calibra mv6 2.5 1994 storing Dis coilblok

Forumindex Forums Modellen Calibra calibra mv6 2.5 1994 storing Dis coilblok

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208667
    mike303
      Lid sinds:
      24 January 2009

      Ik heb een probleem met 2 bougies die geen stroom krijgen van de DIS 6 Coilblok. De auto loopt op 4 cilinders…
      De kabels en bougies zijn goed, Waarschijnlijk hebben de vorige eigenaars met een verkeerde onstekings volgorde gereden en is er een storing onstaan in de elektronica..

      Het motorlampje blijft ook continu aan met rijden…dat is niet goed… alles zit verder goed aangesloten …De volgorde van de kabels zitten ook goed…

      Kan de DIS module intern kapot gaan dat er 2 bougie aansluitingen dus niet meer functioneren?:hmmz

      De Motronic kast ziet er goed uit van binnen en er is niks aan te zien op de printplaat.

      Kent iemand dit probleem? of weet hoe dit op te lossen?

      groetjes Michael

      #17462929
      opel4ever
        Lid sinds:
        5 July 2004

        Hoi volgens mij is een mv6 geen 2.5 maar een 3.0

        Als dat achterop je v6 staat, heeft ie misschien een motorswap gehad?

        #17462930
        AsconaC20NE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 December 2004

          Als het DIS blokje stuk is dan kan het inderdaad zo zijn dat hij op minder cilinders gaat lopen…

          Komt ook af en toe wel eens voor bij V6 motoren

          #17462931
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Jupz, als de dismodule kapot is kan hij inderdaad op 4 cilinders gaan lopen.

            deze bobine geeft per 2 bougies vonk. dus op 3 punten 2 bougies bekrachtigd.

            dus als 1 bobine van de 3 uitvalt dan zal hij op 4 cilinders lopen.

            deze Dis modules gaan vaker kapot.

            BTW: het is geen MV6 maar een V6

            @ Opel 4 Ever: een 3liter maakt nog geen MV6 he. MV6 i een uitvoering van de Opel Omega-B en geen motorindicatie

            de MV6 is ook met een 2.5 Lijn-6 Steyr Diesel geleverd.

            Willem

            #17462932
            Calibration
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 October 2007

              Gaan inderdaad vaker kapot.
              Bij een omega-B2 V6 laatst ook kapot gehad.

              #17462933
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Lekker klussie bij een omega he!!

                Gloeiende

                Willem

                #17462934
                Calibration
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 October 2007

                  Oh hou op hou op, verschrikkelijk!
                  Die zit echt helemaal aan de achterkant van het blok. Parafan, ruitenwissermotor alles moet eruit en dan ken je er nog amper bij.
                  Maar het is goedgekomen :P:)

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.