Calibra body hulp gevraagd!

Forumindex Forums Modellen Calibra Calibra body hulp gevraagd!

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235642
    Da P
      Lid sinds:
      5 August 2004

      Hello jongens!

      Ik ben aan het rondzoeken naar wat body parts voor men Calibra.

      Eén van de mooiste foto’s die ik tot nu heb gevonden is volgende:

      Wie weet welke voorbumper dit is? En of deze nog ergens te koop is? Zijn hier ook zijdorpels en achterbumper van?

      Dan volgende Calibra vind ik ook netjes. Is deze body kit nog te vinden? En hoe noemt ze? Moet hiervoor het chassis worden aangepast of past dit op het originele chassis? Ik vraag dit omdat het lijkt dat deze Calibra breder is:

      De volgende foto lijkt me een standaard achterkant, enkel dat de lichten zwarter zijn,… worden hiervoor de lichten bewerkt, of kunnen deze zo zwart gekocht worden?

      Dan nog een laatste vraag,… zijn er al ergens heldere koplampen te vinden die legaal zijn in Nederland/België? En zit hier Xenon bij in?

      Dat zijn de vragen voorlopig! :-)

      Groetjes, Pieter :)

      #17855303
      bigmike
        Lid sinds:
        8 October 2010

        De eerste voorbumper is volgends mij van rieger.
        En als ik me niet vergist is het 2e setje van zo’n ferarri look..stonden pasgeleden de sideskirts van op marktplaats als ik me niet vergist..

        Je achterlichten ken je volgens mij laten lasere of zo…heb ik ooit is gelezen op calibraclub..

        #17855304
        corsaracer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2005
          #17855305
          drakos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2010

            voor de achterlichten heb je backlight spray. is van motip uit mn hoofd.

            2e bodykit is ook rieger
            en voor het verbreden, hier moeten brede diepe sloffen onder met flinke spacers. dit is wel funest voor je lagers op ten duur

            #17855306
            bigmike
              Lid sinds:
              8 October 2010

              [rquote=1914005&tid=146394&author=drakos]voor de achterlichten heb je backlight spray. is van motip uit mn hoofd.

              2e bodykit is ook rieger
              en voor het verbreden, hier moeten brede diepe sloffen onder met flinke spacers. dit is wel funest voor je lagers op ten duur[/rquote]

              met die spray zijn zr toch niet meer geldig voor apk? vanwegen de reflectoren of zo?

              #17855307
              Maurice89
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 October 2009

                Dan pak je tog een ander setje voor apk? Neemt geen ruimte in beslag heb zo ook een setje liggen je weet maar nooit;)

                #17855308
                Bumblebee Tuna
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 July 2004

                  Die eerste foto, dat is een Rieger GTS, ik heb die zelf ook gehad:
                  een complete set is het niet, maar genoeg side-skirts en diffusers die erbij passen.
                  ik had Lumma side-skirts, en de rieger (diepe versie) diffuser. dat zag er zo uit
                  ik moet trouwens eerlijk bekennen dat ik niet erg tevreden was over de pasvorm van de voorbumper.
                  en by the way: polyester sucks! maar goed, het zag er wel goed uit ;-)

                  De Breedbouw, dat is een Rieger Catanokit, dat is niet plug en play, dat is echt een volledige verbreding. de voorkant
                  van de catano is hetzelde als de GTS, maar dan breder. je hebt idd ook zeer brede (dure) wielen nodig bij een catano.
                  en er is no-way back, origineel maken daarna zit er niet meer in. die van mij wilde ik ooit weer origineel maken,
                  en dat ben ik nu ook aan het doen. mocht je de GTS set mooi vinden, gewoon doen!

                  #17855309
                  gto-tje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2009

                    brede kit is inderdaad rieger type catano.heb hem zelf ook op een calibra en is ontzettend veel werk om te plaatsen,wielkasten achter moeten worden aangepast en als je dat eenmaal heb gedaan is er geen weg meer terug,of je moet nieuwe wielkasten maken.velgmaat voor is 9,5 j breed en achter 11,5 zonder spoorverbreders.als je deze set erop hebt moet je hem rdw laten keuren,dat stelt nu niks meer voor.in 1991 ben ik hier meer dan 1 jaar mee bezig geweest omdat dat het eerste exemplaar in nl was.als je zelf niet handig bent moet je aan deze uitbouw niet beginnen,uitbesteden is een vrij dure zaak.denk goed na voor je hier aan begint.

                    #17855310
                    Da P
                      Lid sinds:
                      5 August 2004

                      Dank allen voor de reacties!


                      @Bumblebee
                      , die foto’s zien er zeer netjes uit! In die trend zou ik ook wel mijn Calibra willen ombouwen. Enkel de diffuser (ik neem aan dat je hiermee de achterbumper bedoelt) vind ik iets te laag. Zou een originele achterbumper ook passen bij deze sideskirts en voorbumper?

                      #17855311
                      kadettje-89
                        Lid sinds:
                        19 February 2007

                        die spray gebruikte ik ook altijd bij mn auto,s.en ik kreeg toen een tip van apk meester en dat was gewoon een klein vierkantje afplakken op je rode gedeelte van het achterlicht en dan sprayen dan is het een soort reflector idee en dan werd hij wel goed gekeurd,dus ik gedaan en het werkte jaren achter elkaar

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.