Calibra Turbo 360PK

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 598)
  • Auteur
    Berichten
  • #17856412
    drakos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 December 2010

      :cry :cry :cry
      mn medeleven

      ik was echt een soort van opgelucht toen ik hem bij automaxx zag en dat je hem dus eindelijk terughad en weer kon rijden, en nu dit :swear :swear

      persoonlijk zou ik er weer een stock let inhangen en die e.v. laten chippen. zeker met de losse delen die al in de auto zitten kan je daar “veilig” redelijk wat pk’s uittrekken

      veranderd uiteraard niks aan het feit dat je dan alsnog ruim 10000 euro verder ben .. hoop echt voor je dat er een oplossing voor komt.. ik ga geen vingers wijzen maar als dit inderdaad een bouwfout is geweest…… :hmmz

      #17856413
      16VCalibra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2008

        Ik wil gewoon een let rijden waarvoor ik betaald heb klaar. Ik laat niet voor niets zo een dik blok bouwen.

        Nog zo een leuke is dat toen ik overging tot het bouwen van zo een blok er werd gezegd dat dit een 450pk BULLITPROOF blok is (mits ik de speclist aan zou houden wat er in de motor zou gaan, wat ook gebeurt is..). Is letterlijk gezegd! Nu er de laatste tijd problemen optraden werd er gezegd ja maar het blok draait dubbele vermogen. Boven de 400 pk zou er ook geen garantie meer op zitten. Waarom is dat blok dan 450 pk bullitproof zoals gezegd? Dan lijkt het mij tog dat ik tot 450pk zou moeten kunnen gaan :wtf Uhhhh ligt t aan mij of..

        @drakos wrote:

        :cry :cry :cry
        mn medeleven

        ik was echt een soort van opgelucht toen ik hem bij automaxx zag en dat je hem dus eindelijk terughad en weer kon rijden, en nu dit :swear :swear

        persoonlijk zou ik er weer een stock let inhangen en die e.v. laten chippen. zeker met de losse delen die al in de auto zitten kan je daar “veilig” redelijk wat pk’s uittrekken

        veranderd uiteraard niks aan het feit dat je dan alsnog ruim 10000 euro verder ben .. hoop echt voor je dat er een oplossing voor komt.. ik ga geen vingers wijzen maar als dit inderdaad een bouwfout is geweest…… :hmmz

        #17856414
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Deze motoren kunnen ook goed 400+ pk aan, mits goed in elkaar geknutseld.
          en We hebben hier ook een keer van een LET de Krukasspie gebroken, niet mijn werk, maar is wel gebeurt: Rede: Centrale bout niet goed vast gezet!!
          Dat ligt in ieder geval niet aan die 400 pk.. maar aan de montage van de motor.

          Ga ik me spontaan afvragen, is deze bout vervangen, is deze op het juiste moment vast gezet??

          Ik heb ze nog nooit los gehad in ieder geval, heb ze wel gebroken gezien (oude teruggezet)

          Willem

          #17856415
          drakos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2010

            je zat zoiezo tog nog nieteens boven de 400 tog?

            zijn bij deze bouw flink wat dingen misggegaan, zolang dit opgelost wordt is dat in princiepe het “risico van t vak” en is het vooral vervelend dat je hem meerdere keren kwijt ben geweest voor reparatie.
            dat kan je niels niet echt kwalijk nemen (in mijn ogen) zolang hij er maar mee bezig is om het op te lossen
            (over de wachtijden kan ik niet oordelen omdat ik niet het hele verhaal ken)

            is ook wel flink wat vermogen wat erbij is gekomen en daar kleven natuurlijk risico’s aan.. maar deze risico’s zijn vooral voor de bouwer anders had hij het eerste instantie af moeten raden of zelfs weigeren te doen :hmmz

            lijkt mij dat dit dus inderdaad binnen de “garantie” moet vallen

            #17856416
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Wou zeggen, bij ons gaat het ook wel eens fout, maar dat los ik netjes op…

              ik moet wel zeggen als het mis blijft gaan het begrijpelijk is, dat je t een keer zat ben!!

              Willem

              #17856417
              InjectTheVenom
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 December 2004

                Ik heb pas geleden nog een spiegelglas dat ik los wilde halen onbedoeld verbrijzeld, zat zo vast geklikt dat het tijdens mijn poging kapot sprong. Heb ik de vader (mijn baas) van diegene ook netjes aangeboden om een nieuw spiegelglas op te zoeken en zelf te betalen maar daar wilde hij niets van weten. Nou is dit wel heel iets anders maar toch.

                #17856418
                drakos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 December 2010

                  dat je het zat ben snap k ook volkomen, ik was het ook allang zat geweest inderdaad na al het gezeur inderdaad…

                  #17856419
                  16VCalibra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2008

                    Daarom zeg ik, ik zit met me handen in het haarr.. Ten einde raad..

                    #17856420
                    Arjen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Het bedrijf is zonder meer verplicht om goed werk af te leveren. Opmerkingen als: “ja daar kunnen wij ook niets aan doen” zijn onacceptabel. Je moet het bedrijf wel de gelegenheid geven om hun fouten te herstellen. Omdat het nu al heel lang duurt, dit begrijp ik uit het verhaal, zou het netjes zijn als de auto bij je wordt opgehaald. En als de reparties zijn uitgevoerd, is het verstandig dat het bedrijf de auto uitvoerig test onder diverse omstandigheden. En daarna pas weer terug aflevert bij de klant. Als hij dit allemaal niet voor elkaar krijgt of niet meer wil, eis dan je geld terug. Ik denk dat je je wensen en eisen in een brief aan hem duidelijk moet maken en stel voor een antwoord een uiterste datum. Vergeet niet dat het bedrijf je een dienst aan biedt, het opvoeren van je auto, maar de dienst is niet naar tevredenheid van de klant geleverd. Sterker nog; je hebt nu een defecte motor. Kortom; het bedrijf is 100% verantwoordelijk voor een goed eindresultaat en lukt hen dat niet, dan heb je recht op geldteruggave. Zelfs een schadeloosstelling is haalbaar, want je hebt nu geen rijdende auto meer….

                      #17856421
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        @Arjen wrote:

                        Het bedrijf is zonder meer verplicht om goed werk af te leveren. Opmerkingen als: “ja daar kunnen wij ook niets aan doen” zijn onacceptabel. Je moet het bedrijf wel de gelegenheid geven om hun fouten te herstellen. Omdat het nu al heel lang duurt, dit begrijp ik uit het verhaal, zou het netjes zijn als de auto bij je wordt opgehaald. En als de reparties zijn uitgevoerd, is het verstandig dat het bedrijf de auto uitvoerig test onder diverse omstandigheden. En daarna pas weer terug aflevert bij de klant. Als hij dit allemaal niet voor elkaar krijgt of niet meer wil, eis dan je geld terug. Ik denk dat je je wensen en eisen in een brief aan hem duidelijk moet maken en stel voor een antwoord een uiterste datum. Vergeet niet dat het bedrijf je een dienst aan biedt, het opvoeren van je auto, maar de dienst is niet naar tevredenheid van de klant geleverd. Sterker nog; je hebt nu een defecte motor. Kortom; het bedrijf is 100% verantwoordelijk voor een goed eindresultaat en lukt hen dat niet, dan heb je recht op geldteruggave. Zelfs een schadeloosstelling is haalbaar, want je hebt nu geen rijdende auto meer….

                        Amen!

                        Of er moet iets van een contract opgesteld zijn waarbij opgevoerde motoren eigen risico zijn……
                        Zal wel niet, want daar wordt niet over gesproken.

                        Mischien wel een goeie tip voor Niels, mensen die die meer dan een ton betalen voor een dikke motor zo een contract laten tekenen zodat hij er niets mee hoeft te doen als de motor ploft. Scheelt mischien een hoop gezeur en gezeik achteraf. :jerry

                        #17856422
                        giuliettaevo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 November 2006

                          En nu zullen we zien hoe goed Niels zijn fouten goed maakt… :???:

                          Eerlijk gezegd lijkt me jouw voorstel van 3/4 geld terug nog heel redelijk. Wat Arjen zegt klopt natuurlijk wel, dat hij de kans moet krijgen om ht goed te maken. Alleen zou ik er geen vertrouwen meer in hebben na al dit gezeik. Als hij die motor weer opbouwt zul je er nooit lekker mee rijden, je zou constant zitten te wachten tot hij ploft. :(

                          Maar als Niels nu al begint te roepen dat het geen garantie is hou ik mijn hart vast over de afloop van dit verhaal. :(

                          Succes ermee in ieder geval… :thumbup

                          #17856423
                          Patrick24
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Juist giuliettaevo als hij nu al begint met dat het geen garantie is zal hij zeker niet het geld graag terug geven.
                            En hij heeft zoals ik lees al heel veel kansen gehad.

                            Maar goed het probleem blijft dat ram nu met een kapotte auto zit en zo te lezen het nog een tijd gaat duren voor dat ze er uit zijn hoe het opgelost gaat worden.

                            Hoop echt dat het bedrijf er gewoon voor zorgt dat het probleem naar tevredenheid word opgelost.

                            Zo niet is dat geen goede reclame voor het bedrijf want dit zijn problemen die mensen zich blijven herinneren.

                            #17856424
                            otdh
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 March 2010

                              Beetje jammer dat t gewoon steeds fout gaat bij deze motor

                              Maar ook ik denk dat de krukasbout niet vast genoeg gezeten heeft

                              Enne ram, je moet wel je onderschrift ff aanpassen naar 0pk en 0nm

                              #17856425
                              Ludolph
                                Lid sinds:
                                25 June 2008

                                @otdh wrote:

                                Enne ram, je moet wel je onderschrift ff aanpassen naar 0pk en 0nm

                                Rat :p

                                #17856426
                                16VCalibra
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 July 2008

                                  Ik reed er al eerlijk gezegd niet prettig mee nadat de cilinderwanden glad waren geworden nadat die de 1e x uit elkaar ging. De wanden waren toen weer lichtjes gehoond, volgens het revisiebedrijf kon dat nog wel. Al hoorde ik die zuigers wel hard tikken door het kantelen met een koude start wat ik eerst niet had.. Me vertrouwen in deze motor is ook helemaal weg.. Als ik van het ergste uitga zijn er stukjes klepgeleiders het motorblok ingezogen door de klap.. De rest kan je dan zelf wel invullen lijkt mij.. Ik houd mijn hart ook vast..

                                  @giuliettaevo wrote:

                                  En nu zullen we zien hoe goed Niels zijn fouten goed maakt… :???:

                                  Eerlijk gezegd lijkt me jouw voorstel van 3/4 geld terug nog heel redelijk. Wat Arjen zegt klopt natuurlijk wel, dat hij de kans moet krijgen om ht goed te maken. Alleen zou ik er geen vertrouwen meer in hebben na al dit gezeik. Als hij die motor weer opbouwt zul je er nooit lekker mee rijden, je zou constant zitten te wachten tot hij ploft. :(

                                  Maar als Niels nu al begint te roepen dat het geen garantie is hou ik mijn hart vast over de afloop van dit verhaal. :(

                                  Succes ermee in ieder geval… :thumbup

                                  #17856427
                                  16VCalibra
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 July 2008

                                    Ik ga ervan uit dat ik 2 a 3 maanden zonder mn cali zal zitten. Krijg dan wel een leenauto zeg ik er wel bij maar heb liever mijn eigen auto natuurlijk.. Zit eraan te denken om hem misschien te schorsen voor 3 maanden ofzo als ik weet hoelang ik em kwijt gaat zijn. Scheelt mij verzekering en belasting…

                                    @Patrick24 wrote:

                                    Juist giuliettaevo als hij nu al begint met dat het geen garantie is zal hij zeker niet het geld graag terug geven.
                                    En hij heeft zoals ik lees al heel veel kansen gehad.

                                    Maar goed het probleem blijft dat ram nu met een kapotte auto zit en zo te lezen het nog een tijd gaat duren voor dat ze er uit zijn hoe het opgelost gaat worden.

                                    Hoop echt dat het bedrijf er gewoon voor zorgt dat het probleem naar tevredenheid word opgelost.

                                    Zo niet is dat geen goede reclame voor het bedrijf want dit zijn problemen die mensen zich blijven herinneren.

                                    #17856428
                                    16VCalibra
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 July 2008

                                      Inderdaad Mark.. 0PK & 0NM Powered by DHZ Twente..

                                      @otdh wrote:

                                      Beetje jammer dat t gewoon steeds fout gaat bij deze motor

                                      Maar ook ik denk dat de krukasbout niet vast genoeg gezeten heeft

                                      Enne ram, je moet wel je onderschrift ff aanpassen naar 0pk en 0nm

                                      #17856429
                                      giuliettaevo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 November 2006

                                        Als je hem schorst en binnen 3 maanden weer gaat gebruiken krijg je alsnog de rekening van de belastingdienst in de bus geloof ik.. :(

                                        Ik zou een duidelijke brief op (laten) stellen naar Niels waarin je aangeeft dat de motor niet aan de eisen voldoet en dat je hem aansprakelijk stelt daarvoor aangezien hij een wanprestatie heeft geleverd. Stel een termijn waarin je antwoord wilt hebben over hoe hij denkt dit aan te willen gaan pakken. Alle extra kosten die hierdoor ontstaan moet je ook bij hem neerleggen, dat is immers gevolgschade. Geef duidelijk aan dat je geen vertrouwen meer in zijn bedrijf hebt en het graag anders geregeld ziet middels een andere partij die het blok op kan bouwen of een geld-terug constructie. Verstuur de brief aangetekend.

                                        Zorg in ieder geval dat je zoveel mogelijk op papier krijgt van beloften en afspraken! In et geval van een rechtszaak helpt dat enorm.

                                        persoonlijk zou ik de Calibra bij Niels in de werkplaats in de brand willen steken na al dit gezeik… :swear

                                        #17856430
                                        16VCalibra
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 July 2008

                                          Dat is een hele goeie.. Persoonlijk zou ik em ook in de fik willen steken maar het blijft me baby he.. Persoonlijk vind ik het een van de dikste Cali turbo’s die er rond rijden in NL maargoed das mijn mening :jerry

                                          @giuliettaevo wrote:

                                          Als je hem schorst en binnen 3 maanden weer gaat gebruiken krijg je alsnog de rekening van de belastingdienst in de bus geloof ik.. :(

                                          Ik zou een duidelijke brief op (laten) stellen naar Niels waarin je aangeeft dat de motor niet aan de eisen voldoet en dat je hem aansprakelijk stelt daarvoor aangezien hij een wanprestatie heeft geleverd. Stel een termijn waarin je antwoord wilt hebben over hoe hij denkt dit aan te willen gaan pakken. Alle extra kosten die hierdoor ontstaan moet je ook bij hem neerleggen, dat is immers gevolgschade. Geef duidelijk aan dat je geen vertrouwen meer in zijn bedrijf hebt en het graag anders geregeld ziet middels een andere partij die het blok op kan bouwen of een geld-terug constructie. Verstuur de brief aangetekend.

                                          Zorg in ieder geval dat je zoveel mogelijk op papier krijgt van beloften en afspraken! In et geval van een rechtszaak helpt dat enorm.

                                          persoonlijk zou ik de Calibra bij Niels in de werkplaats in de brand willen steken na al dit gezeik… :swear

                                          #17856431
                                          wessaa
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            25 July 2007

                                            Wat een gedoe dit allemaal!
                                            ben ook benieuwd hoelang de vectra van tim weer heel blijft, want hij heeft hem ook weer terug.

                                            ik ben wel van mening dat niels toch wel wat aan garantie/service mag doen voor het bedrag wat het kost om motorblok te bouwen/tunen
                                            iedere ondernemen dekt ook een deel van zijn kosten voor eventuele schade/garantie gevallen!
                                            je moet er zelf ook voor open staan, want geen service = geen klanten meer die serieuze bedragen willen betalen voor dergelijk werk

                                            het bedrag wat jij hebt betaald, kun je tegenwoordig toch al een leuke astra h opc 2.0T voor kopen met flink vermogen,
                                            nu heb jij al een bestaande auto, moet alleen het motorblok gedaan worden en wat aanpassingen.. dan vind ik een bedrag van +12.000 euro wel redelijk aan de prijs.
                                            of zijn hier alleen onderdelen en gereedschap gebruikt van goud? :jerry

                                            #17856432
                                            fast cow
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              bespreek dit met elkaar, niet op het forum waar iedereen z’n mening geeft

                                              #17856433
                                              corsaboy
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                vind ik ook..
                                                ik snap de frustraties maar dit maakt het er niet beter op..

                                                #17856434
                                                giuliettaevo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 November 2006

                                                  Sorry hoor maar hebben jullie dit allemaal gevolgd? :???: Niels heeft toch al wel vaker de kans gehad om het fatsoenlijk te maken en keer op keer blijven er problemen komen. Lijkt mij wel een goede zaak om dit te kunnen volgen, dan gaat er niet iemand anders ook zo het schip in. Nu kan iedereen zien wat er gebeurt en hoe het opgelost wordt.

                                                  Eerlijk gezegd vind ik dat de eigenaars er nog vrij kalm onder blijven. Als ik 12000 euro betaald had voor deze ellende had ik al lang Niels eens flink aangepakt. :swear

                                                  #17856435
                                                  bd.
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    11 July 2009

                                                    @fast cow wrote:

                                                    bespreek dit met elkaar, niet op het forum waar iedereen z’n mening geeft

                                                    misschien komt dit door onvoldoende/niet gewenste reactie van de andere partij…?

                                                    #17856436
                                                    2000
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Ik kan me wel wat bij voorstellen. Maar het hier plaatsen van je onvrede zal zaak niet ten goede komen. Maar het wordt wel steeds minder fraai.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 598)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.