Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra Turbo 360PK
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 september 2012 om 20:53 #17856437
@giulliettaevo.
ik neem aan dat je 2de alinea getypt hebt met een “fles ” bier op ?
Met geweld los je weinig op.
Verder de topicstarter suc6 met verdere afhandeling .. l. :shock:
22 september 2012 om 22:57 #17856438Sorry, maar van 12000 euro schade waar ik 4 jaar voor niet op vakantie zou zijn geweest en hard voor heb moeten werken en sparen zou ik toch wel ziek zijn. Dus als na een goed gesprek en evt dreigen met rechtzaken nog niets bereikt wordt zou ik toch mijn geld terug gaan halen, niet goedschiks dan maar kwaadschiks. :(
Geweld is de laatste optie en natuurlijk altijd slecht maar ik laat me niet bestelen door zo iemand. :thumbdown
22 september 2012 om 23:16 #17856439Met geweld los je weinig op, maar weet uit ervaring dat het wel goed is voor je gemoedstoestand.
Ga het niet uitleggen hier :oops: . Hoop dat het zo wordt opgelost dat 16vcalibra ermee kan leven.
Tevreden wordt geen partij meer.Denk wel dat het beter is dat dit topic wordt gesloten voorlopig tot er een oplossing is gekomen.
De gebreken zijn naar voren gekomen, en meningen gegeven die iedereen kan lezen. Verdere
meningen zijn niet nodig lijkt me zo, tot het wordt opgelost (of niet :( ).Niels heeft volgens mij al kenbaar gemaakt niet meer op het forum te reageren.
23 september 2012 om 07:49 #17856440topic sluiten? zie ik het nut niet van in, zou jij niet gewaarschuwd willen worden voor een bedrijf dat nu blijkt niet echt betrouwbaar is. dit met ram en tim is echt niet het enige slechte wat bij niels vandaan komt. jij wordt toch ook best op je vingers getikt als je fouten maakt bij je baas.
23 september 2012 om 09:09 #17856441Snap best dat het niet leuk is wat er is gebeurt, maar ik heb die bout ook losgehad (krukaspoulie ook spietje gebroken) twee en half jaar geleden.
Toen waren ook 4 zuigers en 16 kleppen naar de kloten.
En die bout was zeker te weten vast gezet bij de Opel dealer een jaar daarvoor ongeveer bij het vervangen van de distributie en waterpomp.En geloof me dan hoef je daar ook niet aan te kloppen voor garantie.
Maar goed los dit op met Niels direct of via je rechtsbijstandverzekering / advocaat.
En houdt ons kort en bondig op de hoogte.
Want het is een kwalijke zaak om gelijk te gaan schrijven dat je wel ff met zijn allen langs Niels gaat.
Terwijl die jongen al heeft aangegeven niet meer te reageren op dit forum, daarom lezen we alleen 1 kant van het verhaal.23 september 2012 om 09:22 #17856442Dat ze bij de dealer een bout aankunnen draaien zegt ook lang niet alles, het zijn allemaal monteurs in de werkplaats en geen ook helden die alles weten. En als die monteur besluit om die bout gewoon zo aan te draaien en ff met de luchtsleutel vast te rammelen…..
Dan heeft ie hem niet op moment aan getrokken.
Terwijl een ander dat mischien wel zou doen…..
Dus dat zegt niets…..gerepareerd door de dealer of niet. Het is de monteur die de boel vast draaid23 september 2012 om 09:37 #17856443@Corsa_GSi wrote:
Snap best dat het niet leuk is wat er is gebeurt, maar ik heb die bout ook losgehad (krukaspoulie ook spietje gebroken) twee en half jaar geleden.
Toen waren ook 4 zuigers en 16 kleppen naar de kloten.
En die bout was zeker te weten vast gezet bij de Opel dealer een jaar daarvoor ongeveer bij het vervangen van de distributie en waterpomp.En geloof me dan hoef je daar ook niet aan te kloppen voor garantie.
Maar goed los dit op met Niels direct of via je rechtsbijstandverzekering / advocaat.
En houdt ons kort en bondig op de hoogte.
Want het is een kwalijke zaak om gelijk te gaan schrijven dat je wel ff met zijn allen langs Niels gaat.
Terwijl die jongen al heeft aangegeven niet meer te reageren op dit forum, daarom lezen we alleen 1 kant van het verhaal.Waarom zou je de centrale krukasbout losdraaien bij wisselen distributie? De multieriem of vsnaar poelie zit namlijk vast met 4 bouten. En niet met de centrale bout? Ik geloof best dat men niet meer reageerd als hij het goed wil oplossen.
Meestal als het eenmaal ellende is en je houd het zelfde blok blijft het ellende beter is dan om gewoon een nieuwe kop en onderblok te regelen en daar weer de aanpassingen in te doen. Onderblok heeft namlijk al meerere keren schade opgelopen en daar word het ook al word het gehoond en of geboord niet beter op.
23 september 2012 om 09:40 #17856444Helemaal met fearless eens.. Dat het door een dealer is gebeurt wil niet zeggen dat het volgens het boekje is gebeurd.. Ik heb van iedereen gehoord dat dat gewoon gebeurd is doordat de bout niet op moment is gezet of er geen nieuwe bout is gebruikt.. Mensen zijn zelfs naar mij toegekomen na het lezen van mn topic..
@Fearless wrote:
Dat ze bij de dealer een bout aankunnen draaien zegt ook lang niet alles, het zijn allemaal monteurs in de werkplaats en geen ook helden die alles weten. En als die monteur besluit om die bout gewoon zo aan te draaien en ff met de luchtsleutel vast te rammelen…..
Dan heeft ie hem niet op moment aan getrokken.
Terwijl een ander dat mischien wel zou doen…..
Dus dat zegt niets…..gerepareerd door de dealer of niet. Het is de monteur die de boel vast draaid23 september 2012 om 09:42 #17856445@16VCalibra wrote:
Helemaal met fearless eens.. Dat het door een dealer is gebeurt wil niet zeggen dat het volgens het boekje is gebeurd.. Ik heb van iedereen gehoord dat dat gewoon gebeurd is doordat de bout niet op moment is gezet of er geen nieuwe bout is gebruikt.. Mensen zijn zelfs naar mij toegekomen na het lezen van mn topic..
@Fearless wrote:
Dat ze bij de dealer een bout aankunnen draaien zegt ook lang niet alles, het zijn allemaal monteurs in de werkplaats en geen ook helden die alles weten. En als die monteur besluit om die bout gewoon zo aan te draaien en ff met de luchtsleutel vast te rammelen…..
Dan heeft ie hem niet op moment aan getrokken.
Terwijl een ander dat mischien wel zou doen…..
Dus dat zegt niets…..gerepareerd door de dealer of niet. Het is de monteur die de boel vast draaidNiet enkel het moment speelt een rol, maar doe er dan ook altijd loctied of dergelijke aan zodat hij nog extra geborgd zit.
De kans bestaat namlijk altijd dat de bout anders stukje bij beetje los kan trillen.23 september 2012 om 09:43 #17856446Daar dacht ik nouw ook aan haasje maargoed ik dacht misschien was het toen bij hem ergens voor nodig om die bout aan te draaien.. Ik denk alleen dat ik een nieuw blok kan schudden.. Maar dit blok wil ik egt niet meer.. Zoals uitgelegd in het ergste geval zijn er stukjes klepgeleider het blok in gekomen. Heb de motor wel snel uitgezet maar dat kan snel gebeuren..
@Haasje17 wrote:
@Corsa_GSi wrote:
Snap best dat het niet leuk is wat er is gebeurt, maar ik heb die bout ook losgehad (krukaspoulie ook spietje gebroken) twee en half jaar geleden.
Toen waren ook 4 zuigers en 16 kleppen naar de kloten.
En die bout was zeker te weten vast gezet bij de Opel dealer een jaar daarvoor ongeveer bij het vervangen van de distributie en waterpomp.En geloof me dan hoef je daar ook niet aan te kloppen voor garantie.
Maar goed los dit op met Niels direct of via je rechtsbijstandverzekering / advocaat.
En houdt ons kort en bondig op de hoogte.
Want het is een kwalijke zaak om gelijk te gaan schrijven dat je wel ff met zijn allen langs Niels gaat.
Terwijl die jongen al heeft aangegeven niet meer te reageren op dit forum, daarom lezen we alleen 1 kant van het verhaal.Waarom zou je de centrale krukasbout losdraaien bij wisselen distributie? De multieriem of vsnaar poelie zit namlijk vast met 4 bouten. En niet met de centrale bout? Ik geloof best dat men niet meer reageerd als hij het goed wil oplossen.
Meestal als het eenmaal ellende is en je houd het zelfde blok blijft het ellende beter is dan om gewoon een nieuwe kop en onderblok te regelen en daar weer de aanpassingen in te doen. Onderblok heeft namlijk al meerere keren schade opgelopen en daar word het ook al word het gehoond en of geboord niet beter op.
23 september 2012 om 09:45 #17856447Zo gaat dat hier altijd op het forum tog zie ik de laatste tijd.. Wanneer dingen goed gaan is alles oké maar wanneer er foute dingen boven water komen moet het topic ineens dicht of mag er niet over gesproken worden net zoals het topic van Tim…
@teungts wrote:
topic sluiten? zie ik het nut niet van in, zou jij niet gewaarschuwd willen worden voor een bedrijf dat nu blijkt niet echt betrouwbaar is. dit met ram en tim is echt niet het enige slechte wat bij niels vandaan komt. jij wordt toch ook best op je vingers getikt als je fouten maakt bij je baas.
23 september 2012 om 10:01 #17856448Als ik niels was, zou ik dit heel netjes oplossen.
dit soort projecten kunnen je reputatie maken of breken.
mond op mond reclame gaat heel snel binnen de opel scene.een goede reputatie heb je zo om zeep,
maar zie een negatieve reputatie maar weer te herstellen.23 september 2012 om 10:38 #17856449@16VCalibra wrote:
Zo gaat dat hier altijd op het forum tog zie ik de laatste tijd.. Wanneer dingen goed gaan is alles oké maar wanneer er foute dingen boven water komen moet het topic ineens dicht of mag er niet over gesproken worden net zoals het topic van Tim…
@teungts wrote:
topic sluiten? zie ik het nut niet van in, zou jij niet gewaarschuwd willen worden voor een bedrijf dat nu blijkt niet echt betrouwbaar is. dit met ram en tim is echt niet het enige slechte wat bij niels vandaan komt. jij wordt toch ook best op je vingers getikt als je fouten maakt bij je baas.
En hoeveel topics zijn er de laatste tijd gesloten? NUL!!!!! (dus praat niet uit je nek) :swear
Er mocht wel over gesproken worden, maar de vriendjes van tim hadden er meer moeite mee dan tim zelf. Daar komt bij dat bijna iedereen de neiging heeft om alleen het negatieve te uiten, de positieve ervaringen uiten is voor zowat de gehele mensheid een stuk lastiger. En in mijn mening is één vervelende ervaring hier genoeg om een bedrijf geheel af te branden.
Maar voordat ik de vriendjes weer over me heen krijg: Het verhaal begint wel steeds vervelender te worden, en ook ik krijg steeds meer moeite om in het midden te blijven. Ik hoop dat dit topic niet uit de hand gaat lopen zodat we ook dit topic OPEN kunnen laten. (net zoals de 10.000-en andere topics)
Tevens denk ik dat het hier plaatsen van jouw ongerief de hele zaak voor wat betreft een knappe oplossing zekers niet ten goede komt.23 september 2012 om 11:38 #17856450@16VCalibra wrote:
Zo gaat dat hier altijd op het forum tog zie ik de laatste tijd.. Wanneer dingen goed gaan is alles oké maar wanneer er foute dingen boven water komen moet het topic ineens dicht of mag er niet over gesproken worden net zoals het topic van Tim…
@teungts wrote:
topic sluiten? zie ik het nut niet van in, zou jij niet gewaarschuwd willen worden voor een bedrijf dat nu blijkt niet echt betrouwbaar is. dit met ram en tim is echt niet het enige slechte wat bij niels vandaan komt. jij wordt toch ook best op je vingers getikt als je fouten maakt bij je baas.
Ik sta hier heel neutraal in, omdat ik niet weet wat er allemaal is afgesproken. neemt niet weg dat ik het erg klote voor jouw (en tim) vind. Maar zoals ik al zei niels gaat hier niks meer neerzetten heeft hij al geplaatst een keer. En denk dat iedereen wel gewaarschuwd is. Ik schreef toch ook tijdelijk sluiten tot er meer info is over
een oplossing. Nu wordt het er niet netter op, en dat gaat niet helpen met de oplossing. Mocht er daadwerkelijk een update zijn gooi het topic weer open. Of dat alleen niels en 16Vcalibra kunnen reageren in dit topic, het zijn maar ideeen.Als ik bezig zou zijn met tot een overeenkomst te komen, is het soms verstandiger om stilte te hebben, hoe lastig het ook is. Dat creert meestal minder weerstand van de andere partij. maar dat is mijn mening dan he….
23 september 2012 om 14:55 #17856451Ik bedoelde dus ook alleen dat ermee gedreigd word.. En dat alleen de negatieve dingen erop worden gezet is ook onzin want heb er ook vaak bijgezet dat het opgelost word of is.. Alleen is dit mij nu voor de zoveelste keer.. Ik wil uiteraard ook dat dit gedoe opgelost word en dat dit topic gewoon open kan blijven. Alleen mag ik mijn frustraties tog wel tonen? Al met al gaat het om duizenden euro’s en niet om honderden..
@2000 wrote:
@16VCalibra wrote:
Zo gaat dat hier altijd op het forum tog zie ik de laatste tijd.. Wanneer dingen goed gaan is alles oké maar wanneer er foute dingen boven water komen moet het topic ineens dicht of mag er niet over gesproken worden net zoals het topic van Tim…
@teungts wrote:
topic sluiten? zie ik het nut niet van in, zou jij niet gewaarschuwd willen worden voor een bedrijf dat nu blijkt niet echt betrouwbaar is. dit met ram en tim is echt niet het enige slechte wat bij niels vandaan komt. jij wordt toch ook best op je vingers getikt als je fouten maakt bij je baas.
En hoeveel topics zijn er de laatste tijd gesloten? NUL!!!!! (dus praat niet uit je nek) :swear
Er mocht wel over gesproken worden, maar de vriendjes van tim hadden er meer moeite mee dan tim zelf. Daar komt bij dat bijna iedereen de neiging heeft om alleen het negatieve te uiten, de positieve ervaringen uiten is voor zowat de gehele mensheid een stuk lastiger. En in mijn mening is één vervelende ervaring hier genoeg om een bedrijf geheel af te branden.
Maar voordat ik de vriendjes weer over me heen krijg: Het verhaal begint wel steeds vervelender te worden, en ook ik krijg steeds meer moeite om in het midden te blijven. Ik hoop dat dit topic niet uit de hand gaat lopen zodat we ook dit topic OPEN kunnen laten. (net zoals de 10.000-en andere topics)
Tevens denk ik dat het hier plaatsen van jouw ongerief de hele zaak voor wat betreft een knappe oplossing zekers niet ten goede komt.23 september 2012 om 14:56 #17856452Ik kreeg trouwens een whatsapp dat ie mn auto waarschijnlijk aankomende week weer klaar zal hebben. Ben ik benieuwd naar, en of ik erin zal durven te rijden is het tweede.. Lijkt mij tog dat de motor aardige schade opgelopen heeft. Tijdens het starten daarna klonk het ook niet goed meer :shock:
23 september 2012 om 15:12 #17856453Dat zou zeer mooi zijn zo snel als het maar goed gedaan is
23 september 2012 om 15:24 #17856454houd ons op de hoogte!!!
23 september 2012 om 15:27 #17856455Even een vraagje,
hoeveel km’s had het blok van tevoren gedraaid, en hoeveel km heb je erna nog mee gereden? Ik heb het topic even doorgewandeld en zag iets van 2500km?23 september 2012 om 16:16 #17856456Auto zou tussen 4enn 5 opgehaald worden. Toen werd het 6 uur en nu is het half 8……
23 september 2012 om 17:32 #17856457:hmmz
24 september 2012 om 08:35 #17856458Auto is uiteindelijk om half 9 opgehaald. Dinsdag, morgen dus, gaat de motor uit elkaar en dan weten we meer.
Groetjes Ram
24 september 2012 om 09:28 #17856459Hopelijk wordt het nu goed gedaan.
24 september 2012 om 16:48 #17856460ging hij er niet op met bumper? :jerry
24 september 2012 om 17:22 #17856462@rallyastra wrote:
De beste stuurlui staan weer aan wal hoor. Als je een huis gaat verbouwen moet je een plan hebben, zelfde is dat ook als je een motor of een auto gaat bouwen. Je moet een doel stellen waar je naar toe wil, zonder plan mislukt een dergelijk project ongetwijfelt.
Je kunt niet zomaar wat gaan doen, een planning voor een 360pk motor is totaal anders als die voor een 600 pk motor. Dus als je van te voren niet weet waar je naar toe wil mislukt het project zoals de projecten van de beste stuurlui hier.Inderdaad mooi voorspeld, toch leuk om nog eens pagina 1 door te lezen :jerry (commentaar rallyastra pag 10)
Toch grappig dat mr rallyastra commentaar geeft op andere, dat hun projekten mislukken..
idd leuk om de 1e pagina nog eens te lezen..
Iemand 12 rooien rekenen en dan zo een motor afleveren, dat is pas mislukken..Gelukkig kunnen wij hier alles zelf doen aan onze C20LETS, want hier word je zeker niet gelukkig van.
Hoop voor je dat t opgelost word, je hebt t zeker verdiend na die problemen die je hebt gehad. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.