Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra Turbo 360PK
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2012 om 08:03 #17856487
@16VCalibra wrote:
RISL: Hoevaak zou jij een monteur een kans geven om het te repareren nadat je 12700 betaald hebt..?? Ik zal je eerlijk zeggen ik heb geen vertrouwen meer in die motor, had ik al niet nadat die cilinders opnieuw lichtjes gehoond waren.. Ik zit eraan te denken om egt mijn geld terug te vragen, en dan niet eens alles. Laat ik daar een blok van bouwen. Begin ik helemaal opnieuw maar dan heb ik er wel een goed gevoel bij..
Dan moet je dat gewoon doen :thumb
@16VCalibra wrote:
Ik weet niet waarom giuliettaevo niet meer zou mogen reageren want in mijn ogen heeft die volkomen gelijk (EN NIET OMDAT HIJ MIJN KANT KIEST)
Ik zeg niet dat het niet mag. Maar om nou te zeggen dat het prettig is voor de voortgang van zaken? En om nou om de drie tot vier posts een post te lezen die herhaalt wordt, terwijl die persoon er NIETS mee te maken heeft, dat begint vervelend te worden.
Dus vandaar mijn VERZOEK aan IEDEREEN (dus niet alleen aan guilettaevo) om daar mee op te houden.26 september 2012 om 08:07 #17856488@RISL wrote:
@giuliettaevo wrote:
Helemaal niks, ken hem niet persoonlijk en heb nog nooit iets bij zijn garage ( of een ander) laten doen. Maar zie ook het vectra turbo topic..
Dan lijkt het me verstandig dat je je vanaf nu niet meer in dit topic post, als je er toch niks mee te maken hebt en de boel alleen maar opstookt.
Bij deze het verzoek aan IEDEREEN om Niels de kans te geven om zijn werk te herstellen en dit topic weer te laten gaan over de auto met posts van Niels, de eigenaar van de auto en eventueel vragen over de techniek.
Dat de eigenaar van de auto een probleem heeft met Niels is al vervelend voor beiden, maar ze kunnen het beiden prima af zonder iedereen die zich er mee bemoeit.
Zal ik dan ook even een duit in het zakje doen wat ik zelden doe, WTF heeft dit met opstoken te maken het is een volledig terechte opmerking dat als iemand die iets belooft wat van zich laat horen als hij of zij te laat is of de opmerkingmaker er iets mee te maken heeft of niet :wtf
Die kans waar jij het over hebt is VIER keer gegeven in totaal dan zou het als moderator zijnde gepast zijn om de discussie zijn beheerste normale gang te laten gaan ipv hem de kop in te drukken want zo laat je het in je bewoordingen wel over komen.
Zeg dan bijvoorbeeld zoiets van “mensen iedereen heeft een kans gehad zijn zegje te doen laten we nu de verdere gang van zaken afwachten”.26 september 2012 om 09:08 #17856489Ik probeer de discussie helemaal niet de kop in te drukken, ik probeer ‘m een beetje tot rust te brengen.
En volgens mij hebben de posts van guillettaevo en anderen alles met opstoken te maken (of dat nu bewust is of niet), aangezien zij als buitenstaander in deze situatie blijven posten.
Nogmaals het verzoek aan IEDEREEN om dit topic weer te laten gaan over de auto met posts van Niels, de eigenaar van de auto en eventueel vragen over de techniek.
Dat de eigenaar van de auto een probleem heeft met Niels is al vervelend voor beiden, maar ze kunnen het beiden prima af zonder iedereen die zich er mee bemoeit.
26 september 2012 om 16:35 #17856490Nou zie ik al een hele hoop keren mijn naam staan terwijl ik toch al echt aangegeven had me er niet meer tegenaan te bemoeien. :hmmz Ook de reden van mijn bemoeienis heb ik al meerdere keren gemeld. Misschien iets beter lezen voor men oordeelt?
Het probleem met zo’n ‘verzoek’ is dat het meer overkomt als een doofpotaffaire en die hebben we al genoeg hier in NL. ;) Vooral aangezien de andere partij hier volgens mij ook nog eens een sponsor is komt het dan over alsof er geprobeerd wordt het negatieve commentaar een beetje weg te houden.
26 september 2012 om 17:49 #17856491@giuliettaevo: You got PM
26 september 2012 om 18:14 #17856492dan zal botter wel een helle doos spietjes hebben :wub :wub :wub :wub :wub
26 september 2012 om 18:32 #17856493Ik heb een krukas zonder spietje …!?
Waar spietsje normaal zit is dan 3-4 cm gewoon masief kokertje over de gehele lengte …
schuift gewoon de hele krukaspoulie over heen . :jerry :jerry26 september 2012 om 18:40 #17856494kan melden dat spietjes op een x16sz ook kunnen breken
alleen dan heb je geen schade ;)
hopelijk zien we snel weer een tevreden Callibra rijder :D26 september 2012 om 19:58 #17856495Want?? Ik snap niet helemaal wat je ermee bedoeld…?
@16v kadett c wrote:
dan zal botter wel een helle doos spietjes hebben :wub :wub :wub :wub :wub
26 september 2012 om 20:06 #17856496Vandaag dus te horen gekregen dat ook de geleiders stuk zijn. Om half 1 heb ik het laatst van hem gehoord. De kop zou gewassen worden om te kijken of er een nieuwe kop op moest of deze er nog mee door kon. Je raad t al, heb niks meer gehoord :swear .. De turbo is nog goed zij die. Nu komt het leuke! De cilinderwanden zijn weer glad! De eerste keer toen dit het geval was was er 1 optie en dat was dat de motor te rijk stond waardoor door het benzine de olie weg werd gespoeld van de wanden en er zo geen smering weer was.. Nou goed dit zou de schuld zijn van Vmax want die zouden em dus te rijk hebben afgesteld.. Na een hoop geouwehoer is alles toch onder garantie gedaan.
Nuuu zijn de cilinderwanden weer glad, 2 opties volgens Niels.
1. Weer te rijk afgesteld (lijkt mij niet dat Vmax en Klasen aan het prutsen zijn maar oké)
2. De wanden zijn na de eerste x te grof gehoond.Ik weet het niet maar niels gaat dus proberen om de motor opnieuw te laten honen onder garantie.. Me vertrouwen was bij de eerste keer honen al weg nu dus helemaal.. Dit verklaart het roetzwarte rook bij koude start, de cilinderwanden zijn net spiegels.. De kleprubbers hebben het dit x wel uitgehouden. De voorgaande 2 keren niet..
De zuigers gaan er ook uit om nagemeten te worden.. Dus neem aan dat er weer nieuwe zuigerveren in moeten en weer inrijden op mineraal olie?!?
Groetjes Ram
26 september 2012 om 20:13 #17856497@16VCalibra wrote:
Want?? Ik snap niet helemaal wat je ermee bedoeld…?
@16v kadett c wrote:
dan zal botter wel een helle doos spietjes hebben :wub :wub :wub :wub :wub
als dat spietje zou breken door het vermogen
een vriend van me heeft nog een turbo onderblok ligen als je intrese hebt hoor ik het wel
26 september 2012 om 20:19 #17856498Ik dacht dat je het op een andere manier bedoelde hehe.. Dan zal die ook wel 5 dozen met nieuwe kleppen moeten hebben liggen.. Wat moet dat onderblok kosten?
26 september 2012 om 20:30 #17856499250 met zuigers krukas karterpan en onderblok
27 september 2012 om 16:12 #17856500wat halen zeg dat het complete blok nu weer uit elkaar moet :vertag
en die kale cilinderwanden blijft toch een mega raar verhaal.
aan Klasen zal het niet liggen denk ik hoor :thumb27 september 2012 om 16:42 #17856501poe wat een verhaal zonder eind, sneu dit voor beide partijen.
27 september 2012 om 18:40 #17856502het blok word dus wel weer gemaakt begrijp ik?
en dus geen andere motor?27 september 2012 om 19:23 #17856503Het blok gaat weeer gemaakt worden ja.. Vraag me niet hoe. Ding blijft opgelapt worden.. Vandaag wederom niks gehoord dus stand van zaken: Onbekend… Lijkt me ook sterk dat klasen en vmax t niet goed hebben gedaan waardoor die te rijk gelopen zou hebben.. 4 weken geleden had niels zlet pakkingen ertussen gedaan, waren ze toen al niet glad vraag ik me af??
28 september 2012 om 10:55 #17856504Nog even een reactie van mijn kant. Garantie op tuning geven doet bijna geen enkel bedrijf. Ik geef garantie dat alles goed in elkaar is gezet, er zijn bepaalde dingen die niet zomaar stuk mogen gaan. Kleprubbers hebben een keer gelekt, oke mag niet voorkomen ook niet bij een getunde motor. Ik laat mijn motoren reviseren bij de Twense motor revisie, bedrijf heeft al meer dan 50 jaar ervaring en die weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Wat het olie verbruik betreft. Probleem zit hem hier gewoon in dat de cilinderwanden nu weer glad zijn geworden. De eerste keer was na een kilometertje of 2/3000, cilinderwanden worden niet zomaar glad. Ik heb nu meerdere bedrijven gevraagd o.a. Twense motoren revisie, Overijsselse motoren revisie, Zomer motorentechniek, Bosch tuning en Freddy Cane en allemaal komen ze met de conclusie dat het aan de afstelling ligt. Cilinderwanden kunnen namelijk niet na die kilometers glad zijn. Motor heeft mineraal olie gehad in de inloop periode. Daarnaast zie je dat de zuigers ook zijn begonnen met vreten. Een vretende zuiger heeft als oorzaak warmte, dat kan komen door teveel of te weinig brandstof.
Koppakking is er 2x door gegaan, en nog wel een versterkte cometic koppakking. Nu hoorde ik al van meerdere mensen dat er problemen waren met Cometic koppakking. Uiteraard bij de leverancier niets van bekend en uiteraard ook geen garantie. Ik heb tot nu toe alles nog onder garantie vervangen. En ik vind de hele situatie ook erg vervelend. Ik doe ook wel liever iets anders met mijn tijd. Ik wil dit wel oplossen, maar ik heb ook mijn limiet ik ga geen dingen onder garantie repareren waarvan ik geen schuld heb. Dat de spie in de poulie is gebroken is heel erg vervelend, maar hoe kan ik garantie geven op een onderdeel dat origineel van de motor is? meer dan 15 jaar our is en oorspronkelijk niet gemaakt voor bijna 400pk. Ja in de meeste gevallen gaat het goed, maar alles wat mechanisch is kan stuk gaan. De motor is denk ik nu 1.5 jaar geleden gereviseerd, toen is de krukaspoulie met locktite en 250nm + 50 graden vastgezet. Daarna is deze nooit meer verwijderd, is ook niet nodig want de riem kun je ook zo monteren. Auto heeft 2x op een testbank gestaan, als die bout niet heeft vastgezeten was die al veel eerder losgelopen.
Hoe dan ook, cilinderkop ligt alweer bij de revisie voor nieuwe geleiders. Ik ben echt niet te beroerd om te helpen, ik heb nog genoeg kleppen en onderdelen liggen dus die ben ik dan nog wel bereid om weg te geven. Maar ik KAN op een brekende spie geen garantie geven. Iedereen kan hier wel hard lopen roepen dat ik vanalles moet, maar bel het gemiddelde bedrijf maar eens op en vraag of je garantie krijgt als je het dubbele motor vermogen hebt en na 1,5 jaar breekt er een spie af. Niemand maar ook niemand zal je hier garantie op geven.
28 september 2012 om 16:04 #17856505.En toen bleef het stil.
28 september 2012 om 16:13 #17856506Wat wordt dit een vervelende en nare topic. Nu ga ik me nog een keer tegen aan bemoeien. Techniek die veel te verduren heeft gaat ook eerder stuk. Niemand stelt hier vragen over de rijstijl v/d bestuurder. Tuurlijk wordt het onderste uit de kan gehaald. Kijk F1, rally, WTCC en ga nog maar even door. Ook die auto’s gaan eerder stuk dan normale straatauto’s ook omdat het veel lichter materiaal is. Hoewel dat vergeleken met vroeger tegenwoordig veel meer kan hebben. Geen wonder dat die Calibra stuk gaat. En dan ook nog garantie krijgen. B/d dealer wordt niets vergoed als men ontdekt dat er als een bezetene met een auto gereden wordt. (in geval van garantie gevallen.) Je mag in je handen knijpen dat je zo behandeld wordt ! Mensen willen van een normale auto een racer maken dat gaat niet zomaar zonder slag of stoot ondanks die talloze aanpassingen, die het er allemaal niet simpeler en betrouwbaarder op maken.
28 september 2012 om 17:06 #17856507Eindelijk iemand die het snapt volledig met je eens hdenisen
28 september 2012 om 17:54 #17856508Idem…….
28 september 2012 om 18:16 #17856509@rallyastra wrote:
Nog even een reactie van mijn kant. Garantie op tuning geven doet bijna geen enkel bedrijf. Ik geef garantie dat alles goed in elkaar is gezet, er zijn bepaalde dingen die niet zomaar stuk mogen gaan. Kleprubbers hebben een keer gelekt, oke mag niet voorkomen ook niet bij een getunde motor. Ik laat mijn motoren reviseren bij de Twense motor revisie, bedrijf heeft al meer dan 50 jaar ervaring en die weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Wat het olie verbruik betreft. Probleem zit hem hier gewoon in dat de cilinderwanden nu weer glad zijn geworden. De eerste keer was na een kilometertje of 2/3000, cilinderwanden worden niet zomaar glad. Ik heb nu meerdere bedrijven gevraagd o.a. Twense motoren revisie, Overijsselse motoren revisie, Zomer motorentechniek, Bosch tuning en Freddy Cane en allemaal komen ze met de conclusie dat het aan de afstelling ligt. Cilinderwanden kunnen namelijk niet na die kilometers glad zijn. Motor heeft mineraal olie gehad in de inloop periode. Daarnaast zie je dat de zuigers ook zijn begonnen met vreten. Een vretende zuiger heeft als oorzaak warmte, dat kan komen door teveel of te weinig brandstof.
Koppakking is er 2x door gegaan, en nog wel een versterkte cometic koppakking. Nu hoorde ik al van meerdere mensen dat er problemen waren met Cometic koppakking. Uiteraard bij de leverancier niets van bekend en uiteraard ook geen garantie. Ik heb tot nu toe alles nog onder garantie vervangen. En ik vind de hele situatie ook erg vervelend. Ik doe ook wel liever iets anders met mijn tijd. Ik wil dit wel oplossen, maar ik heb ook mijn limiet ik ga geen dingen onder garantie repareren waarvan ik geen schuld heb. Dat de spie in de poulie is gebroken is heel erg vervelend, maar hoe kan ik garantie geven op een onderdeel dat origineel van de motor is? meer dan 15 jaar our is en oorspronkelijk niet gemaakt voor bijna 400pk. Ja in de meeste gevallen gaat het goed, maar alles wat mechanisch is kan stuk gaan. De motor is denk ik nu 1.5 jaar geleden gereviseerd, toen is de krukaspoulie met locktite en 250nm + 50 graden vastgezet. Daarna is deze nooit meer verwijderd, is ook niet nodig want de riem kun je ook zo monteren. Auto heeft 2x op een testbank gestaan, als die bout niet heeft vastgezeten was die al veel eerder losgelopen.
Hoe dan ook, cilinderkop ligt alweer bij de revisie voor nieuwe geleiders. Ik ben echt niet te beroerd om te helpen, ik heb nog genoeg kleppen en onderdelen liggen dus die ben ik dan nog wel bereid om weg te geven. Maar ik KAN op een brekende spie geen garantie geven. Iedereen kan hier wel hard lopen roepen dat ik vanalles moet, maar bel het gemiddelde bedrijf maar eens op en vraag of je garantie krijgt als je het dubbele motor vermogen hebt en na 1,5 jaar breekt er een spie af. Niemand maar ook niemand zal je hier garantie op geven.
AMEN! :thumb
28 september 2012 om 18:39 #17856510apr 2011 auto gebracht voor motorombouw
aug 2011 auto opgehaald, klaar
sep 2011 motor afgesteld
okt 2011 geen boost vasthouden, olieverbruik
maart 2012 olieverbruik-> kleprubbers
eind maart 2012 auto rijdt goed
april 2012 koelvloeistof lekkage/ drukprobleem
mei 2012 kopbouten losgetrild
mei 2012 auto stottert en houdt geen druk vast
23 juli 2012 auto weer naar DHZ-> kleprubbers, stalen koppakking vervangen door normale.
31 aug 2012 auto weer terug
20 sep 2012 motor overleden12.000+ euro
Even een opsomming uit dit topic.
28 september 2012 om 18:51 #17856511@rallyastra wrote:
Nog even een reactie van mijn kant. Garantie op tuning geven doet bijna geen enkel bedrijf. Ik geef garantie dat alles goed in elkaar is gezet, er zijn bepaalde dingen die niet zomaar stuk mogen gaan. Kleprubbers hebben een keer gelekt, oke mag niet voorkomen ook niet bij een getunde motor. Ik laat mijn motoren reviseren bij de Twense motor revisie, bedrijf heeft al meer dan 50 jaar ervaring en die weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Wat het olie verbruik betreft. Probleem zit hem hier gewoon in dat de cilinderwanden nu weer glad zijn geworden. De eerste keer was na een kilometertje of 2/3000, cilinderwanden worden niet zomaar glad. Ik heb nu meerdere bedrijven gevraagd o.a. Twense motoren revisie, Overijsselse motoren revisie, Zomer motorentechniek, Bosch tuning en Freddy Cane en allemaal komen ze met de conclusie dat het aan de afstelling ligt. Cilinderwanden kunnen namelijk niet na die kilometers glad zijn. Motor heeft mineraal olie gehad in de inloop periode. Daarnaast zie je dat de zuigers ook zijn begonnen met vreten. Een vretende zuiger heeft als oorzaak warmte, dat kan komen door teveel of te weinig brandstof.
Koppakking is er 2x door gegaan, en nog wel een versterkte cometic koppakking. Nu hoorde ik al van meerdere mensen dat er problemen waren met Cometic koppakking. Uiteraard bij de leverancier niets van bekend en uiteraard ook geen garantie. Ik heb tot nu toe alles nog onder garantie vervangen. En ik vind de hele situatie ook erg vervelend. Ik doe ook wel liever iets anders met mijn tijd. Ik wil dit wel oplossen, maar ik heb ook mijn limiet ik ga geen dingen onder garantie repareren waarvan ik geen schuld heb. Dat de spie in de poulie is gebroken is heel erg vervelend, maar hoe kan ik garantie geven op een onderdeel dat origineel van de motor is? meer dan 15 jaar our is en oorspronkelijk niet gemaakt voor bijna 400pk. Ja in de meeste gevallen gaat het goed, maar alles wat mechanisch is kan stuk gaan. De motor is denk ik nu 1.5 jaar geleden gereviseerd, toen is de krukaspoulie met locktite en 250nm + 50 graden vastgezet. Daarna is deze nooit meer verwijderd, is ook niet nodig want de riem kun je ook zo monteren. Auto heeft 2x op een testbank gestaan, als die bout niet heeft vastgezeten was die al veel eerder losgelopen.
Hoe dan ook, cilinderkop ligt alweer bij de revisie voor nieuwe geleiders. Ik ben echt niet te beroerd om te helpen, ik heb nog genoeg kleppen en onderdelen liggen dus die ben ik dan nog wel bereid om weg te geven. Maar ik KAN op een brekende spie geen garantie geven. Iedereen kan hier wel hard lopen roepen dat ik vanalles moet, maar bel het gemiddelde bedrijf maar eens op en vraag of je garantie krijgt als je het dubbele motor vermogen hebt en na 1,5 jaar breekt er een spie af. Niemand maar ook niemand zal je hier garantie op geven.
mijn verzekering agent heeft een 205 gti met een 2lieter turbo
die heeft een motor oplaten bouwen door een revisie bedrijf deze liep stuk naar 1500km op de bank dus hij ging ook terug naar het revisie bedrijf jammer voor u werd er gezegt we doen er niets mee geen geld terug en we bouwen het niet meer op voor u
dit is voor het gerecht gegaan en de rechter heeft toen gezegt dat het revisie bedrijf vakbekwaam is dat wil zegen dat ze het weten hou het zit en dat het gewoon moeten betalen alles
even over dat de sclinderwanden glad zijn zou dit niet komen dat de injector teveel benzine inspuiten dat de benzine de clinder wanden schoon spuit dit zou heel goed kunnen in theorie
ik hoop dat jullie er same uitkomen. denk wel dat er van bijde kante geschippert moet worden
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.