Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Calibra Turbo 360PK
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2012 om 17:08 #17856337
Ik heb dit weekend wat Engelse forums afgeneusd en een jongen met een Vectra A zegt dat hij er 2 jaar garantie op kreeg bij Hurliman, stond een compleet verhaal bij met foto’s en hij mocht de bak schijnbaar zelf in elkaar zetten.
Er is 1 ding wat ik me afvraag he, als Hurliman geen losse delen verkoopt hoe komen alle andere revisiespecialisten dan aan hun lamellen en ramzegels? Worden ze ergens anders ook gemaakt of wat?
In het verhaal van die Engelse jongen stond dat Hurliman een gemodificeerd ramzegel monteert waarbij deze niet meer kapot zou moeten kunnen gaan dit klinkt mij behoorlijk interessant, monteren anderen dit zelfde zegel of krijg je dan het oude en gevoeliger ramzegel? Als het laatste het geval is dan regel ik gewoon een keer vervoer richting Zwitserland als mijn Calibra eenmaal klaar is onder de noemer “kan pas mee praten na eigen ervaring”.http://www.cavalierturbo.com/forum/index.php?/topic/4874-i-start-to-hate-my-vectra-cav-turbo/page__st__20__p__64644__hl__switzerland__fromsearch__1#entry64644″ onclick=”window.open(this.href);return false;
En dan post 24. Is dat nou de kwaaie klojo waar iedereen altijd kwaad over spreekt of mis ik iets in het verhaal :hmmz
14 mei 2012 om 17:26 #17856338op het saabforum zit iemand die een Saab 900 heeft omgebouwd naar 4×4 voor de autocross met opel delen. De Saab mannen zijn ook een beetje sceptisch aangezien je met een Saabturbo motor heel makkelijk over de 400Nm heen gaat. Zijn tussenbak zou echter 750Nm aan moeten kunnen zegt hij… Misschien de moeite om eens bij hem te informeren wat er is gedaan?
14 mei 2012 om 18:13 #17856339oke ik heb geen geblazen motor, en de motor zal ongeveer 160pk hebben denk ik.
mijn reactie was geen aanval op de topicstarter, maar heb deze reactie al vaker gelezen.
was bij standaard en opgevoerde motoren, bij turbo en non turbo.
het is altijd mooi spul, tot het kapot gaat, dan is het ineens rommel.
@giuliettaevo, is die saab toevallig geel, en komen hun uit brabant??groeten.
14 mei 2012 om 18:53 #17856340en het licht er ook aan hoe je er mee omgaat denk ik
14 mei 2012 om 19:33 #17856341Goeie 4×4 bakken zitten op skyline’s en subaru’s cosworth’s enzo. Daar maakt t niet mee uit hoe je ermee omgaat..
14 mei 2012 om 21:37 #17856342Subaru 5 bakken zijn anders ook maar zwak… Nissan Sunny GTI-R is ook zwak.
Mitsu Lancer, Audi Quattro (oude types) ;) en Lancia Delta bakken zijn wel sterk. :D
Ik meen dat dat ding idd geel is en ze komen ergens bij Oss uit de buurt geloof ik. ;)
Belasting van de bak is een belangrijke factor. Hoe hij belast wordt vooral. het probleem bij een 4×4 is dat je grip hebt en je dus al het koppel gaat omzetten in aandrijving ipv in rook, daardoor wordt de bak een stuk zwaarder belast als bv bij een fwd/rwd. Grip is hetgene waardoor het kapot gaat in feite, anders zou je je banden oproken. Verder heb je ook nog piek/schok-belasting, bv koppeling laten schieten… Erg slecht, je geeft alles een gruwelijke klap.
Overigens heeft de bak het in de 1 het zwaarste te verduren, de vertraging is dan het grootst en het koppel aan de assen het hoogste. Elke versnelling daarna heeft de bak het makkelijker. Saab gebruikt bv een koppelbegrenzing op de eerste versnellingen om de bak te sparen en voor meer grip te zorgen, net als de Cali turbo dus.
Als je de olie bijhoudt en niet teveel stoplichtsprintjes gaat doen denk ik niet dat je de bak heel snel sloopt. :D
15 mei 2012 om 06:49 #17856343Deed zoiezo jaarlijks mn bakolie vervangen.. Meende ook ergens gelezen te hebben dat er in een jaar 100ml uit de bak verdween ofzo?? Mja ik zit dus te twijfelen of ik de 4×4 moet laten maken of voor een sper te gaan… Want zoveel geld voor een bak van hurliman heb ik het niet voor over eerlijk gezegd, en hoe een gelockte bak rijd weet ik niet. Zou handig zijn als ik er is in een zou kunnen mogen rijden om dat te ervaren.. Niet dat ie gaat lopen bokken in de bochten.. Maargoed uiteindelijk gaat het tog ook weer kapot denk ik.. Eerlijk is eerlijk je bouwt geen motor van bijna 400pk om daar rustig mee te rijden, soms moet je ze goed los laten :D
15 mei 2012 om 13:41 #17856344F28 kan ook best tegen dragracing hoor, heb er al 2 jaar een volledig seizoen op zitten met heel veel runs.
En dan ook in zijn 1 gelijk bam koppeling los als het laatste gele licht uitgaat.
Zelfs powershiften van 1 naar 2 en van 2 naar 3 ging gewoon goed.15 mei 2012 om 15:39 #17856345@16VCalibra wrote:
Deed zoiezo jaarlijks mn bakolie vervangen.. Meende ook ergens gelezen te hebben dat er in een jaar 100ml uit de bak verdween ofzo?? Mja ik zit dus te twijfelen of ik de 4×4 moet laten maken of voor een sper te gaan… Want zoveel geld voor een bak van hurliman heb ik het niet voor over eerlijk gezegd, en hoe een gelockte bak rijd weet ik niet. Zou handig zijn als ik er is in een zou kunnen mogen rijden om dat te ervaren.. Niet dat ie gaat lopen bokken in de bochten.. Maargoed uiteindelijk gaat het tog ook weer kapot denk ik.. Eerlijk is eerlijk je bouwt geen motor van bijna 400pk om daar rustig mee te rijden, soms moet je ze goed los laten :D
ik rij met een ‘gelockte’ bak (permanent 4×4)
maar moet zeggen dat ik er eigelijk geen last van ondervind.
alles verloopt soepel en ook in de bochten geen bokkensprongen. integendeel, lekker hard door de bocht ;)
mij hoor je er zeker niet over klagen.
weet natuurlijk niet hoelang hij het volhoudt maar rijdt er al een goed half jaar stevig mee door :sleeping15 mei 2012 om 17:52 #17856346Op migweb rijdt er een met een gelockte bak en dik 400pk… en niet rustig, heeft al een achteras en een versnellingsbak in puin gereden maar zijn 4×4 bak volgens mij nog niet…
http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/361554-years-cav-turbo-rebuild-may-2008-lol.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Jeroen
15 mei 2012 om 19:07 #17856347… maar zijn die versnellingsbak en achterdiff heen gegaan door het vermogen of de gelockte verdeelbak? Ik zou eerst wel eens met een gelockte bak gereden willen hebben voor ik eventueel de mijne doe.
Zijn gelockte box is trouwens wel kapot gegaan:http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/361554-years-cav-turbo-rebuild-may-2008-lol-13.html#post4440722″ onclick=”window.open(this.href);return false;
15 mei 2012 om 21:11 #17856348Ja, die tussenbak is kapot, maar op een hele andere manier als ik de meeste defecte heb gezien.
Bij die van Adam is de haakse overbrenging in de bak kapot geklapt, en niet het planetaire tandwielstelsel.Jeroen
30 juli 2012 om 09:09 #17856349En de Calibra staat alweer een weekie in twente :(
30 juli 2012 om 09:35 #17856350Nu maar hopen dat het hierna écht niet weer gebeurt :(
30 juli 2012 om 16:36 #17856351De dop van het koelvloeistofreservoir vervangen heeft dus niet geholpen? :(
@InjectTheVenom wrote:
Nu maar hopen dat het hierna écht niet weer gebeurt :(
+1…
30 juli 2012 om 16:51 #17856352Nee helaas niet, had hem dus mijn dop opgestuurd maar een tijdje later weer het zelfde euvel :(
31 juli 2012 om 21:04 #17856353Hoop dat ik hierna probleemloos kan rijden met t ding
7 augustus 2012 om 08:57 #17856354Zo de kleprubbers zijn weer voor de 2e keer vervangen, klepstelen waren weer nat van de olie, rookte namelijk ook weer als eerst met koude start en verbruikte olie. Heb mn stoep hier roetzwart gemaakt :jerry . Verder schijnt het eruit gooien van het kvs te komen door minimale oneffenheden die rondom de koelkanalen zitten die een stalen pakking niet kan opvangen, vandaar dat er zlet pakkingen tussen gaan dit x.. Hoop de auto eind volgende week terug te hebben!
7 augustus 2012 om 15:22 #17856355met cometic pakkingen nog nooit geen problemen gehad betreffende kvs..
Kosten wat maar doen wel hun werk king:7 augustus 2012 om 16:41 #17856356Wederom een vaag verhaal… :puke
Maar hopen dat het nu gewoon goed is en blijft. Dat heb je imiddels wel een keer verdiend. :thumbup
7 augustus 2012 om 17:06 #17856357M.a.w te grof gevlakt…… :thumbdown
Hebben ze mij een keer geflikt bij een bedrijf in zwolle. sindsdien zien ze mij daar niet meer weer en ga ik naar hun buurman :jerry
Heeft mij een pens werk gekost omdat die luibakken de boel te grof gevlakt hadden.12 augustus 2012 om 15:44 #17856358Auto al terug?
Heb van een maatje van mij gehoord dat Niels in Den Haag is. Die heeft namelijk de DHZ Twente combo gespot :angel
13 augustus 2012 om 07:05 #17856359AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Laserlite wrote:
Auto al terug?
Heb van een maatje van mij gehoord dat Niels in Den Haag is. Die heeft namelijk de DHZ Twente combo gespot :angel
Die was aan het vissen in Scheveningen ;)
En voor het 4×4 systeem: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-kadett-ludvika/164703783.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Toyota GT4 systeem schijnt heel veel pk en nm aan te kunnen.
13 augustus 2012 om 08:48 #17856360Nee auto is nog niet terug. Bak lag anderhalve wek bij het transmissiebedrijf voor het inbouwen van de sper. Alleen dachten die een of andere lager te kunnen bestellen wat niet meer bestelbaar is. Dus niels gaat vandaag naar gema ermee en dan zette ze daar alles ter plaatse weer in elkaar.. Aaals alles goed gaat.. Zal me niet verbazen als het vandaag ook mis gaat, heb soms het idee dat alles wat mis kan gaan mis gaat bij nij… Met een beetje geluk kan ik de auto vrijdag ophalen.
Groetjes Ram
13 augustus 2012 om 13:18 #17856361Maken ze hem dan meteen bestand tegen 400+pk als ze toch bezig zijn of ga je hem echt ombouwen naar FWD? Je moet maar zo denken na regen komt zonneschijn :-P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.