C20XE swap Kadett E

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) C20XE swap Kadett E

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364857

    M1988
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 2
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 March 2019

    Hallo Opelfanaten,

    Sinds een aantal weken geleden ben ik begonnen met een motorswap: van een 1.4i naar c20XE. Bij de motor werden kabelboom, ECU, versnellingsbak,assen en veerpoten met fusee en remmen geleverd.

    Plug & Play dus…. zo gezegd, zo gedaan. Alles zit er nu in en op zijn plek. De bijgeleverde kabel boom heeft al wat knip en plakwerk achter de rug maar heb geprobeerd alles toch enigszins normaal aan te sluiten. Zover ik weet is alles wat aan kan worden, aangesloten.

    Probleem is, krijg geen stroom op de benzinepomp relais (87B) bij contact of starten. Ook is er geen vonk en als ik benzinepomp ff met een omweg aansluit spuiten volgens mij de injectoren ook niks (ruik niks) tijdens het starten. (Startmotor en lampjes dashboard werkt)

    Het gaat trouwens om een relais zoals links onder beschrevenuqC7Ata

    Ik heb voor de zekerheid al een nieuw relais, krukassensor en kvsensor besteld maar ik vermoed dat dit het probleem niet gaat oplossen en het duurt even voordat deze binnenkomen…

     

    Wie weet hoe ik een stap verder kan komen? :unsure:

     

    #18365004

    Febe
    Participant
    • Topics 16
    • Reacties 92
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 November 2004

    Brandstofpomp gaat pas werken zo gauw de krukas draait, daarvoor dient onder andere het brandstofrelais. Maar als je de brandstofpomp “buitenom” aansluit dan kun je de benzineaanvoer checken op het ventiel op de brandstofrail. De injectoren kunnen natuurlijk wel vastzitten als het blok lang heeft stilgestaan, ook dat kun je testen.

    Vonken komen natuurlijk ook uit de ECU. Maar als niets werkt, is je ECU dan wel goed?

     

    #18365034

    Corsa_GSi
    Participant
    • Topics 32
    • Reacties 3991
    • Offline
    • Lid sinds:
      30 June 2004

    Brandstofpomp van een 1.4i is singlepoint en de C20XE heeft een multipoint pomp nodig.

    #18365155

    M1988
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 2
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 March 2019

    Heb uiteindelijk een andere ECU weten te bemachtigen en met deze startte die meteen. Natuurlijk inmiddels ook een 3 bar pomp op gemonteerd waardoor die prima loopt. Volgende probleem is oliedruk lamp die af en toe aan gaat na terugval in toeren (niet altijd) waarna  gas geven tot een flink aantal toeren het lampje weet doet doven. Heb wel gekeken of er olie boven kwam maar spetterde als een gek.

     

    Sensor of overdrukventiel misschien?

    #18365604

    M1988
    Participant
    • Topics 2
    • Reacties 2
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 March 2019

    Afgelopen weekend (nieuwe) distributie riem geklapt. Allebei de nokkenas tandwielen van tijd en lijkt allemaal geen compressie meer te hebben. Tot zover krukaspoelie nog niet los gekregen, als het goed is vandaag wel met nieuwe tol.

    IMG_20190414_150533366

    Iemand toevallig nieuw blok in de aanbieding?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.