C25xe Gasklep monteren zonder TC klep

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz C25xe Gasklep monteren zonder TC klep

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263331
    Davebatenburg
      Lid sinds:
      16 February 2013

      Hallo,

      Ik ben bezig met de heropbouw van mijn V6 (c25xe), nu vind ik de TC wel wat overbodig, kan ik de klep ertussenuit laten bij de gasklep? Of gaat de motor dan rare dingen vertonen? Lijkt me namelijk ook stukken beter voor de luchttoevoer (ookal zou de TC klep altijd open staan bij geen aansturing)

      Ik hoor t wel!

      Dave

      #18207949
      Jerremy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 October 2004

        kan je er tussenuit halen idd.

        #18207950
        drakos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 December 2010

          klep kan je er zo uit halen, 2 schroefjes in het midden van de as en hij schuift er zo uit..

          e.v. het huis ertussenuit is ook mogelijk (dit heb ik)
          hiervoor is alleen wat meer werk verreist, aansluiting gasklep,inlaat klopt voor geen meter, hier blijft een rand van 1 mm staan, dit dus netjes weg veilen/dremelen
          ook de positiesensor loopt vast, hier kan je een heel klein stukje vanaf veilen, is echt op de mm dat ie niet past
          en als laatate de gaskabel, hiervoor heb je een nieuwe beugeltje nodig

          om lang verhaal kort te maken, klep eruit ;)

          #18207951
          Davebatenburg
            Lid sinds:
            16 February 2013

            @drakos wrote:

            klep kan je er zo uit halen, 2 schroefjes in het midden van de as en hij schuift er zo uit..

            e.v. het huis ertussenuit is ook mogelijk (dit heb ik)
            hiervoor is alleen wat meer werk verreist, aansluiting gasklep,inlaat klopt voor geen meter, hier blijft een rand van 1 mm staan, dit dus netjes weg veilen/dremelen
            ook de positiesensor loopt vast, hier kan je een heel klein stukje vanaf veilen, is echt op de mm dat ie niet past
            en als laatate de gaskabel, hiervoor heb je een nieuwe beugeltje nodig

            om lang verhaal kort te maken, klep eruit ;)

            dan word het inderdaad klep eruit halen en stekker er niet op. Wist niet dat de positiesensor hierop vastliep, had wel aan gaskabel en inlaat gedacht… (inlaat word toch eigenbouw waarschijnlijk)

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.