk maar wat een iedere met deze info doet maar staat gewoon op dit forum :agent

                              #17856525
                              freek corsa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 December 2004

                                Ik heb me lang niet bemoeit met dit verhaal, maar nu worden er veel dingen geroepen die niet met dit verhaal te maken hebben.
                                Ik doe aan dragracen met een Corsa A C20NE-Turbo, die koppeling heeft daar geen moeite mee en heeft ok niets met de spie te maken.
                                Ik heb nog geen spie kapot gehad, maar ik snap ook niet hoe dit heeft kunnen gebeuren.
                                Als Niels zegt dat de bout niet los is geweest nadat hij hem op moment heeft aangedraaid, dan weet ik ook niet waardoor hij kapot gegaan is.
                                Ik doe extreem ruig met origineel Opel materiaal en het gaat echt niet snel kapot.

                                #17856526
                                2000
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Voor zover hethet nog mogelijk is: graag on topic.

                                  #17856527
                                  16VCalibra
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 July 2008

                                    Die stukken heb ik idd gepost ja. Maar wat heeft dat met dit verhaal te maken? Ik klaag niet over mn koppeling hoor die doet t nog even goed.. En waarom zou het erg zijn als ik in zn 2 volgas wegtrek. In zn 1 wegtrekken volgas is ook nooit goed. Nja slecht kan het ook niet altijd zijn tenzij je em verbrand maar slijten doet ie zeker sneller ja.

                                    Als je het topic doorgelezen zou hebben had je kunnen lezen dat de auto al door 2 tuners is afgesteld. Dusja de motor is al ingelopen, anders had die ook nooit afgesteld kunnen worden.

                                    Wat iedereen doet met die info moeten zij weten. Ik heb nooit geklaagd over de koppeling dus jouw commentaar is een beetje ongepast.

                                    @syl-astra wrote:

                                    Beste allemaal,

                                    Nadat mn 4×4 is stuk gegaan heb ik de verdeelbak eraf laten halen en een sper in de bak laten bouwen. Nou heb ik wat sprintjes getrokken maar ik was gewoon nergens omdat ik het vermogen niet de weg op kreeg….

                                    Groetjes Ram

                                    Normaal optrekken doe ik wel met een Corsa 1.4 ofzo.. Ik rij geen 400 pk auto om er als een opoe mee te rijden want dan kon ik idd een corsa 1.4 kopen :jerry

                                    Trok ook in zn 2 volgas weg maar dan blijf ik ook staan :jerry



                                    zo even wat stukken tekst opgezocht wat je zelf gepost hebt ram
                                    en in de 2 optrekken met zoveel vermogen vind je koppeling niet leuk hoor
                                    zeg het maar even voordat je gaat klagen bij niels dat de koppeling stuk is
                                    en was de auto al ingelopen toen je die sprintjes ging maken ??

                                    kijk maar wat een iedere met deze info doet maar staat gewoon op dit forum :agent

                                    #17856528
                                    16VCalibra
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 July 2008

                                      Ach Freek er zitten tog altijd mensen tussen die het beter weten.. Gewoon laten praten.. Die krukas zal er in maart tog egt uit geweest moeten zijn denk ik, anders kan je niet “netjes” honen. Maargoed ik heb daar niet bij gestaan op dat moment..

                                      @freek corsa wrote:

                                      Ik heb me lang niet bemoeit met dit verhaal, maar nu worden er veel dingen geroepen die niet met dit verhaal te maken hebben.
                                      Ik doe aan dragracen met een Corsa A C20NE-Turbo, die koppeling heeft daar geen moeite mee en heeft ok niets met de spie te maken.
                                      Ik heb nog geen spie kapot gehad, maar ik snap ook niet hoe dit heeft kunnen gebeuren.
                                      Als Niels zegt dat de bout niet los is geweest nadat hij hem op moment heeft aangedraaid, dan weet ik ook niet waardoor hij kapot gegaan is.
                                      Ik doe extreem ruig met origineel Opel materiaal en het gaat echt niet snel kapot.

                                      #17856529
                                      16VCalibra
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 July 2008

                                        Ik wil zeker niet brutaal overkomen hoor voordat je het gaat denken haha :D Maar we zeggen tog niks wat off topic is?? Tenminste ik en Freek niet..

                                        @2000 wrote:

                                        Voor zover hethet nog mogelijk is: graag on topic.

                                        #17856530
                                        16VCalibra
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 July 2008

                                          Waar ik nu dus vooral mee zit is dat ik egt een slecht gevoel heb bij deze motor. Freddy Cane zij vanmorgen al dat wanneer de cilinderwanden voor de eerste keer al glad waren geworden, er opnieuw geboord en gehoond moest worden met de eerstvolgende overmaatse zuigers.. Nu wordt er voor de 2e keer gehoond met dezelfde zuigers.. Dat kan nooit goed zijn. Nogmaals Freddy weet zeker wel waar die over praat!

                                          #17856531
                                          mrp-tech2
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 September 2009

                                            IK zou graag een bijdrage leveren in de discussie :argue :argue
                                            Maar ik hou het bij ram succes te wensen met het verdere verloop

                                            grtz

                                            #17856532
                                            16VCalibra
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 July 2008

                                              Wat mij betreft mag je, zolang het maar wel ontopic is wat de moderaters en ik graag hebben :D

                                              #17856533
                                              16v kadett c
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                2 January 2010

                                                laat hem gewoon een ander onderblok opbouwen dan weet je zeker dat die goed is
                                                wand nu ga je al rijden met het gevoel als ik keer gas geef kan het wel eens de laats keer zijn

                                                #17856534
                                                Jo1
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  15 September 2004

                                                  @16v kadett c wrote:

                                                  laat hem gewoon een ander onderblok opbouwen dan weet je zeker dat die goed is
                                                  wand nu ga je al rijden met het gevoel als ik keer gas geef kan het wel eens de laats keer zijn

                                                  Hoezo weet je dan zeker dat het dan wel goed is?
                                                  ‘t zijn toch allemaal blokken van 20jr oud?
                                                  Begrijp zowiezo niet dat jullie daar zoveel geld in pompen.
                                                  Zo’n onderbouw moet je nieuw kopen, als je toch veel hebt te besteden.

                                                  #17856535
                                                  Haasje17
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    8 September 2009

                                                    Onderblok van de moderne leh met c20let kop is hetzelfde en dan heb je bijna een nieuwe?
                                                    Maar eeh het opbouwen van een blok al is het 20 jaar oud en goed gereviseerd is het als nieuw.
                                                    Of zelfs beter dan nieuw dus dat mag het probleem niet zijn.

                                                    Als de cylinderwnaden glad zijn laat hem dan gewoon opnieuw boren en honen en doe er overmaats zuigers in.
                                                    Bij voorkeur bij een ander revisie bedrijf om te voorkomen dat je dit nog eens hebt. Van te rijk of te arm lopen kunen ze in dit aantal kilometers echt niet zo snel glad worden als het goed is gebeurd.

                                                    #17856536
                                                    16v kadett c
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      2 January 2010

                                                      @Haasje17 wrote:

                                                      Onderblok van de moderne leh met c20let kop is hetzelfde en dan heb je bijna een nieuwe?
                                                      Maar eeh het opbouwen van een blok al is het 20 jaar oud en goed gereviseerd is het als nieuw.
                                                      Of zelfs beter dan nieuw dus dat mag het probleem niet zijn.

                                                      Als de cylinderwnaden glad zijn laat hem dan gewoon opnieuw boren en honen en doe er overmaats zuigers in.
                                                      Bij voorkeur bij een ander revisie bedrijf om te voorkomen dat je dit nog eens hebt. Van te rijk of te arm lopen kunen ze in dit aantal kilometers echt niet zo snel glad worden als het goed is gebeurd.

                                                      weet niet als je het helle topic heb gelezen maar zitten al overmaat zuigers in wisco is al 86,5
                                                      het houd ook een keer op met boren en honen toen het blok in elkaar is gezet had deze 0km gelopen dus was die nieuw en als je nu al de zuiger hoort als die koud is denk ik dat het boren van het carter niet veel zin heeft

                                                      en als de injectors blijven inspuiten kan de clinderwand ook schoon spoelen van olie kan die ook glad worden of dat de zuiger veren van wisco niet op maat zijn gemaakt wat in de beschrijving staat

                                                    25 berichten aan het bekijken - 501 tot 525 (van in totaal 598)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.